Kjennern Skrevet Mars 18, 2008 Skrevet Mars 18, 2008 Som topic sier, er på jakt etter et godt senkesett til 5ern. Men er veldig usikker på hva jeg skal velge, vil gjerne ha dette TUV godkjent også. Bilen er senket idag, men demperne begynner å bli litt gamle så tenkte å sette på nytt. Har nivåregulering så trenger jeg noe bak? Vil bytte alt når jeg først skal ta dette.
Steffan C Skrevet Mars 18, 2008 Skrevet Mars 18, 2008 Kan varmt anbefale H&R senk! Forhør deg med disse Ellers så tror jeg du kan få justert høyden bak hos BMW. Det er luft-nivåregulering på din BMW.
Kjennern Skrevet Mars 18, 2008 Forfatter Skrevet Mars 18, 2008 Ja det med nivåreguleringa trodde jeg var styrt av sensor. Slik at senker man foran så justerer den seg bak. Har sett litt på dette settet. http://www.senk.no/4daction/WA_Bilder/?Vare=10434&ASP=258363&Type=BMW&Model=5-serie%20(E39)&Year=2001&Back=WA_Katalog[P]ASP=258363[O]Type=BMW[O]Model=5-serie(E39)[O]Year=2001[O]Klasse=03 Men jeg kjenner ikke til merke eller noe så ble litt usikker. Tar gjerne imot tips på hva jeg bør gå for
EBørøsund Skrevet Mars 18, 2008 Skrevet Mars 18, 2008 Nivåraguleringa er styrt av en sensor som skal ha en "0-verdi" orginalt er denne vedien 360mm +-3mm. Denne verdien er målt fra senrum av navet og opp til skjermen. Den må endres manualt ved å kodle den til diagnosedatavara:P å da kan de justere ned den trinnvis. Så den justerer seg ikke selv. Selvjusteringen justeres utifra hvor lav mye den siger ned ved opplastning...
Kjennern Skrevet Mars 20, 2008 Forfatter Skrevet Mars 20, 2008 Har sjekket litt rundt og de fleste har kun fjører til min modell. Stemmer dette? Noen andre som har senka sin E39 med nivåregulering som har sett å anbefale?
Andreas1 Skrevet Mars 20, 2008 Skrevet Mars 20, 2008 Du må bytte fjører foran og bare endre på innstillingene til luftbelgene bak (trenger ikke å bytte noe bak med mindre de lekker eller er skadet). Kjenner ikke til settet du referer til, men har veldig god erfaring med Eibach. De ser bra ut samtidig som de ivaretar komforten.
Kjennern Skrevet Mars 20, 2008 Forfatter Skrevet Mars 20, 2008 Okay, så det jeg kan gjøre er å kjøpe originale dempere men sette på senke fjører foran. Og så få dette justert rett med tanke på nivåreguleringa bak?
Andreas1 Skrevet Mars 21, 2008 Skrevet Mars 21, 2008 Okay, så det jeg kan gjøre er å kjøpe originale dempere men sette på senke fjører foran. Og så få dette justert rett med tanke på nivåreguleringa bak?.Hvis du skal senke "mye" kan du sette på M-sport dempere eller noen andre litt kortere og mer sporty dempere foran, men det er ikke noe problem å senke 30mm med originaldempere. Du trenger nye fjører og dempere kun foran. Høyden bak justerer du hos BMW. 4 - hjulskontroll er også kjekt å få tatt etter å ha kjørt litt med oppsettet.
Gjest Skrevet Mars 21, 2008 Skrevet Mars 21, 2008 dersom du vil ha kjøreegenskaper er dempere det viktigste å investere i.. anbefaler da bilstein HD/sprint... dersom målet kun er å få bilen lavere er det nesten det samme hva du kjøper av fjærer, men eibach er noe av det beste som finnes til denne bilen.. kan ikke akkurat være enig i at bilen er veldig komfortabel etterpå..den er bedre enn mange andre senkesett, men i hull eller andre kvasse humper i vegen slår det noe sinnsykt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå