volvoracing2315 Skrevet Mars 7, 2008 Skrevet Mars 7, 2008 Hei.. Har muligens en E28 520i 12V motor for hånd.. Vil denne motoren passe RETT i min 89mod E34 520i 12V? Uten modifikasjoner av motorfester, ledningsnett osv? Er disse 2 motorene identisk når det gjelder HK/NM? Håper på svar..
volvoracing2315 Skrevet Mars 7, 2008 Forfatter Skrevet Mars 7, 2008 Hva mener du med det? Hva må isåfall gjøres?
Balltre Skrevet Mars 7, 2008 Skrevet Mars 7, 2008 Vil denne motoren passe RETT i min 89mod E34 520i 12V? Nei Uten modifikasjoner av motorfester Nei ledningsnett osv? Nei Er disse 2 motorene identisk når det gjelder HK/NM? Ja og Nei/ Nei Hva mener du med det? Hva må isåfall gjøres? Lag deg motorfeste. Flytt over alt som er forskjellig utvendig på motoren og bruk ledningsnettet som hører til bilen. Fyll 98. Og evt. bytt bunnpanne, vet ikke om det er nødvendig. Kan lite om 5-serie.
volvoracing2315 Skrevet Mars 8, 2008 Forfatter Skrevet Mars 8, 2008 Mener å ha sett at blokka/toppen er identiske..? Passer ikke motorfestene fra e34 over på e28 motoren? Hvilket ledningsnett? Den til e28?
volvoracing2315 Skrevet Mars 9, 2008 Forfatter Skrevet Mars 9, 2008 Ingen som vet sikkert..? Noen andre deler som passer om hverandre på E28 og E34??
volvoracing2315 Skrevet Mars 9, 2008 Forfatter Skrevet Mars 9, 2008 Den i e34'en er m20 motor. Og den _ser_ rimelig lik ut som den som står i e28'en.. Så vil tro det ja.. Ingen bmw guruer som har noe fornuftig og si med tanke på dette? Slik at jeg får avklart om jeg kan kjøpe motoren eller ikke..
volvoracing2315 Skrevet Mars 10, 2008 Forfatter Skrevet Mars 10, 2008 Må da vel være NOEN som har prøvd å sette en 520i E28 motor i en 520i E34 vel??
viggo E34 Skrevet Mars 10, 2008 Skrevet Mars 10, 2008 tror dette skal skal være bare plugg and play, er jo m20b25 motor i begge dem bilene å om jeg ikke tar helt feil passer motor festene også overens da dette også er en motor som bare ble videreført fra E28. men hvorfor ikke sette inn en større motor?
mbkomfort Skrevet Mars 11, 2008 Skrevet Mars 11, 2008 E34 motoren har veivakselsensor foran på motoren og fordeleren direkte på kammakslingen/foran på toppen. Har E28 motoren vanlig/gammeldags fordeler og 2 sensorer på girkassa(svinghjulet)??? Det bør vel gå å bytte motor men endel må bygges om..
volvoracing2315 Skrevet Mars 11, 2008 Forfatter Skrevet Mars 11, 2008 E34 har fordeler i forkant av topp ja.. E28 har fordeleren i blokka. Hvor de forskjellige sensorene er vet jeg ikke. Har ikke sett så nøye på den.. Men, motoren vil altså passe i? Sensorene er vel lik, bare på forskjellige plasser? Forlenge ledninger? Planen er å sette i en 2.5L, men siden jeg får denne 2.0L gratis og den har gått 100k mindre enn min og ikke har ulyder, går jeg for det i starten..
Waldez Skrevet Mars 11, 2008 Skrevet Mars 11, 2008 Har du fordeleren på siden av blokka er det L-Jetronic innsprøyting. Den som har fordeler på toppen har Motronic. De fleste som bytter dette går andre veien enn det du har tenk.Men du kan sikkert plukke det som hørere til den som sitter i E34 over på den andre motoren. Blokkene på de motorene er da i utgangspunktet like.
volvoracing2315 Skrevet Mars 11, 2008 Forfatter Skrevet Mars 11, 2008 Så jeg må flytte over hele innsugsmanifolden fra e34motoren til e28? Den E28'en er fra 85-87. E34'en er fra 89.. Kan ikke huske at jeg ikke så forskjell på innsugsdelen på motorene.. Var rimelig lik isåfall. Begge hadde LMM, samme fasong på innsuget osv..
Waldez Skrevet Mars 11, 2008 Skrevet Mars 11, 2008 Har du alt er det da enklest å ta de tingene som sitter på den til E34 å flytte over så er du sikker på at det virker også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå