///Mysild Skrevet Mars 14, 2008 Skrevet Mars 14, 2008 hvor har dere festet ballast og slike ting? gjort det med koblinger... har noen ideer, men vil se om det finnes noen bedre
-Martin- Skrevet Mars 14, 2008 Skrevet Mars 14, 2008 På venstre side (sett forfra) har jeg stripset den fast i en Defa kabel som ligger litt bortgjemt, men det er det jo ikke alle biler som har... På høyre side er det ganske trangt, så der ligger ballasten trygt rett bak lykten uten noe videre festing. I bimmers-settet jeg kjøpte så fulgte det med en del festeutstyr, men det er nok stor forskjell fra merke til merke.
///Mysild Skrevet Mars 14, 2008 Forfatter Skrevet Mars 14, 2008 fikk med strips, og festeputer og diverse, men tenkte liksom bare hvor dere har gjemt de hehe... må ha av fronten og lykter også, så vil ha mulighet til å ta det av... med tanke på eu også
Riefarn Skrevet Mars 15, 2008 Skrevet Mars 15, 2008 Jeg har totalt 4 balaster, 2 av de har jeg gjemt bak hvert sitt blinklys, synes ikke i det hele tatt.. de andre må jeg finne en annen løsning på, for de sitter festet i dempertårnet...
pitchyou Skrevet Mars 15, 2008 Skrevet Mars 15, 2008 bittelitt offtopic, men jeg sliter med check kontrollen på nærlysene med xenon. Bare jeg som har det problemet?
325icab_88 Skrevet Mars 15, 2008 Skrevet Mars 15, 2008 Er nok ikke bare du, samme i min e30 med check control. Man må ha en motstand slik slik at check controllen tror det sitter original pære der..
eriklepe Skrevet Mars 15, 2008 Skrevet Mars 15, 2008 Man får ikke feil på Xenonlys på EU-kontroll. i såfall gjør verkstedet en feil. xenon lys krever både automatisk regulering samt lyktespylere for å være godkjent. På venstre side festet jeg den sammen med noe annet relegreier som er festet i hjulbuen. På høyresiden var det litt verre så jeg skrudde den fast i spylervæsketanken og tok litt silikon på skruen Ville ikke latt det ligge løst i motorrommet.
kukkhue Skrevet Mars 16, 2008 Skrevet Mars 16, 2008 drilla høl i karroseriet ove lyktene å skrudde det fast oppned. alle 4
Haug Skrevet Mars 16, 2008 Skrevet Mars 16, 2008 Leser at mange av dere har festet de på plasser nærme motoren, men disse ballastene skal vel unngå høy varme?
Hoem Skrevet Mars 18, 2008 Skrevet Mars 18, 2008 Nja, det er jo trafoer. Spenningen er bare høy i tenningsøyeblikk, ellers blir jo ikke ballasten brukt, da er det bare et rele som tar seg av at pærene i front får 12v.
todleif Skrevet Mars 18, 2008 Skrevet Mars 18, 2008 Det er nok greit å ikkje legga ballastene på den varmeste plassen i motorommet. Fuktigheit skal ballastene unngå og. (men eg opna ein ballast for å kika litt, og den var ganske godt beskytta mot fuktigheit!) Hoem prater om at pærene får 12v, det er nok feil! Driftsspenningen på mine pærer er 85v.
frodekrs Skrevet April 4, 2008 Skrevet April 4, 2008 hvor stor motstand skal check controllen ha for å tru at det står i ei ok pære? har skiftet til xenon og får feil mld. ot: Og hvor stor motstand skal det vere på baklysa?
Mafia Skrevet April 5, 2008 Skrevet April 5, 2008 Har dere gutter som skriver greier her, ettermonteringsett, eller bytter dere bare til xenon ?
todleif Skrevet April 5, 2008 Skrevet April 5, 2008 Eg rekner med at det er snakk om xenon ettermonteringssett (for alle her), der det har vært halogen før
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå