maasoey Skrevet Mars 13, 2008 Skrevet Mars 13, 2008 Lånte bort bilen min idag, og jeg hadde ikke festa skiltet foran, bare lagt det i frontvinduet midlertidig. Så fikk jeg en telefon om at JEG hadde fått bot. Hvem er det egentlig som får bota? Eieren av bilen, eller personen som skrev under på bota? Hvis jeg får den, blir dette den mest crappy'e bursdagen ever.. -.-
Mexos Skrevet Mars 13, 2008 Skrevet Mars 13, 2008 Både eier og sjåfør er ansvarlig for at kjøretøyet er i forskriftsmessig stand. Jeg ville derfor delt boten i to, og ikke ødelagt vennskapet
R Andersen Skrevet Mars 13, 2008 Skrevet Mars 13, 2008 Det er vel sjåføren sitt ansvar å sjekke att bilen er i orden før man kjører?
StianA Skrevet Mars 13, 2008 Skrevet Mars 13, 2008 trudde det var bilens eier som hadde ansvaret at bilen var i teknisk stand før man lånte bort bilen. men mulig jeg tar feil. grattis me bursdagen da;)
Nygaard Skrevet Mars 13, 2008 Skrevet Mars 13, 2008 Det er vel sjåføren sitt ansvar å sjekke att bilen er i orden før man kjører? Stemmer det:) DU som sjofør er ansvarlig for att bilen er i foreskriftmessig stand før du kjører;) Bota står vell uanz i hannes navn:)
maasoey Skrevet Mars 13, 2008 Forfatter Skrevet Mars 13, 2008 Men saken er sånn at det er min bil. Står registert på mamma. Kjæresten min som fikk bota. (ble stoppa) Hvem får bota?
Nygaard Skrevet Mars 13, 2008 Skrevet Mars 13, 2008 Han har vell alerede fått bota=) Så er nokk han som må slite me det=) Er vell 2000 viss jeg ikke tar helt feil:P
fosland Skrevet Mars 13, 2008 Skrevet Mars 13, 2008 det er sjåføren som er ansvarlig for lovbrudd hvis man blir stoppet i en trafikk kontroll. selv om eieren av bilen er en annen enn sjåføren. boten/prikkbelastningen blir alltid registrert på føreren.
andybooy Skrevet Mars 13, 2008 Skrevet Mars 13, 2008 sjåføren får bota, de står tilome i et spørsmål på teorien til bil, den som kjører bilen er ansvali for at bilen er som den skal være;)
maasoey Skrevet Mars 13, 2008 Forfatter Skrevet Mars 13, 2008 Så fint da Da slipper jeg å tenke på det Må man på visning da? Siden det bare var skiltet? Mangler et tåkelys også, men tror ikke de la merke til det
GunnarEP Skrevet Mars 13, 2008 Skrevet Mars 13, 2008 Men saken er sånn at det er min bil.Står registert på mamma. Kjæresten min som fikk bota. (ble stoppa) Hvem får bota? Dette høres ut som et opplegg for en skikkelig familiekrangel Men her bør du være gentlemann og betale bota for kjæresten din, hvis du er heldig får du det tilbakebetalt i naturalia
conan Skrevet Mars 13, 2008 Skrevet Mars 13, 2008 Veeel, etter den krangelen der er det vel ikke sikkert at den naturalian er så veldig innterresant hehe. Forelegget blir sendt til den som skreiv under på lappen ville jeg tro men uannsett. 50-50 så er det fred i kåken i påsken. Grattis med dagen da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå