balltus Skrevet Mars 22, 2008 Share Skrevet Mars 22, 2008 Har akuratt kjøpt meg en 520 e39 som har en del småfeil som skal utbedres. Det jeg lurer på er en del lamper i dasjen som lyser.. Den ene er lampa til antispinn som begynnte å lyse, også lyser lampa som sitter ved siden av aibag lampa. (!) ser sånn ut mener jeg. Regner med et er noe med bremsene, men får høre her da det sikkert er noen som vet dette.. Hadde vært greit å få noen svar på hvordan man får vekk disse lysene! Også lurer jeg på hvor bremseveskebeholderen sitter.. Er min første BMW.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mainn Skrevet Mars 22, 2008 Share Skrevet Mars 22, 2008 Hei, og gratulerer med E39. Bremsevæske-beholderen sitter under kupe-filteret, venstre side helt inn til torpedoveggen i motorrommet. Ta av gummi lista, av med kupefilter-boksen så ser du den. Antispinn-lampen kan lyse hvis du har trykt inn (slått av) denne (ASC). Kan også lyse hvis det er tull med ABS-systemet. (Faktisk nok hvis du har kjørt på saltet / slapset veg, dritt legger seg på følerene v hjula og du får indikasjon på feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
balltus Skrevet Mars 22, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2008 Takker for svar! Lampa begynte plutselig å lyse etter at jeg hadde startet bilen. Før jeg stoppet var alt ok... Kan det hjelpe å koble av strømme på batteriet litt for å nullstille feilene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reinert Skrevet Mars 28, 2008 Share Skrevet Mars 28, 2008 Antispinn lampa mi lyser med en gang jeg kommer over 50km/t. Hadde av hjule for en liten stund sia. Så at den "boksen" som sitter der var helt fyllt med dritt og møkk. Er nok den som er mitt problem. Tviler på at det vel hjelpe å koble av og på strømmen. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas1 Skrevet Mars 28, 2008 Share Skrevet Mars 28, 2008 Hei. (!) betyr at det er noe med bremsene dine. Kan være så enkelt som at klossene er slitte. Du skriver at det er en del lamper som lyser, - hvis en av dem er en oransje klokke ved siden av nedtellingsdiodene for service er det på tide med bremseveskebytte. Antispinnlampen kan være en sensorfeil som beskrevet tidligere her. For å finne ut sikkert kan du levere bilen på et BMW-verksted hvor de kobler den til dataen og leser av alle feilmeldingene. Varsellampene, eller lysene som du kaller de, blir du kvitt i samme omgang da de kan nullstille elektronikken ved samme oppkobling. Gratulerer med ny bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alex88 Skrevet Mars 28, 2008 Share Skrevet Mars 28, 2008 Antispinnen lyste også på min M3 samtidig med ABS, det kom fram etter en diagnose, at det var en sensor på bremsene som hadde gått.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørner Skrevet Mars 28, 2008 Share Skrevet Mars 28, 2008 Vært en del poster på dette i det siste, luere på om det har med at statens vegvesen har økt aktivitet på saltinga som igjen tar knekken på elkttronikk og følere under bilen. Når ASC lampa og abs lampa lyser så er det en eller flere følere som er gått. Kan være ABS/ASC servone som er gått, men lite trulig. Det går fint å måle disse med ohm. Har vært en tråd tidligere som greide ut om hvordan man måler både kabelbrudd og motstand i følerne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S. Gunstad Skrevet Mars 30, 2008 Share Skrevet Mars 30, 2008 Her er det fleste sykdommene til E39 omtalt, inkludert dine problemer: http://autopower.se/Guider/begagnatguiden/E39/ -Happy reading Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå