morwik Skrevet Mars 10, 2008 Skrevet Mars 10, 2008 Hei. Har akkurat fått lakket noen deler på bilen min, så tenkte jeg å gjøre den klar for våren. Men hvordan går jeg frem angående de nylakkerte delene? Vask/Polering? Jeg synes å huske at man bør vente med å polere nylakkerte deler en stund... Noen som har fasitsvar på dette?
Ad|oS Skrevet Mars 10, 2008 Skrevet Mars 10, 2008 Du får ulike svar på ulike steder. Har vel hørt at en liten huskeregel er 1mnd...
JoCCe Skrevet Mars 11, 2008 Skrevet Mars 11, 2008 Utdanner meg som billakkerer og har vært på mange forskjellige steder osv. Går helt fint å vaske å polere bilen etter ett døgn. Noen ganger må vi slipe sig allerede med engang lakken er blitt kald får så og polere opp igjen. MEN vær forsiktig med avfetting å høytrykkspyler, klarlakken er ikke ferdig herda åver natta
bmw520 Skrevet Mars 11, 2008 Skrevet Mars 11, 2008 Dette tror jeg ikke er no vits i å diskutere, får her er d olike meninger uansett, og ingen kan si at d funke å d funker. DETTE beror helt på vilken lakk og lakk merke som blir brukt.
///Mysild Skrevet Mars 11, 2008 Skrevet Mars 11, 2008 men spørsmålet? hvorfor polere etter 1 døgn? klarer du ikke å vente noen uker? bare dekk til de nylakka delene
todleif Skrevet Mars 11, 2008 Skrevet Mars 11, 2008 Du bør vel venta med å polera til det har gått ei stund. Men etter ein måneds tid, går det iallefall greit å ha på voks.
steffen- Skrevet Mars 11, 2008 Skrevet Mars 11, 2008 jeg ville ha ventet lengst mulig jeg med og polere. : )
beemerdude Skrevet Mars 11, 2008 Skrevet Mars 11, 2008 mitt råd er å vente minst 2 uker på vannbassert lakk, og 1 mnd på acryl lakk.. dette for å la lakken herde seg ordentlig og slippe ut gassene for å unngå blæring, uttørking og nedmatting..
morwik Skrevet Mars 12, 2008 Forfatter Skrevet Mars 12, 2008 men spørsmålet? hvorfor polere etter 1 døgn? klarer du ikke å vente noen uker?bare dekk til de nylakka delene Hehe, må ha noe å gjøre i påskeferien Så må den jo bli klar til treffet!
Superbeetle Skrevet Mars 12, 2008 Skrevet Mars 12, 2008 Polere trenger jo ikke å være det samme som å polere... Hvis du skjønner;) Et lag voks kort stund etter lakkering burde vel ikke skade..! Men å drive med polering og rubbing er vel unødig.. Etter at jeg lakkerte boblen, la jeg et lag Meguiars Nxt wax etter ca en mnd...Ble iallefall veldig bra
///Mysild Skrevet Mars 12, 2008 Skrevet Mars 12, 2008 men spørsmålet? hvorfor polere etter 1 døgn? klarer du ikke å vente noen uker?bare dekk til de nylakka delene Hehe, må ha noe å gjøre i påskeferien Så må den jo bli klar til treffet! ser den
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå