Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. var hos riis bilglass i dag, og fikset et hakk i vinduet. med det samme spurte jeg hva den blåe greia som sitter øverst i vinduet, ved speilet

er fornoe. de sa det var en regnsenor. på visker-armen har jeg

et hjul, jeg trudde det var til intervalet på viskeren, men jeg merker liksom ikke noe forsjell på det.... er det hjulet til føleren? kan føleren være defekt? hvordan skal dette fungere egentlig?

og en ting til; hvordan finner jeg utstyrslista på bilen?

Skrevet

Om du har regnsensor så stiller det hjulet følsomheten på regnsensoren. Nå vet jeg ikke hvilken modell du har, men på min E90 så merker man god forskjell på hvor følsom den er.

Om du tar med bilen til en BMW-forhandler så vil vel de gi deg utstyrslista ganske greit vil jeg tro.

:)

Skrevet

obs, glemte å skrive hvilken bil jeg har :oops:

- har en 97 mod e39 touring. når sensoren skal brukes, skal

armen stå i "0" da eller? setter jeg den på 1,går den på intervall..

holdet det at jeg går ut og helderpå litt vann for å teste?

har akkurat kjøpt bmw, så jeg kjenner til de litt dårlig...

Skrevet

På det hjulet er vel det nest nederste hakket regnsensor og de andre interval ved hjelp av timer. Mulig jeg tar feil nå. Min sensor tok nemelig kvelden for en god stund siden så jeg husker ikke helt eksakt. Men kan huske at bare et av hakkene på hjulet er styring av viskere via regnsensor og ikke timer. Du kan prøve med å helde på litt vann ja. Viskeren skal ikke gå i det hele tatt når den står innstilt på regnsensor og det ikke er vann på ruta. Den skal justere intervalene etter hvor mye visking som trengs!

Skrevet

Ved hjelp av hjulet stiller du hvor følsom regnsensoren er.

Grunnen til at din regnsensor går på intervall er ett problem som var på de første E39ene. Du må ta kontakt med ett BMW verksted, de gir deg en oppskrift på hva du må gjøre for å "resette" sensoren.

Er noe du må gjøre med tenning og noen hendler inni biln i en rekkefølge. har gjort det selv på gammelbiln, men husker ikke hvordan det var.

Håper du får den i drift igjen, er meget behagelig å slippe å slå av og på viskerne...

Skrevet

takker for svar!

ingen som vet hvordam man resetter da?! tro om gsbildeler vet det?

sende de en mail kanskje?

hadde jo vært utrolig kjekt å få ordnet det:)

Skrevet

Vær oppmerksom på at bilen må være i fart,20-30 km/t, for at sensoren skal starte. Ellers går viskerne i intervall...

Skrevet

Min regnsensor har sluttet å virke som den skal, nå går den alltid i intervall. Hvis det var en oppskrift på hvordan dette skal fikses så blir iallefall jeg takknemlig for den :-)

Jeg har blitt helt avhengig av regnsensor, så jeg synes det er utrolig kjipt at den nå bare går i intervall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...