saas Skrevet Mars 21, 2008 Share Skrevet Mars 21, 2008 Var ute å kjørte min BMW 520, E34 i dag, så begynte det å lukte svidd ifra ventilasjonen.. når jeg stoppet bilen å åpnet pansteret så sto det en flamme opp på siden av kassen til sikringene på høyre side, sett fremfor bilen.. så nestn ut som at det var et brent hull i plastikken.. hvordan kan det skje? er det noe i det området som kan ta fyr (annet en ledningene?) noen som har noen erfaring med dette? takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tam Skrevet Mars 22, 2008 Share Skrevet Mars 22, 2008 Er bare sikringer og kabler der. Har komplett ledningsnett til E34 525 liggende dersom du skulle trenge noen deler/koblinger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saas Skrevet Mars 22, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2008 Er bare sikringer og kabler der. Har komplett ledningsnett til E34 525 liggende dersom du skulle trenge noen deler/koblinger Det hørtes bra ut men hvordan kan det bare begynne å brenne? trodde sikringene skulle beskytte mot sånt jeg? EDIT: noen som tror det kan vere så omfattene sak at jeg bør ta det på forsikrings selskapet? har delkasko.. er det noe å hente der eller er det bare å fikse selv uten noe mer med det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoSJo Skrevet Mars 22, 2008 Share Skrevet Mars 22, 2008 Kommer vel an på hvad egenandel du har, og om forsikringen dekker det i det hele tat. Men en ting er sikkert, der er MAAAANGE ledninger i den kasse der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saas Skrevet Mars 22, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2008 Kommer vel an på hvad egenandel du har, og om forsikringen dekker det i det hele tat.Men en ting er sikkert, der er MAAAANGE ledninger i den kasse der æsj, jaja.. får vell ut å åpne boksen å se på skadeomfanget.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Mars 22, 2008 Share Skrevet Mars 22, 2008 ta et bilde da! så får vi se, kanskje flere har en liten feil som ligger og lurer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saas Skrevet April 14, 2008 Forfatter Share Skrevet April 14, 2008 Da har det skjedd litt, det var da altså vannpompa som hadde tatt fyr. så d holt med å skifte den så ble bilen grei igjen! har desverre ikke noen bilder, men det var en godt svidd vannpompe som ble tatt ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morbus Skrevet April 14, 2008 Share Skrevet April 14, 2008 Vannpumpa er da ikke i nærheten av sikringsboksen, hvordan kan du ha sett flammen der, hvis det brant et annet sted? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingebrigtsen Skrevet April 14, 2008 Share Skrevet April 14, 2008 Da har det skjedd litt, det var da altså vannpompa som hadde tatt fyr. så d holt med å skifte den så ble bilen grei igjen! har desverre ikke noen bilder, men det var en godt svidd vannpompe som ble tatt ut.Haha vannpumpa som tok fyr Nå har jeg hørt det og Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saas Skrevet April 14, 2008 Forfatter Share Skrevet April 14, 2008 Haha vannpumpa som tok fyr Nå har jeg hørt det og hehe, ser ironien jeg også, nå er ikke jeg noen ekspert på hva som faktisk er vannpupa å ikke da, men jeg byttet vannpumpe delen, så hva som faktisk befinner seg av elektronikk der har jeg ikke peiling på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GeRo Skrevet April 14, 2008 Share Skrevet April 14, 2008 Det er faktisk en liten elektrisk sirkulasjonspumpe under der + noen ventiler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingebrigtsen Skrevet April 14, 2008 Share Skrevet April 14, 2008 Det er faktisk en liten elektrisk sirkulasjonspumpe under der + noen ventiler.Da snakker vi om vannventilen og ikke vannpumpa som sitter foran på motoren og blir drevet av multireima Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingebrigtsen Skrevet April 14, 2008 Share Skrevet April 14, 2008 Del nr 1 er vannpumpe http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35 Del nr 15 er vannventil http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=18 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GeRo Skrevet April 14, 2008 Share Skrevet April 14, 2008 Del nr 1 er vannpumpe http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35 Del nr 15 er vannventil http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=18 Og under del 15 så har du del 1 som heter Water Pump så det blir vel vannpumpe det også direkte oversatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bård Skrevet April 14, 2008 Share Skrevet April 14, 2008 Uansett er det fort gjort å bruke feil navn på deler når man er forholdsvis fersk i gamet eller ikke er mekaniker:) bare vær sikker på at det vr den som varårsaken og ikke noe annet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå