Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flott utgangspunkt her ja! Du er på rett vei med hvite blinkers, men jeg ville også hatt hvite bak...kler så utrolig mye bedre enn de kristallyktene.

Ser du har et par bulker/skraper i skiltet foran også, så jeg ville investert i et par nye uten flagg ;)

• Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Flott utgangspunkt her ja! Du er på rett vei med hvite blinkers, men jeg ville også hatt hvite bak...kler så utrolig mye bedre enn de kristallyktene.

Ser du har et par bulker/skraper i skiltet foran også, så jeg ville investert i et par nye uten flagg ;)

Takk for det. Jeg har LED bak på bilen jeg da. Og baklysene er ikke de første jeg kommer til og bytte. For de er SVIN dyre. Men har lyst på noen helt klare egentlig.

Også skal jeg ha hvite skilt uten flagg ja, men hva koster det egentlig?

Nå har jeg brukt WAY to much money de to siste månedene på denne bilen, så må roe litt. Men når skattepengene kommer så skjer det nok litt ;)

Mye mulig jeg dukker opp i morgen og på pusse saken. Hadde STORE planer om og pusse og polere i dag, men er ork. Så kanskje jeg får en hjelpende hånd og motivasjon i morgen :P Burde egentlig rubbe den ned og polere opp.

Skrevet

Joa, men jeg vil ha blanke :) hehe.. Men nå har jeg brukt snart 10 store lapper på bilen på en måned. så har blitt liggende litt andre regninger her jeg burde ha betalt for noen *kremt* "dager" siden :P hehe.. men kommer nok et bytte av de og. men vil ha da noen som er blanke egentlig.

Skrevet

Da var det jo på tide med en aldri så liten oppdatering her igjen, har skjedd litt på bil siden i livet mitt i det siste. Og det er jo helt tragisk dårlig jeg har holdt liv i denne tråden.

Men lørdag 03 mai 08 møtte jeg gutta i BMWCCN avd vestfold for første gang. En kjempe gjeng, og jeg koste meg noe ENORMT i deres selskap. Håper de har samme meningen om meg da :) Og bilen ble tatt GRUNDIG utvendig og innvendig, og toppet med lakkrens og polering. Bilen har aldri vært så fin som jeg har sett den før. Hatt den siden februar eller noe da :) 10 timer med vask, gnukking, juging, skrøner historier og dekk sparking så var det kvelden på oss, og oppladning til dagen etter. Eller vil det si utladning for min del?!

For søndag morgen setter jeg meg i bilen for og kjøre til Koppstad for og kjøre følge til Oslo med gutta. Jeg kom meg avgårde fra sandefjord rett før 10.00. Nesten en time for seint. Bilen var tom for strøm. Jeg hadde glemt og skru av parklys og grøftelys på kvelden før, og var tom for strøm. Men det gikk radig unna og var i oslo, på valle hovin ca 11.05. I made it. Koselig og morro treff det der.

I dag den 05. mai 2008 har jeg hatt bilen på verksted for justering av lys, bytte spylervæske tank og eu kontroll. Jeg må innrømme at jeg var litt spent på denne kontrollen, og lurte veldig på hvordan den kom til og gå. Men det gikk fint, bilen gikk igjennom kontrollen uten problemer. Fikk ikke så mye som en eneste markering. Feil fri bil med andre ord, digg. Eneste de hadde og nevne for meg var litt overflaterust som var begynt og komme på bremserørene bak, og burde vel byttes.....på sikt.

Så nå er bilen som den skal være. Planene mine for bilen nå er og få tak i noen lykelister. Jeg vil og få den noen cm lavere, nå ser det ut som den har høydeskrekk. Så senking vil gjøre nytta tenker jeg. Også vil jeg sette den bort, slik at jeg kan få sotet rutene skikkelig. Og da hele veien frem.

Så da var dere oppdatert på denne fronten også. Endelig kan jeg holde på med min lidenskap igjen, bilen min. Nylig singel, og nyter og være skikkelig mann igjen :)

• 3 weeks later...
Skrevet

Da var det vel på tide og oppdatere denne tråden litt igjen, for de siste par dagene har vært preget av at ting har skjedd.

Her om dagen så skulle jeg etterfylle litt spylervæske, og hadde motoren i gang. Så så jeg det kom små, og støv vis, spruter med væske, og det STINKET bensin. Jeg titter nærmere og ser at slangen som går opp til dysene holder på å ramle av. Jeg får dyttet den på plass og strammet slange klemmen som var skrudd på det. Jeg kjører den turen jeg skal, og vel hjemme så tenker jeg og sjekke om det lekker der igjen. Og nå var det helt tørt og ingen tegn til noe lekk der what so ever. Men så ser jeg foran i motoren mot vifta er det noe væske som har sprutet. Bilen gikk sånn halv rart.. Tenkte ikke noe mer over det, og dro i møte til morgen i dag. Når jeg kom ut i fra møtet var bilen så våt under, og væsken som lå på bakken var helt klar. Så jeg tenkte at dette er ikke bra. Så kjørte rett på BMW verkstedet. Bilen oppførte seg som den sulle hele veien, ble ikke unormalt varm eller noe. Men bare en kilometer før jeg skulle svinge inn på verkstedet skulle jeg forbi en moped. Da girte automat kassa ned, og plutselig kom varsellamper for håndbrekk, ABS og lading. Og bilen ble noe inni satan tung på rattet. I det jeg parkerte bilen hos BMW i Tønsberg så fikk jeg varsel om kjølevæske temperaturen.

