Gå til innhold

BMW stasjonsvogn?

Viko
 Share

Anbefalte innlegg

Min søster er på jakt etter en stasjonsvogn, dette pga ho har unge, og trenger plassen til barnevogn.

Ho har sett seg ut en pris til 150000kr, og max 150000km.

Eg leiter etter biler på nettet for ho.

har sett på både E46 og E39, og trenger noen synspunkt og tips.

E46: Kordan er plassen bak med tanke på barnevogn, bag med klær,

og plassen mellom baksete og førersete med tanke på å ha barnesete i baksete, er det go plass til ei dame på 173cm?

Finner noen 3 serie med 1.8l på 115hk, kordan er denne motoren med tanke på at det er en relativ tung bil?

ka bil kan denne sammenlignes med? A4 1.8l 125hk?

Automat eller manuell er ingen hindring.

Her er noen eg lurer på:

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1804331

Ser kanskje ut som den har vert smelt i front, dette pga forskjellig åpning mellom panser og skjermer i front

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1803611

Denne ser fin ut.

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1795346

Denne ser og fin ut.

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1804470

Denne ser og fin ut.

Vist det er noen av dere som vet om flere biler, evt. kompiser, venner og familie som har tilsvarende biler med tilsvarende pris og km stand må dere skrike ut.

Og vist dere har tips ang disse bilene, kollisjonskade, juksing etc. kan dere sende meg PM.

Satser på eg får litt hjelp her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E46: Kordan er plassen bak med tanke på barnevogn, bag med klær,

og plassen mellom baksete og førersete med tanke på å ha barnesete i baksete, er det go plass til ei dame på 173cm?

Plassen i baksetet er det ikke noe og utsette på. Bak i bilen får en fint til ei barnevogn på tvers av bilen. Det går også fint og laste inn bagger osv oppå og vedsiden av vogna. Kjøp en bil med rollo gitter mellom bak i bilen og baksetet, da kan en lasteinn litt ekstra uten å være redd for at det kommer fykende når en bråbremser osv.

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plassen i baksetet er det ikke noe og utsette på. Bak i bilen får en fint til ei barnevogn på tvers av bilen. Det går også fint og laste inn bagger osv oppå og vedsiden av vogna. Kjøp en bil med rollo gitter mellom bak i bilen og baksetet, da kan en lasteinn litt ekstra uten å være redd for at det kommer fykende når en bråbremser osv.

Glenn

Takker for info.

Noen flere synspunkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv 98mod 525tds stasjonsvogn og vil anbefale E39 på det sterkeste når det gjelder familiebil. Romslig både forran og bak og utrolig god å kjøre under alle forhold. Det er en god allround bil som både er sportslig og familiebil på samme tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en E46 Touring og det går akkurat med en Simo kombivogn baki. Da må jeg ta selve kurven av understellet, sette understellet inn på tvers først og så sette kurven skrått nedi for å få igjen bakluken. Det går som sagt akkurat, men vil tro det er mye enklere med en E39. Heldigvis er vi snart over på sportsvogn nå :D

Når det gjelder 115 hk, så har min 318 118 hk og drar fint. Ikke noen sportsbil, men ingen problemer heller, selv med fullastet bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koffer det? For alt du vet så kan hu foretrekke å kjøre stor bil sånn så meg!

Vel generelt vil jeg vel si at kvinner foretrekker en mindre bil i de fleste tilfeller.

E46 er også en mer moderne bil enn E39, og plassen det etterspørres etter her, er ikke vesentlig større i E39 kontra E46.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ho liker litt store biler.

Har vert å sett på 3 stk E46 318, og 2 stk E39, men ingen av dei svarte til forventningen,

mye bruksslitasje, striper etc.

Virker som folk ikkje behandler bilene sine, stripe her, bulk der,

mye parkering og handlevogn striper fra typiske parkerings plasser på kjøpesentre.

Virker som det er mye "Gje faen" og "Null" respekt holdning når det gjelder biler

SKREMMENDE utvikling.

Men no er bilen kjøpt, det blei dog ikkje en BMW.

Det blei ein 2000mod Volvo V70 Turbo, denne var så si strøken, en veldig liten bulk helt nede på en dør, denne var veldig vanskeleg å se.

Bilen er gått 100000km, 2 eigere sia ny, alle service holdt på merkeverksted, røykfri, skadefri, 8 nye alufelger og dekk og ALL historikk sia ny.

Inni ser den ny ut.

Alt i alt, en meget pen bil med en billig pris.

Takker for interesse, synspunkt og hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koffer det? For alt du vet så kan hu foretrekke å kjøre stor bil sånn så meg!

E39 er genial bil. Men skulle gjerne sett at hun kjøpte minst mulig bil. slik at hun ikke skader andre biler så mye :lol:

For alt du vet så kan hu vær ein bedre sjåfør enn deg... :P

Eg har hatt lappen i 5 år og har aldri dunka eller kræsja ein einaste bil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...