Gå til innhold

Min 2002 E46 Compact

Share

Anbefalte innlegg

Da er min nye bil i garasje og jeg er ferskt medlem på bimmers! Nytt for meg som ikke har hatt bil med styling etc., så trenger sikkert noen tips og litt inspirasjon fremover:)

Jeg har vært på et par turer og er kjempefornøyd med den. Glad det ble BMW! Selvom jeg ikke er helt fan av lyktene på Compacten...

Den er en helt standard, 2002 316ti, aut. gir og klima. Fargen er spesiell da, jeg synes den er kul 8)

Laster opp et par bilder, nesten ren, og med kjipe stålfelger. Må finne noen fine femeikete feks hos dekkbaronen tenker jeg? Og noen spacere :wink:

Ellers har jeg bare hatt småting i tankene hva styling angår. Tenkt på hvite blinklys og noen andre skiltholdere utvendig. Og kanskje sote bakrutene? Og kanalskjørt, hvis det er en grei sak å montere... Armlene og koppholder hadde kanskje vært bra innvendig. Også en sub, hvis noen har noen idé til hvordan installere det på en rimelig og grei måte? Kjenner ikke denne business cd-spilleren, om den kan brukes...

Er det også sånn at biler tipper bakover, og at man kan fikle til å få den til å tippe forover? Tyskerstuk?

Tar gjerne tips, men det er jo begrensede midler selvfølgelig... :wink:

jxbysc15yiqpvfmklh8o.jpg

oh4qsldwrdg6r658t0gu.jpg

k6pmu6un8v9gliaykfli.jpg

71ne72ctbs3dgbzej1jp.jpg

i1a1t16kfc55fo1v6tsi.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk for tilbakemeldinger!

Ned på jorden er kanskje et noe stort/dyrt prosjekt. Med det originale sportsunderstellet og 'offroadinspirerte' osloveier og plagsomt mye fartsdumper, føles det lavt nok som det er...

Og baklyktene liker jeg...

Men jeg har lyst på sorte nyrer, noen som vet hvilke jeg kan kjøpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke litt senk skulle bli et problem. Har 40/30 på e36 compact selv og kommer frem overalt. Noen senkefjærer trenger ikke å koste hawaiiskjorta, og monteringen er ikke så håpløs med riktig verktøy. Bare det og noen fete felger gir deg jo en ''ny'' bil;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke litt senk skulle bli et problem. Har 40/30 på e36 compact selv og kommer frem overalt. Noen senkefjærer trenger ikke å koste hawaiiskjorta, og monteringen er ikke så håpløs med riktig verktøy. Bare det og noen fete felger gir deg jo en ''ny'' bil;)

Var det ikke du som måtte få folk til å gjøre det da? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Takker så mye mknard og Sommerfelg (ja, vi gleder oss til det...!). Jobber med en liten handleliste til GS eller Schmiedmann. Også håper jeg det skal være en grei sak å få en sub hos Auidoart, kobla til originalspillern.

Ellers flotte biler dere har også, misunnelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Jeg bestilte for en liten stund siden HID på vvme, og igår kom de! Det vil si, de kom egentlig mandag, og DHL har vært på døren min hver dag, men jeg har ikke hatt tid, så alle gode ting er fire... hehe

Tenkte å legge ut dette her hovedsaklig av to grunner. Først, kan være greit som referanse for andre som er nysgjerrig på tåkelys i E46 Compact...:) Og to, jeg trenger hjelp med installeringen! Vi tar en titt på kitet:

Her er esken som kom:

vykkbul68drvfhnwhxo7.jpg

Og innholdet:

z0bl8ct5pc3wq7923rqq.jpg

Litt tydeligere av pære, ballast og koblinger:

hwz7rtyyrlk1mji56dov.jpg

Nå er problemet at dette skal inn her:

dpihlgl0o7x3ehqwrf7o.jpg

Må jeg gå fra baksiden?

h9q0wy5m96vu0yge8wsh.jpg

Har fått tips om å høre med et verksted hvordan de gjør det, det er sikkert en god idé. Men da skal jeg kanskje ikke si at det skal inn HID, bare at jeg skal bytte pære? hehe

Jeg har søkt litt på nett, og på m-sport kan man trekke av 'flapsen' som er rett i underkant av lykten, og avdekke to skruer under lykta, kanskje det er mulig her også, ikke rukket å teste ennå.

Er det ellers noen som har byttet denne pæra selv, på den originale fangeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, igår begynte jeg å fikle med 'leppa' under lykten, for å se om jeg kunne finne skruer som holder lampen. Fikk av listen, men ingen skruer avdekket... :roll:

Så da er vel eneste måten inn fra baksiden. Eller om jeg må ha av fangeren... Jeez...

Jeg får prøve å ringen et verksted å høre hva man skal gjøre med en tåkelyspære som er gåen...Skjønner ikke at det skal være så vanskelig! (Det er det vel kanskje heller ikke, når jeg bare finner ut hvordan, hehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Jeg har snakket med Autopower, han var ikke sikker, men trodde det skulle være å ta av dekselet ved siden av lykten. Jeg får det ikke til, vet ikke om det kanskje er noe annet enn skrutrekker som skal til...? Jeg får kanskje kjøre innom og spørre om de kan vise:)

Edit: Skriveleifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...