Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå bestilt meg 19" CSL felger. Foran er det 8,5" felg og bak er det 9,5" felg. Tenkte først å kjøpe 235-30 dekk foran og 265-30 dekk bak, men kom til å tenke på det med subbing. Har også bestilt justerbart senkesett, så jeg skal senke den sånn at den ligger helt nedtil dekket foran og bak. Jeg vil unngå subbing, så blir 265 dekk litt for bredt da?

Nankang dekk jeg har sett på, fordi det er billig og bra, men kanskje jeg må ha noen med ikke så bratte vegger?

Har også tenkt litt på 225-30 foran og 255-30 bak, men det blir dobbelt så dyrt faktisk. Ingen av de billigmerkene som leverer 255-30 dekk.

ET: 35 foran og 45 bak

Skrevet

Hankook Ventus S1 evo, er bra og billig dekk. Jeg har dette på 1-eren, med 8x19" og 9,5x19" med dekk dim 225/35 og 255/30. Dette er dekk som ikke har "bratte sider"

Ser slik ut

hk_k107_r%20(300).jpg

Skrevet

hr foresten to nye ubrukte michelin 255 30 19" som er ideelt bak på 9,5" felg på e46. de koster 12000 nye fro begge villledende. men selges fro 4400kr. den prisen er ikke prutbar desv. er min far som selger de..

Skrevet
jeg har samme felgbredder som deg på lik bil, jeg har 215/35-19 foran og 235/35-19 bak og syns det fungerer utmerket.

Disse dimensjonene skal jeg å bruke... da går det ann å justere ned også ;)

Skrevet
hr foresten to nye ubrukte michelin 255 30 19" som er ideelt bak på 9,5" felg på e46. de koster 12000 nye fro begge villledende. men selges fro 4400kr. den prisen er ikke prutbar desv. er min far som selger de..

Det blir ikke aktuelt. Da kjøper jeg heller Pirrelli dekk i samme dimensjon til 2000kr per stykk helt nye.

Har sett på Falken, og de kommer på 1800kr, så det blir nok ikke aktuelt. Ingen andre dekk som er litt smale, og som er litt billigere?

Skrevet

Det er side opp og side ned med folk som klager over sporing også videre. Ja vi har dårlige veier her i norge, men en ting de fleste er enige om er at billigdekk har en stor skyld her når det gjelder sporing.

Så vær forsiktig med hvilke billigdekk du velger i denne dimensjonen.

Glenn

Skrevet
Det er side opp og side ned med folk som klager over sporing også videre. Ja vi har dårlige veier her i norge, men en ting de fleste er enige om er at billigdekk har en stor skyld her når det gjelder sporing.

Så vær forsiktig med hvilke billigdekk du velger i denne dimensjonen.

Glenn

Hva slags dekk er det som er kjent for å spore lite da? Vil også ha et som ikke lager så mye støy. Her kommer Nankang veldig bra ut hos Tyretest.com.

Har jo Nankang vinterdekk i 225-40-18, og de sporer ikke mye. Mulig det er på grunn av at det er piggfrie dekk som er ganske myke?

Ingen her som har 265 dekk bak på sin E46 coupe?

Skrevet

Personligt ville jeg lagt litt penger i dekk, men det behøver jo heller ikke koste skjorta. Jeg fikk mine dekk for ca 7000 kroner og det er nesten halve prisen en hva forhandleren skulle ha for disse dekkene.

Det er ikke så gale for topp dekk.

Jeg har 225/35 x 19 framme og 255/30 x 19 bak på min bil, men det er en 03 touring da.

Jeg kjører på Dunlop Sportmaxx XL dekk og er konge fornøyd med de dekkene. Jeg kjøpte dekkene mine online og kom godt ut av det.

Du kan jo sjekke Dekkonline.com her bestillte jeg mine dekk. Jeg fikk en kjempe service samt dekkene kom hjem på døra. Prisen er med frakt. Hvis du bestiller nå bør det ikke være noen problem og få de til sommer sesongen.

Glenn

Skrevet

Har sjekket de dekkene. De koster 2187kr per dekk, så det blir for dyrt for meg. Et alternativ kan være å kjøpe Falken dekk i 235 foran og 265 bak. Noen som vet om andre typer dekk som ikke bygger så mye? Dekk til under 2000kr?

Skrevet

265 / 30 x 19 koster 1959

235 / 35 x 19 koster 1809

Dette er på Dekkonline.com

Dette er nå under 2000 kroner.

Hvis du går inn og søker på denne siden finner du Falken dekk i 235 / 35 x 19 til 1337 pr dekk.

Falken dekk skal vell komme godt ut fra testene.

Men det er bare og gå inn på denne siden og søk på den dimmen du vil ha også google du dekkene og finner tester av de.

Glenn

Skrevet
265 / 30 x 19 koster 1959

235 / 35 x 19 koster 1809

Dette er på Dekkonline.com

Dette er nå under 2000 kroner.

Hvis du går inn og søker på denne siden finner du Falken dekk i 235 / 35 x 19 til 1337 pr dekk.

Falken dekk skal vell komme godt ut fra testene.

Men det er bare og gå inn på denne siden og søk på den dimmen du vil ha også google du dekkene og finner tester av de.

Glenn

Var i 255-30-19 dimensjon jeg søkte på. Men blir uansett for dyrt.

Ja, fant Falken dekk, men de koster 1800kr for 265, og det syntes jeg er litt for dyrt. 1300 for 235 er fin pris. Men er det veldig mye forskjell på Nankang og Falken i størrelse?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...