Gå til innhold

Bruke vanlig vann blanda med kjøleveske?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Lurer på om man bør bruke "avionisert" vann eller "batterivann" til å vanne ut kjøleveska..? Eller er det like greit å bare ta vanlig vann fra springen ? :-)

Skrevet

Hehe.. Bortsett fra at destillert vann "har ett høyere kokepunkt" enn vanlig vann?? Meed det så mener jeg at vannet koker allikvel ved 100 grader.. Problemet er bare at det ikke har noen urenheter å feste seg til.. Derfor bobler det heller ikke :D Men så er vel kanskje urenheter ikke noe problemer å få til i kjølesystemet :P..

Med andre.. Trenger ikke destillert vann.. For det er ikke så veldig rent når du blander det med kjølevæske.. Og det gjør det ikke noe bedre å kjøre det en gang gjennom kjølesystemet...

Skrevet

Du må også ta med at vann koker ikke ved 100gr når det er under trykk slik som i et kjølesystem i en bil. Da koker det kansje på 120gr.

Skrevet

Batterivann er vel ikke dyrt?! Bare koke springvannet først, da blir det batteri vann.... Man kjøper ikke slikt da...

Men nå var det jo ikke batterivann han spurte etter...

Tenkte jeg bare skulle si det så filk heller kan kjøpe en bunt wonderbaum ell noe i stedet for kokt vann...

Skrevet

Takker for svar :-)

Tenkte jeg bare skulle spørre siden på noen kjøleveske kanner står det at den skal blandes med "avionisert vann"..

Men koke og destillere er vel ikke det samme..?

Om man koker vannet sitter man jo igjen med møkk og shit??

Destillering.., da er det vel det "rene" vannet som fordamper først og man skal ha? (Så må evt. bruke apparat..) :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...