Gå til innhold

Seterens, stoffseter

Yezz
 Share

Anbefalte innlegg

Har litt problem med å få stoffsetene i bilen min skikkelig reine. Har til no prøvd Turtle Wax sin seterens for stoff, samt eit anna merke eg ikkje hugsar namnet på. Begge har vist seg å vere ubrukelige.

Nokon som har tips til ein virkelig god seterens for stoff?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, har ett par tips til da..

Trykkluft, veldig effektivt til å fjærne støv og løs smuss, lett å komme til overalt.

Siden velour er ett slitesterkt stoff, har jeg tidligere leid en tepperensemaskin. Det kan en få leid på malerforretninger, sørg bare for å få med møbelmunnstykke.

Det en må være obs på, er at dette er våtrens og det krever at en får tørket setene godt. En fordel er kansje en varm garasje + varmevifte. Jeg tok like godt ut setene å renset dem inne slik at setene fikk natta over inne til å tørke.

Tepperenseren er jo selvfølgelig også veldig effektiv på 'gulvteppet/dørkmatta' i bilen.

Er det vanskelige flekker bør en bruke flekkrens først, la det virke en stund på flekkene før en går igang med rens.

Ellers, følg bruksanvisning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 years later...

Gammel tråd, men slenger meg på.

Prøvde i dag å rense seter med en del mugg i seg.

Brukte thurle interior rens, rosa vanish og en bøtte med litt HD-vask i (beregnet for indistrigulv ol. tar så og si alt av dritt) Dupper den grove svampen i bøtten med såpe og skuret løs. Brukte totalt en hel flaske med vanish.

Sugde så ut alt med vacum cleaner som er beregnet for den type rens.

Klarer allerede nå å se at jeg ikke har lykkes i å få bort alt. Utrolig frustrerende etter 4 timer med rensing av seter. Noen som har noen tips om fjerning av mugg og generelt vanskelige flekker på stoffinteriør? Har som sagt tilgang til vacum cleaner, men trenger skikkelige produkter som virkelig tar dritten i setene - men som likevell ikke skaper misfarging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt Auto Glym Interiør-spray i Mercedesen. Ble utrolig bra. Sprayet bare på slik at setene ble godt fuktet og så gikk over med en fille og gnudde. Gjentok en 2-3 ganger prosessen alt ettersom. Skulle egentlig virke noen minutter før man gnudde vekk, men utålmodig som jeg var så tok jeg det med en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om jeg må invistere i noen dyrere midler ja. Skulle tro kombinasjonen min tok knekken på muggflekkene, men det så ikke sånn ut når jeg var ferdig. Nå var setene enda våte når jeg forlot verkstedet på jobb, så endelig resultat vil jeg se i morgentidlig. Lot en defa vifte stå å gå for å tørke skikkelig og lot takluka stå på gløtt så jeg ikke kommer til oppbrent bil i morgentidlig :lol:

599131_10151846929200054_602110123_n.jpg

Baksetet

246461_10151846930245054_1380676334_n.jpg

Produktene

575182_10151846931265054_417315670_n.jpg

534027_10151846933310054_282253357_n.jpg

Dårlige bilder, men her er FØR.

285771_10151846934030054_737541442_n.jpg

ETTER. Fremdeles fuktig, men man ser skjoldene der hvor muggen har vært mest kosentrert :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...