pim Skrevet Mars 8, 2008 Skrevet Mars 8, 2008 Fikk en feilmelding i bilen idag som var noe alla "right parking lights not working". Jeg ser at begge angel eyes'ene på høyre side ikkje lyser lenger. Er det ikke litt merkelig at begge skulle ta kveld på samme tid? Kan det være en sikring som har gått? eventuelt hvordan kan jeg skifte disse pærene viss det skulle være dem som er ødelagt? Håper noen her vett hva som kan være årsaken, irriterende med denne feilmeldingen hver gang jeg starter bilen. På forhånd takk
Bonden Skrevet Mars 8, 2008 Skrevet Mars 8, 2008 Det er ikke rart begge blir borte samtidig ,det er kun en pære for begge ringene. litt spesiell pære halogen med reflektor,ikke lett å bytte den sitter under fjærnlyspæra den bør tas ut først, blir litt lettere da.
pim Skrevet Mars 9, 2008 Forfatter Skrevet Mars 9, 2008 Selger de disse pærene på bensin stasjoner? Er det noen som vet hva de heter? Kan kanskje nevnes at jeg har adaptive xeon lys, hvis det betyr noe.
Bonden Skrevet Mars 9, 2008 Skrevet Mars 9, 2008 Di selges ikke på andre steder en på fra BMW etter hva jeg vet, koster ca 290 kr pluss moms.
pim Skrevet Mars 9, 2008 Forfatter Skrevet Mars 9, 2008 Har nå fått skiftet pæren. Må si at denne løsningen bmw har laget til her er rimelig idiotisk. Tingen er at det står en helt vanlig 12V, 10W halogen pære i som du kan kjøpe på en bensinstasjon for 50 kr. Denne pæren står inni et hylster eller hva det nå kan kalles. Det som irriterer meg er at denne pære i utgangspunktet kunne vært kjempe enkel å bytte, men det er den ikke. Du får løsnet pæren men du får ikke dratt den ut da disse små pinnene som du låser pæra med i ett spor er for store, og her snakker vi mikroskopiske endringer som skal til for å dra denne ut. For å få dette til må du altså frem med kniven for så å skjære av noe smeltet plastikk på hver side av hylsteret for igjen å dra ut innmaten med pæra inni. (se bilde, lettere å forstå) Håper bmw har gjort dette for å tjene ekstra penger på å selge dette som en enhet og ikke kun pæra. Viss ikke er det rimelig dårlig ingeniør arbeid. Men etter litt klipping og liming fikk jeg det nå til så nå slipper jeg denne irriterende feilmeldingen hver gang jeg starter bilen. Takker for innspillene som er kommet her
Chris A Skrevet Mars 17, 2008 Skrevet Mars 17, 2008 Helt enig! Men dem skal tjene penger etter på og. ekstra surt for oss som har 3 timer å kjøre til nærmeste verksted visst det er noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå