TurboTore Skrevet Mars 19, 2008 Skrevet Mars 19, 2008 Består av Sachs 765 trykkplate og 4-puck's sinterlamell. Passer rett på M30 svinghjul og de kan som kjent benyttes på mange andre BMW-motorer. Tåler 7-800NM så den skulle henge greit med i de fleste sammenhenger.. Koster ca 6000,- nytt mener jeg, dette har gått 4000km. Blir sannsynligvis tilgjengelig rett over påske. 4500,-
///MoePower Skrevet Mars 20, 2008 Skrevet Mars 20, 2008 Hvis du selv har kjørt med dette settet lurer jeg på noen ting: Hvordan er det å kjøre med på offentlige veier, slites det fort og blir igangsetting veldig av/på, eller går det fint å slure med også? Vet dette er forsterkede saker for å tåle mye krefter, men er det brukbart til normal kjøring også?
Kimmit Racing Skrevet Mars 20, 2008 Skrevet Mars 20, 2008 Hvis du selv har kjørt med dette settet lurer jeg på noen ting:Hvordan er det å kjøre med på offentlige veier, slites det fort og blir igangsetting veldig av/på, eller går det fint å slure med også? Vet dette er forsterkede saker for å tåle mye krefter, men er det brukbart til normal kjøring også? man bør ikke slure en sinter clutch.dem er veldig av/på
E30 ex Skrevet Mars 20, 2008 Skrevet Mars 20, 2008 De er så av/på at jeg ikke orka å bruke det. Du må også påregne en hel del slitasje på drivverket. Samt "mellom gass" ved nedgiring for å treffe turtallet.
336mik Skrevet Mars 21, 2008 Skrevet Mars 21, 2008 S38b36 skal den passe på. Passer ikke på s38b38 med mindre du bytter til 3.6 svinghjul mener jeg.
///MoePower Skrevet Mars 21, 2008 Skrevet Mars 21, 2008 Ikke noe å kjøre rundt i byen med da f.eks hører jeg Jeg vet at enkelte kun bruker den 765 trykkplata sammen med orginal lamell, hvordan fungerer det da, noen som vet?
Kimmit Racing Skrevet Mars 21, 2008 Skrevet Mars 21, 2008 Ikke noe å kjøre rundt i byen med da f.eks hører jeg Jeg vet at enkelte kun bruker den 765 trykkplata sammen med orginal lamell, hvordan fungerer det da, noen som vet? det fungerer bedre.men skal du bruke den til by kjøring eller kombinert by/racing så kan du kjøre med 6 puck eller 8 puck.men hardheten på trykkeplata blir den samme.slitsomt med kø kjøring.3 og 4 puck er mer på og av bruk.
///MoePower Skrevet Mars 21, 2008 Skrevet Mars 21, 2008 Ikke noe å kjøre rundt i byen med da f.eks hører jeg Jeg vet at enkelte kun bruker den 765 trykkplata sammen med orginal lamell, hvordan fungerer det da, noen som vet? det fungerer bedre.men skal du bruke den til by kjøring eller kombinert by/racing så kan du kjøre med 6 puck eller 8 puck.men hardheten på trykkeplata blir den samme.slitsomt med kø kjøring.3 og 4 puck er mer på og av bruk. Ja, for min del så er det 6-puck som har vært i tankene veldig lenge. Men da tror jeg at jeg har fått mitt svar, som jeg var ute etter. Får vel takke trådstarter for det lille lånet av tråden forøvrig.
TurboTore Skrevet Mars 21, 2008 Forfatter Skrevet Mars 21, 2008 passer på m20 motor? Tror svinghjulet blir for stort. Har brukt dette selv,ja og det er en vanesak egentlig. Med litt øvelse så funker det ganske greit,men passer nok ikke bestemor som skal i butikken og kjøpe seg kamferdrops. 6-puck er muligens "enklere" å kjøre med, men de tåler jo også mindre effekt. Tror det er vanskelig,om ikke umulig, å finne en clutch i denne prisklassen som både er "original" i følelse og som samtidig greier så mye effekt.
Ond Racing Skrevet Mars 22, 2008 Skrevet Mars 22, 2008 De er så av/på at jeg ikke orka å bruke det.Du må også påregne en hel del slitasje på drivverket. Samt "mellom gass" ved nedgiring for å treffe turtallet. Har du noen gang prøvd eller???? Kjørt mye med sinter og aldri mellom gassa på noen nedgiring..
TurboTore Skrevet Mars 27, 2008 Forfatter Skrevet Mars 27, 2008 De er så av/på at jeg ikke orka å bruke det.Du må også påregne en hel del slitasje på drivverket. Samt "mellom gass" ved nedgiring for å treffe turtallet. Denne clutchen er tiltenkt biler med 6-700hk så da får vel drivverket juling uansett... Må du mellomgasse så er det nok andre ting i drivverket ditt som er gåent - har ennå til gode å gjøre det på denne ihvertfall..
E30 ex Skrevet Mars 28, 2008 Skrevet Mars 28, 2008 De er så av/på at jeg ikke orka å bruke det.Du må også påregne en hel del slitasje på drivverket. Samt "mellom gass" ved nedgiring for å treffe turtallet. Har du noen gang prøvd eller???? Kjørt mye med sinter og aldri mellom gassa på noen nedgiring.. Når jeg skriver "at jeg ikke orka å bruke det" så ligger det vel kanskje i korta at jeg har hatt det på bilen!!!! Med den sinterlamellen jeg hadde, måtte jeg tilpasse turtallet ved nedgiring f.eks når du kom i stor fart inn mot en sving i 3gir og skulle ta svingen i 2gir, ellers så fikk du en lei låsning av hjula i det du slipper ut clutchen. Men for all del det kan jo ha vært clutchen min det var noe galt med. Den var 100% av eller på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå