alle brukernavn er tatt Skrevet Mars 7, 2008 Skrevet Mars 7, 2008 Har en ulyd når jeg slakker av på gassen å bremser på gira. Hører den ellers også, men da er den svak. Er diffen gåen? Bilen er en E-34 525i som hår gått 320 000
hagenisse Skrevet Mars 7, 2008 Skrevet Mars 7, 2008 Fantastisk brukernavn! Hva slags lyd? dunkelyd eller konstant during eller hva? Virker som "de fleste" BMW har litt dunk og smell fra diff innimellom...
Fliid Skrevet Mars 7, 2008 Skrevet Mars 7, 2008 ulelyd fra diff vil noen betrakte som normalt. Deriblandt meg. Høres ved slipp av gass og bremsing på gir. Kan hjelpe og bytte diff olje
alle brukernavn er tatt Skrevet Mars 8, 2008 Forfatter Skrevet Mars 8, 2008 Er uling ja. Har blitt verre etter hvert. Har bytta olje på diffen før uten at det hjalp så mye. Får prøve igjen eventuelt vurdere å bytte diff.
en325ic Skrevet Mars 8, 2008 Skrevet Mars 8, 2008 sjekk om du har slakk på ingående aksling på diffen.. få bilen på bukk å kjør bilen i lufta.
Pinky Skrevet Mars 9, 2008 Skrevet Mars 9, 2008 Hvis lyden er den samme på alle gir er det diffen, hvis bare på et gir er det girkassa.
Rogern Skrevet Mars 9, 2008 Skrevet Mars 9, 2008 fikk et tips av en god gammel original ifra byggda en gang. stapp en banan inni diffen. jeg kødder ikke. noen som har prøvd??
bmw530d99 Skrevet Mars 9, 2008 Skrevet Mars 9, 2008 Dette med bananen: I gamle dager var det ikke uvanlig å finne biler med sagspon i diffen. Dette sammen med en tykk olje, typisk SAE 80- 90 fjerner litt slakk og lyden blir borte. Spon ble gjerne stappet inn like før bilen skulle selges, og kjøpere hørte ingen ulyd. Dette er ikke å anbefale.
Vagabond Skrevet Mars 9, 2008 Skrevet Mars 9, 2008 Bananen er ikke skaldelig, og det fungerer, men.... hvorfor blir de ikke levert med bananmos til å begynne med?? Det kan man lure på...
|Ole| Skrevet Mars 10, 2008 Skrevet Mars 10, 2008 forresten så kan diffen leve leeeeeeenge med ulyd...men kan og knekke imorra
flo1 Skrevet Mars 10, 2008 Skrevet Mars 10, 2008 stapp inn 3 bananer å feit olje så blir ulydene bort. Merk: pass på at bananen er skrella da.. hvis ikke så blir det ikke skikkelig orden på det..
snowhoe86 Skrevet Mars 10, 2008 Skrevet Mars 10, 2008 Er uling ja. Har blitt verre etter hvert. Har bytta olje på diffen før uten at det hjalp så mye. Får prøve igjen eventuelt vurdere å bytte diff. ulelyd som om nesten liten tutelyd?fordi det har jeg og! og det kommer kun da jeg har høyt turtall og bremser på gir.er dette diffen? den svetter iallefall olje.noen som vet?
Fliid Skrevet Mars 10, 2008 Skrevet Mars 10, 2008 Høres ut som du har ulyd på diff snowhow86. Du stresser diffen godt ved slik kjøring (omjeg ikke har misforstått). Ikke rart ulyden kommer da
Mexos Skrevet Mars 10, 2008 Skrevet Mars 10, 2008 Tror jeg har den lyden når jeg har høyt turtall også. Hørte den senest idag. Diffen min svetter som en feit kar som løper til bussen, så tror den trenger en ny pakning og et oljeskift
snowhoe86 Skrevet Mars 11, 2008 Skrevet Mars 11, 2008 Tror jeg har den lyden når jeg har høyt turtall også. Hørte den senest idag. Diffen min svetter som en feit kar som løper til bussen, så tror den trenger en ny pakning og et oljeskift hehe...såpass jah holder det med å bytte pakning og slenge på ny olje,eller lønner det seg å bytte diff? jeg kjører bare litt sportslig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå