Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Består av Sachs 765 trykkplate og 4-puck's sinterlamell. Passer rett på M30 svinghjul og de kan som kjent benyttes på mange andre BMW-motorer.

Tåler 7-800NM så den skulle henge greit med i de fleste sammenhenger.. :wink:

Koster ca 6000,- nytt mener jeg, dette har gått 4000km. Blir sannsynligvis tilgjengelig rett over påske.

4500,-

z86ttg0lrku89okjwr5m.jpg

Skrevet

Hvis du selv har kjørt med dette settet lurer jeg på noen ting:

Hvordan er det å kjøre med på offentlige veier, slites det fort og blir igangsetting veldig av/på, eller går det fint å slure med også?

Vet dette er forsterkede saker for å tåle mye krefter, men er det brukbart til normal kjøring også?

Skrevet
Hvis du selv har kjørt med dette settet lurer jeg på noen ting:

Hvordan er det å kjøre med på offentlige veier, slites det fort og blir igangsetting veldig av/på, eller går det fint å slure med også?

Vet dette er forsterkede saker for å tåle mye krefter, men er det brukbart til normal kjøring også?

man bør ikke slure en sinter clutch.dem er veldig av/på

Skrevet

De er så av/på at jeg ikke orka å bruke det.

Du må også påregne en hel del slitasje på drivverket. Samt "mellom gass" ved nedgiring for å treffe turtallet.

Skrevet

Ikke noe å kjøre rundt i byen med da f.eks hører jeg :lol:

Jeg vet at enkelte kun bruker den 765 trykkplata sammen med orginal lamell, hvordan fungerer det da, noen som vet?

Skrevet
Ikke noe å kjøre rundt i byen med da f.eks hører jeg :lol:

Jeg vet at enkelte kun bruker den 765 trykkplata sammen med orginal lamell, hvordan fungerer det da, noen som vet?

det fungerer bedre.men skal du bruke den til by kjøring eller kombinert by/racing så kan du kjøre med 6 puck eller 8 puck.men hardheten på trykkeplata blir den samme.slitsomt med kø kjøring.3 og 4 puck er mer på og av bruk.

Skrevet
Ikke noe å kjøre rundt i byen med da f.eks hører jeg :lol:

Jeg vet at enkelte kun bruker den 765 trykkplata sammen med orginal lamell, hvordan fungerer det da, noen som vet?

det fungerer bedre.men skal du bruke den til by kjøring eller kombinert by/racing så kan du kjøre med 6 puck eller 8 puck.men hardheten på trykkeplata blir den samme.slitsomt med kø kjøring.3 og 4 puck er mer på og av bruk.

Ja, for min del så er det 6-puck som har vært i tankene veldig lenge.

Men da tror jeg at jeg har fått mitt svar, som jeg var ute etter. :)

Får vel takke trådstarter for det lille lånet av tråden forøvrig.

Skrevet
passer på m20 motor?

Tror svinghjulet blir for stort.

Har brukt dette selv,ja og det er en vanesak egentlig. Med litt øvelse så funker det ganske greit,men passer nok ikke bestemor som skal i butikken og kjøpe seg kamferdrops.

6-puck er muligens "enklere" å kjøre med, men de tåler jo også mindre effekt.

Tror det er vanskelig,om ikke umulig, å finne en clutch i denne prisklassen som både er "original" i følelse og som samtidig greier så mye effekt.

Skrevet
De er så av/på at jeg ikke orka å bruke det.

Du må også påregne en hel del slitasje på drivverket. Samt "mellom gass" ved nedgiring for å treffe turtallet.

Har du noen gang prøvd eller????

Kjørt mye med sinter og aldri mellom gassa på noen nedgiring.. :shock:

Skrevet
De er så av/på at jeg ikke orka å bruke det.

Du må også påregne en hel del slitasje på drivverket. Samt "mellom gass" ved nedgiring for å treffe turtallet.

Denne clutchen er tiltenkt biler med 6-700hk så da får vel drivverket juling uansett... :lol:

Må du mellomgasse så er det nok andre ting i drivverket ditt som er gåent - har ennå til gode å gjøre det på denne ihvertfall.. :roll:

Skrevet
De er så av/på at jeg ikke orka å bruke det.

Du må også påregne en hel del slitasje på drivverket. Samt "mellom gass" ved nedgiring for å treffe turtallet.

Har du noen gang prøvd eller????

Kjørt mye med sinter og aldri mellom gassa på noen nedgiring.. :shock:

Når jeg skriver "at jeg ikke orka å bruke det" så ligger det vel kanskje i korta at jeg har hatt det på bilen!!!!

Med den sinterlamellen jeg hadde, måtte jeg tilpasse turtallet ved nedgiring f.eks når du kom i stor fart inn mot en sving i 3gir og skulle ta svingen i 2gir, ellers så fikk du en lei låsning av hjula i det du slipper ut clutchen.

Men for all del det kan jo ha vært clutchen min det var noe galt med.

Den var 100% av eller på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...