Det viste seg at reima hadde blitt våt og hoppet av under panseret. Og videre hadde vannpumpa mi tatt kvelden. JEg var der med bilen klokken 12.30, og hentet bilen igjen klokken 15.30 da ferdig byttet med ny reim, ny vannpumpe og korrekt mengde med kjølevæske. Regningen kom på 3200,-.

Så fornøyd med servicen, men ikke fornøyd med at jeg måtte bytte mer deler på den bilen nå. Har brukt en del penger på den i det siste. Men men. Slike ting må man jo regne med på en gammel bil som har gått langt da :)

Skrevet

Var kjempe fornøyd med hvordan det ble tatt tak i av BMW i Tønsberg. Mens jeg stod der og ventet på å få hjelp var det fler som ringte inn og trengte time til sin bil. Og de måtte vente halvannen uke om ikke lenger før de kunne få hjelp. Jeg kom med bilen, fikk den reparert og kjørte hjem på under 4 timer. All skryt for dette.

Men ikke nok med at vannpumpa på bilen tok kvelden i dag. Men når jeg skulle lage middag hjemme i dag, så viser det seg at komfyren min fader meg har takket for 4 1/2 år med samarbeid og :(

Skrevet

JEG VENTER FORSATT PÅ PENGER DU SKYLDER MEG!!!!!!!!!!

For den pakken jeg sende deg i oppkrav som du aldri henta!!!!!!!

Jævli irreterende og handle med slike useriøse personer.

Se og gjør opp for deg og overfør penger for frakta jeg la ut for deg, NÅ!!

• 2 weeks later...
Skrevet

Da var det igjen skjedd litt hos meg. Satt i Oslo om natten og ventet på noen folk som skulle hentes i fra byen og kjøres hjem, og merket da at lyset ble MERKBART svakere hver gang som basseren dunket til, og jeg spilte ikke høyt. Reiste så da påfølgende mandag til BMW i Tønsberg og fikk de til og måle litt for meg. De konkluderte med at dynamoen var på vei til og gå. Den ladet på ca 13.5 med null belastning, og ramlet under 13 når stereoen ble slått på (null på volum), og bakrute varmeren var på. Løsningen ble og bestille en ny dynamo til god bilen.

En valeo dynamo dukket opp, med en regning på 4800,-. Men dynamo skulle jeg ha. BMW hadde dessverre ikke tid til og bytte denne for meg på noen uker, så jeg tok med meg dynamoen og skulle fikse dette selv. Etter mye om og men fant jeg ut av hvordan ting var festet og begynte og demontere ting. Ut med luftingen som er på dynamoen, ut med luftfilterboksen og ut med deksel på radiator vifta, og selve vifta (Den satt links gitt).

Var fortsatt litt knot og komme til enkelte steder, men det gikk greit. Ut med dynamoen som var på vei til og takke for seg, og inn med en ny en.

Nå lader den som den skal, selv ved belastning så er det ikke noe nevneverdig forskjell på hvor mye den lader med på tomgang.

Hele jobben, med banne pauser (trangt og ting satt som ei hore), og kaffe og røykepauser brukte jeg ca 2.5 timer sammen med en kamerat. Fornøyd med den tiden da BMW regnet ca 1.5 timer hos dem.

Skrevet

Tok noen bilder her for noen dager siden etter en vask, så legger de ut her jeg. Og til de som mener jeg burde ha noen lykte lister foran på bilen over frontlyktene, så er de handlet inn. Må bare få lakket opp den svarte plastikken, og få funnet en lur måte og feste de skikkelig på.

uswym6ys0ds6x5brirpc.jpg

zskk9scabc3lbwyfsffb.jpg

snv4ucush08l507zoh3j.jpg

lq8iki921cusbp6z8qpj.jpg

jlvy8sknaelfrxgenmmw.jpg

gfhuo5i0k3zeendhrhaj.jpg

yquno41xlitinkkhmc3l.jpg

ts0s8ielu0wlgc9mxh79.jpg

07och88or6zkzmuvyjge.jpg

Skrevet

Det viste seg at reima hadde blitt våt og hoppet av under panseret. Og videre hadde vannpumpa mi tatt kvelden. JEg var der med bilen klokken 12.30, og hentet bilen igjen klokken 15.30 da ferdig byttet med ny reim, ny vannpumpe og korrekt mengde med kjølevæske. Regningen kom på 3200,-.

Alltid flott å høre slike verkstedshistorier, der serviceinnstillingen er tilstede og man rydder tid til å hjelpe folk som trenger det. :D

Skrevet

Jeg ble SUPER glad jeg. Og når regninga kom i posten var den 300,- billigere enn hva de sa på verkstedet det ville komme på :) Enda bedre )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...