Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

VEL! I tilfelle er det nok ein del tilfeldigheiter ute og går, eller så går det usannsynleg mange BMW'ar i dette landet med km-standar som er stilt tilbake eit par hundre tusen. Det er i tilfelle også påfallande mange som har "riktig" km-stand på rundt 360000 km... :roll:

Vil også anta at du har sjekka at tallet i "testen" din aukar like mykje som den vanlige km-teljaren?

Gjer som Springsteen seier, ta eit besøk til autorisert BMW-verkstad, så får du nok svar på om "testen" din stemmer...

• Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Det er flere med E36 som har svart i denne tråden, hva får dere opp? :)

At man er mekaniker og jobber på bmw-verksted betyr forøvrig lite i seg selv. Flere mekanikere (her inne også) som har liret av seg mye rart.. :?

Skrevet

Var nettopp ute å testet på min.. gått ca 182.000, med fullt service-hefte og testen viste 361208..

Videre testet jeg min bror sin, som også viste i overkant av 200k over kmstand..

I en av linkene jeg la inn tidligere på siden står det hva disse tallene betyr..

Skrevet
Det er flere med E36 som har svart i denne tråden, hva får dere opp? :)

363748 km, og det har den forøvrig vist dei siste 35000 som eg har hatt bilen ;)

Så viss trådstartar har rett så kan eg jo glede meg til eg nærmar meg 400000, og kan vise til at km-standen er stilt fram :D

Skrevet

Du har rett som vanlig Nisse, jeg som arbeider som mekaniker "lirer" også av meg mye rart, i likhet med andre som jobber med bil.

Er ikke noen eksakt vitenskap å skru på bil akkurat.

Det vi diskuterer her er en Odometer-test, altså en funksjonstest på instrumentpanelet.

http://www.318ti.org/forum/showthread.php?t=7522

Og de samme tallene kommer opp på feks Carsoft, som jeg tror kameraten kjørte, da jeg tviler på han hadde Modic til disposisjon..... 8)

Skulle du fremdeles mene det samme, og ikke ta turen innom BMW tror jeg du har et problem.

Skrevet

Litt OT, men er det noen andre som har merket at Bjørn 320 er bortimot den eneste som gennomført skriver dialekt/nynorsk her på forumet? :lol: og forøvrig på en fin og forståelig måte :D

Skrevet
Litt OT, men er det noen andre som har merket at Bjørn 320 er bortimot den eneste som gennomført skriver dialekt/nynorsk her på forumet? :lol: og forøvrig på en fin og forståelig måte :D

Ja, men det er dessverre litt for mange som skriv diverse dialekter som eg enkelt forstår, men som eg vil tru at diverse austlendingar har tildels store problem med å forstå :P

Skrevet

Er ganske mange som har gått på limpinnen der ja.. Tror folk skal sjekke opp litt mer før de går ut med ting de tydeligvis ikke har snøring på. Og om det er en Bmw Ansatt som har sagt det tror jeg ikke jeg hadde satt bilen min på DET verkstedet for å si det slik.. Dessuten, drit i å prat med de "vanlige" mekanikerne. Snakk med sjefen dems! Vil nå påstå at jeg vet MER om en E36 enn de fleste av de UNGE mekanikerne som jobber på ett bmw verksted. De bryr seg jo fjatt hvis de ikke er veldig interessert selv..

Skrevet
... Vil nå påstå at jeg vet MER om en E36 enn de fleste av de UNGE mekanikerne som jobber på ett bmw verksted. De bryr seg jo fjatt hvis de ikke er veldig interessert selv..

Amen til den :wink:

Skrevet
Bilen skal på bmw for og si det sånn...Får gjort lite før påsken er over, derfor jeg spurte på forumet....

Forsåvidt greit nok det å ville ha den på verksted for å sjekke ut om det her. Men om virkelig ikke tror på det svaret forumet her gir deg, så har du ingenting her inne å gjøre, og ærlig talt, hvorfor i HELV**** spurte du her inne hvis du ikke kan godta svaret fra ett ENSTEMMIG forum?

Den metoden din er en gammel "legende" her inne. Har hvertfall ingenting med km stand å gjøre.. Jeg har vært borti mange e36'er og på ingen av disse har noengang disse tallene stemt overens.

Men joda, takk for at du har spredd denne feilforståtte "legenden" til dine kompiser... At flere tror feil, gjør bare at dette forumet her blir en viktigere og viktigere ressurs til Bmw-relaterte spørsmål..

Skrevet

Makaveli; Det er en ting som er 110% sikkert i denne saken og det er at du og dine kontakter er helt på jordet når det gjelder test av km stand.. Det er INGEN e36 som lagrer km stand i instumentet eller andre plasser.

Den testen du snakker om viser bare diverse software versjon i instrumentet og du får frem de 5 eller 7 siste sifferene i VIN nr på bilen.

Hvis du reklamere på du mener at den bilen er gått 200000km for mye på grunnlag av den testen så vil jeg si at du går på en jævlig smell.

Følgende skjer når du tar den testen du snakker om:

Test 1: Instrument self test

Test 2: Engine Data - This display is an "engine factor" value that is stored

in the coding plug. The instrument cluster processor uses this factor in

addition to the "TD" signal from the DME control module to process and

display tachometer RPM based on the engine installed. For EXAMPLE:

*ENGINE FACTOR 2 = 4 CYLINDER

*ENGINE FACTOR 3 = 6 CYLINDER

*ENGINE FACTOR 4 = 8 CYLINDER

Test 3: SI elapsed distance - the total mileage in kilometer since the last

reset. Which service is due at the next inspection (OIL SERVICE or INSPECTION)

Test 4: SI elapsed days - no value for US vehicles. Relates to Euro annual inspections.

Skrevet

jepp, kan bare bekrefte det de andre gutta her sier.

Fikk litt noja selv når jeg kjørte denna "km testen" på min galme E36, Fikk også opp 360000 og noe, men det er absolutt ikke km. stand :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...