Yngvejos Skrevet Mars 23, 2008 Skrevet Mars 23, 2008 Har byttet motor i e30en min, men etter dette fungerer ikke varmeapparatvifta lenger. Hvor går ledningene til denne vifta? Er det noen tilkoblinger i motorrommet osm jeg kan ha kommet borti?
Fliid Skrevet Mars 23, 2008 Skrevet Mars 23, 2008 Nei. Ingen av kablene tilhørende varmeapparat går ut i motorrom. (Untatt selvfølgelig om du demonterer platen på torpedo) Edit; Mål spenning på kabelen på varmeappartvifte på hakk 4. At varmeapparatviften ryker på en E30 er ikke stort nytt : P
Yngvejos Skrevet Mars 30, 2008 Forfatter Skrevet Mars 30, 2008 Nei. Ingen av kablene tilhørende varmeapparat går ut i motorrom. (Untatt selvfølgelig om du demonterer platen på torpedo)Edit; Mål spenning på kabelen på varmeappartvifte på hakk 4. At varmeapparatviften ryker på en E30 er ikke stort nytt : P Jeg hadde vært fornøyd om jeg greide å finne kabelen til varmeapparatvifta i det hele tatt. Det virker litt vel tilfeldig at vifta skal slutte å fungere iløpet av den tiden bilen sto iro å fikk byttet motor. Jeg har gjerne dratt ut noe når jeg va inni med hånda å lette etter en plugg til hjernen. Støpselet til hastighetsjusteringen står ivertfall i. Ellers har jeg ikke greid å kjenne noen løse ledninger noe sted.
Yngvejos Skrevet Mars 31, 2008 Forfatter Skrevet Mars 31, 2008 Nå har jeg målt litt. På kabelen som går fra bryteren, målte jeg 0 volt mellom alle lederene uansett posisjon på bryteren. Etterpå målte jeg på den grønne kabelen med brun stripe som går inn til bryteren. Mellom denne og jord var det også 0 volt. Prøvde å følge denne kabelen for å finne feilen, men den forsvinner rett etter koblingspunkt c204. Noen tips om hvor feilen kan ligge?
Balltre Skrevet April 1, 2008 Skrevet April 1, 2008 Hvis du har en facelift modell og har byttet til en motor som er før facelift eller bruker en startmotor før facelift kan du koble sort/grønn i motorkontakten pin 15 til jord.
Yngvejos Skrevet April 2, 2008 Forfatter Skrevet April 2, 2008 Du hadde helt rett der. Jeg fikk orden på det et par timer før du svarte. Er det ikke avlasterrele på pre-facelift? Hvis det er, hvordan er det koblet der?
Balltre Skrevet April 2, 2008 Skrevet April 2, 2008 Det er avlasterrele, men de bruker samme sort/gul som til startmotoren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå