Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 318is med følgende problem.Når motor er varm,og startes opp vil den ikke gå skikkelig før jeg får dratt den over 4000rpm.Har sjekka bensintrykk,bytta lamda osv...Hatt den inne på feilsøking.Men de finner ikke ut hva det er...Har en liten mistanke til att det kan være topppakning.Men har ikke noe vann i oljen.Men forsvinner ca en halvliter på ett halvår.Kmstand e 200tkm.Har av og til vært vann i hullet til første tennplugg..Så mistanken er topp pakning.

Håper noen med peiling på disse motorer kan høre av seg.

Mvh Tor-Erik

Skrevet

sjekk falsk luft og tennplugger/tennkabler?

start motoren, lett den gå på tomgang. bruk startgass og spray rundt innsuget og slanger. vist den går opp på turtall en plass du sprayer så har du falsk luft.

sjekk også om ondingslangen for åpen. at motoren få puste

vist det er toppakning så kan du få en symtom av dem her.

bruker olje

få vann i olje

trykk i kjølesystemet

bruker vann. (hvit eksos)

har du fått tatt dignose på bilen?

Skrevet

Er ikke falskluft.Ryker ikke vitt av eksosn.Slanger er gått over....Har sjekka det mest elementære før jeg leverte den inn å sjekk hos ett av bmw verkstedene her i byen...

Skrevet

Var feilkode på lamdasonden.den er bytta.Men den som sto på var ikke gåen.For bilen oppføre sæ akkurat likens...Brukt jo en 6000kr på verkstedet.De bytta noen pakninger på innsuget også..Og jeg har bytta div slanger sjøl....

Skrevet

Var på emmsport med den da...Jobba på norservice den tia der sjøl.Kom fram feilkode på lambdan.Men va ikke gåen den æ hadd da...E jo når den e varm og blir starta opp,men får dratt opp turtallet under belastning så er det borte.Men synes den brukte litt mye bensin te og være en 1,8 da...

Skrevet

Rart att det ikke kommer opp som en feilkode da...Kjørte jo sjekk tre ganger på den...Og de sjekka allt med trykk på bensina...Men får prøve og bytte de to føleran utpå sommern her.Biln har jo stått i ett år no.Litn oppfreshing av karrossn=)Og nesten komplett m-teck2 pakke og=)

Skrevet

Kan få deg kamaksel sensor til meg?

Og er problemet periodiske feil osv krever det at man holder på med motor en stund og sjekker mye, og det er det jeg gjør.

O2-sensor problemer kan godt være andre feil som du vet.

Skrevet

Kan være kurant og prøve en føler før en løper og kjøper en ny ja=)Trur ikke det var noen på emmsport som hadde noe stor kjennska te m42n heller..Men neste gang blir det strandveien ja...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...