Eirik Viste Skrevet Mars 8, 2008 Skrevet Mars 8, 2008 Har for salg et ferdig ombygd innsug til M52 2,5 og 2,8 liter. Disse motorene har et mindre innsug enn den eldre M50B25. Den får mer luft og ca 20 hk ekstra. Et rimelig alternativ til å trimme opp motoren. Sammen med ny chip er det realistisk med 30-40 hk mer effekt. Dette skal være bolt on på alle enkel vanos motorer. Selges for 3.600 kroner. Eirik. 92 22 65 44
-Anders- Skrevet Mars 8, 2008 Skrevet Mars 8, 2008 Etter det jeg har lest om denne upgraden er at med M50 innsug og større gasspjeld på 323/328 vil du kunne oppnå en effektøkning på rundt 20-25hk. Uansett, er dette noe du selv har bygd om?
Eirik Viste Skrevet Mars 8, 2008 Forfatter Skrevet Mars 8, 2008 Har kjøpt dette innsuget ferdig ombygd. Skal gå an å skru rett på og bruke alle slanger og tilkoblinger fra M52 motoren. Han jeg kjøpte innsuget av hadde dobbel vanos motor, og da passet det ikke rett på. Så han solgte det. Har snakket med en som har satt på et ombygd innsug + chip på M52B28 motor, og han fortalte om betydelig effektøkning.
Sir Hofstad Skrevet Mars 8, 2008 Skrevet Mars 8, 2008 M52 TU? http://www.bimmers.no/statisk.php?id=motorguide
Eirik Viste Skrevet Mars 9, 2008 Forfatter Skrevet Mars 9, 2008 Skal prøve å få tatt bilder i morgen. Innsuget ser helt fint ut. Men de nødvendige forandringene er foretatt for at tilkoblingene til M52 motoren skal passe. Du bruker gasspjeldet fra ditt M52 innsug. Det er laget en brakett som er tilpasset det innsuget. Tror at dobbel vanos motorene kom i 1999 eller 2000. Og at de kom tidligere på E38 og 39 enn E46. Dette er en billig og seriøs tuning. Se på M3 og Alpina innsugene, så skjønner en at motoren trenger mye luft for å gi skikkelig effekt.
Vegar br. Skrevet Mars 9, 2008 Skrevet Mars 9, 2008 M52 TU?http://www.bimmers.no/statisk.php?id=motorguide Ja. Motorguiden har mye feil. Spesielt på M52
Richie85 Skrevet Mars 10, 2008 Skrevet Mars 10, 2008 Ja. Motorguiden har mye feil. Spesielt på M52 veldig.. bla på din motoren.. M52B23 har jeg hvertfall aldri hørt om.. hehe
Inline six Skrevet Mars 10, 2008 Skrevet Mars 10, 2008 Skal prøve å få tatt bilder i morgen. Innsuget ser helt fint ut. Men de nødvendige forandringene er foretatt for at tilkoblingene til M52 motoren skal passe. Du bruker gasspjeldet fra ditt M52 innsug. Det er laget en brakett som er tilpasset det innsuget.Tror at dobbel vanos motorene kom i 1999 eller 2000. Og at de kom tidligere på E38 og 39 enn E46. Dette er en billig og seriøs tuning. Se på M3 og Alpina innsugene, så skjønner en at motoren trenger mye luft for å gi skikkelig effekt. Alle E46 med M52 har dobbelvanos helt fra børjan i 1998, altså M52 TU. Min egen 99 mod som er produsert i 98 har iallefall TU motorn.
Azeton Skrevet Mars 10, 2008 Skrevet Mars 10, 2008 Dere som har M52B28TU må bruke innsuget fra 330i! M54B30??
Eirik Viste Skrevet Mars 10, 2008 Forfatter Skrevet Mars 10, 2008 Takker for oppklarende svar. Nå ble innsuget solgt til en kar som har E36 328i, så da skal det gå bra uten problemer. Eirik.
Ad|oS Skrevet Mars 10, 2008 Skrevet Mars 10, 2008 Bør også skifte til større gass-spjeld for å vå enda litt mer effekt
Johnny Bravo Skrevet Mars 10, 2008 Skrevet Mars 10, 2008 Dere som har M52B28TU må bruke innsuget fra 330i! M54B30?? Er det noen som kan bekrefte at dette passer rett på? uten modifikasjoner... har tenkt på dette lenge, men blir ikke bestil noe innsug før jeg vet at jeg med min middels kunskap om motorskruing kan klare dette på egen hånd..
Anbefalte innlegg