Anniken Skrevet Mars 12, 2008 Skrevet Mars 12, 2008 Hei. Har en modell E39, touring, 525d. 2000-mod. Nettopp skiftet glødeplugger men det er nesten like ille igjen, etter 3 uker! Når jeg starter på morgenen rister motor og det kjennes ut som han ikke går på alle sylindrene. Det kommer en del eksos. Men det som bekymrer meg litt er at den var ganske kokset til i innsuget og at alle 6 glødeplugger var skikkelig sotet. Har satt tester på, men de kunne ikke si noe sikkert. Mest sannsynlig gløderele, noe som kan stemme?! Hvor i såfall finner jeg det? Så på delefilmen at det skulle være midt i motorrommet, men hvor?? Har også hørt at luftmengdemålere kan ha noen av symptomene, og at BMW spiser slike til frokost. Håper noen kan hjelpe meg da jeg tenke å ha bilen i orden til gubben kommer hjem fra utenlandstjeneste Ha en strålende påske
sondre Skrevet Mars 24, 2008 Skrevet Mars 24, 2008 Hei, jeg har samme probem med kaldstart (spesielt når det er under 0 og bilen har stått minst en natt) Jeg skal kontakte et BMW verksted i morgen for å høre når de kan se på det. I mitt tilfelle er det kun når jeg ikke bruker Webastoen til å varme bilen en halvtime før start at jeg har problemet - men akkurat nå sliter jeg litt med at batteriet ikke trives i kulden heller (bare ett år siden jeg byttet, og kjører ca 1,5 time etter hver økt med Webaston). Måtte ha startkabler på påskefjellet ett flere dager uten kjøring og over 20 blå om natten, batteriet orket ikke å dra starteren, flaut å be svigers om hjelp fra sin Citröen C5 diesel (som han sier er verdens beste bil). Så hvis de kan har løsning for meg ganske snart skal jeg gi deg beskjed om hva som var mitt problem - forutsatt at de løser det...
Bonden Skrevet Mars 24, 2008 Skrevet Mars 24, 2008 Jeg vil anbefale en tur til BMW verksted og få tatt en diagnose der det blir kontrolert dyser (sylinderbalanse) dette avslører om en eller flere dyser er utenfor toleranser angitt av BMW ,også andre feil som setter feilkoder i systemet .Disse motorene har hatt problemer med lekasje invendig i dyser dette kan også kontroleres av verkstedet (gir ofte startproblemer mest ved varm motor men jeg har også opplevd det ved kaldstart )
sondre Skrevet Mars 28, 2008 Skrevet Mars 28, 2008 Da har jeg fått stilt diagnose og det var 4 av 6 glødeplugger som var defekte - og det forklarer jo en del... Batteriet og lading var ok, men ble anbefalt å lade en gang over natten, det var et to-sifret antall startforsøk i kulden som hadde tappet batteriet Deet var visst også en feilmelding på en pumpe til Webastoen, men de var ikke sikker på om det var reelt pga. lite strøm - so time will showe (Detta kan bli dyrt!) UPDATE: Da er alle 6 glødepluggene byttet, i tillegg fant de ut at - polen var løs på festet til batteriet. Slik at det i tillegg kan ha påvirket spenningen, og det kan ha resultert i feilmeldingen på vannpumpen til Webastoen, da den er var på spenningsfall/endringer. Webastoen virker nå ihvertfall som den skal og jeg ble lovt at bilen skulle starte i 30 blå - som om jeg får testet det nå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå