Gå til innhold

BMW M5 2000Mod banebil


freddie-
 Share

Anbefalte innlegg

Skal muligens til tyskland for å se på ettpar bmw m5'er . Begge er med full utstyrspakke og di "rette fargenne".

Kilometerstand vil være relativt lav på begge (ca 110-120.000)

Lufter egentlig bare ideen jeg har fått for meg, her på forumet. Skal til tyskland og vurderer og hente med meg hjem en eller to m5 1999-2000mod . Derfor lurer jeg på hvordan interessen for desse vil være. Prisen vil ligge på rundt 130-150.000,- alt ettersom. Jeg er ikke ute etter og ende opp i å ha noe fortjeneste for å hente og levere bilen til evt kjøper, men er heller ikke interessert i og gå i tap. Prisen er selfølgelig ferdig momsa inn. Og om skilt er ønskelig er heller ikke dette en umulighet, dog til en helt annen pris da :) Desse bilenne vil være ypperlige til banebruk / ombygging fra e39 520 til m5 ??? ;)

Dersom tilbakemeldingenne er gode, vil jeg gjøre dette iløpet av veken og evt kjøper vil få god tid på seg. Eneste jeg er ute etter er tilbake meldinger på interesse, slik att jeg vet att jeg ikke blir sittende igjenn med 2 biler jeg egentlig ikke har råd til og ha i lengden appåtil de 5 andre bilenne som jeg har stående:)

Legger denne ut på Salgs annonse for biler iogmed dette på en måte er en salgs annonse for en/to evt. m5 :)

(tilfeldig bilde hentet fra google)

7733_27.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja og ikke fatter jeg at folk gir langt over 100k for en "kansje" skrudd ihjæl bil!(sorry OT)

Sto en te salgs på nette for litt siden vertfal til 300 og noentusen... så er jo fult mulig å bygge om å kansje tjene noen penger her.. en sånn 00mod ligger høyt i pris:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å ha sagt det. Du er klar over at 99 og muligens 2000 modellene av M5 hadde noe motorproblemer? Vet ikke dette ble utbedret før i 2001.

Dette dreide seg vel om at vanos, ved kald start laget en liten ulyd pga for lavt oljetrykk. Dette skulle vissnok ikke være noe å bry seg om. Om det er noen her som kjenner dette bedre enn meg er det bare å rette opp om noe ble feil, men jeg mener det var slik det var.

har lest en del om S62B50 motoren (og M5 generelt) og det virker som dette er en svært sterk og holdbar konstruksjon.

Om en stor tung E39 M5 er det ultimate baneverktøy å bruke masse penger på kan imidlertid diskuteres. E39 var vel først og fremst et brukbart kompromiss mellom hva som var brukbart både på vei og (til dels) på bane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lest en del om S62B50 motoren (og M5 generelt) og det virker som dette er en svært sterk og holdbar konstruksjon.

Ja, spør Robert DN på BMWCCN-forumet om det..

Hehehe, hadde tenkt å skrive det selv. Problemene hans og kostnadene er nok til at jeg avskrev tanken på å kjøpe en slik i framtiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så interessen for desse bilenne som "drifte-bil" eller og bygge om f.eks 520 som har vært i norge i 10 år til m5 med skilter avgiftsfritt er heller liten ??? Om noen skulle være intressert får di heller kontakte meg da :) Dette skal som sakt ikke være for å tjene penger, men for å ha noe å gjøre på i ferien. Appåtil jeg mest sannsynlig skal nedover til tyskland likevell og hente nissan delebil (Vi blir 2 ja:) hehe..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis du henter opp en eller to stk M5 så får man jo solgt en del (alle?) de delene man ikke trenger.Jeg for eksempel hadde vært meget innt i M5 interiør!Med helskinn på alle flater da selvfølgelig,vet ikke om dette var standard på alle men....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lest en del om S62B50 motoren (og M5 generelt) og det virker som dette er en svært sterk og holdbar konstruksjon.

Ja, spør Robert DN på BMWCCN-forumet om det..

Det er klart at det finnes untak, men generelt sett skal E39 M5 være en veldig solid og holdbar bil. Se bare hvor mange biler det er til salgs i Tyskland, og hvor mange av de som har gått veldig langt. ta også en titt på m5board.com og se hvor mange der som har 'high milage' M5'er. Det er ganske mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 2000/2001 Ekte M5 den har klokka 180k og går som bare F.

MEN dette er verken en billig bil å kjøpe eller eie, skal man ha en M5 av nyere dato bør man ha noen kroner på bok eller krd. kort hvis det skulle vanke en tur på verkstedet. På min er Vanosen byttet for et par år siden og har akkurat byttet svinghjul, trøstelager, cluch og luftmengde målere. Dette er andre gangen det blir bytta svinghjul og cluch, første gangen var ved 60K og nå på 180K bortsett fra dette har bilen vært feilfri!

Og har fått dugg i lyktene men, det løser seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...