Gå til innhold

Varmeapparatvifte død etter motorbytte i E30.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har byttet motor i e30en min, men etter dette fungerer ikke varmeapparatvifta lenger.

Hvor går ledningene til denne vifta? Er det noen tilkoblinger i motorrommet osm jeg kan ha kommet borti?

Skrevet

Nei. Ingen av kablene tilhørende varmeapparat går ut i motorrom. (Untatt selvfølgelig om du demonterer platen på torpedo)

Edit; Mål spenning på kabelen på varmeappartvifte på hakk 4. At varmeapparatviften ryker på en E30 er ikke stort nytt : P

Skrevet
Nei. Ingen av kablene tilhørende varmeapparat går ut i motorrom. (Untatt selvfølgelig om du demonterer platen på torpedo)

Edit; Mål spenning på kabelen på varmeappartvifte på hakk 4. At varmeapparatviften ryker på en E30 er ikke stort nytt : P

Jeg hadde vært fornøyd om jeg greide å finne kabelen til varmeapparatvifta i det hele tatt. :P

Det virker litt vel tilfeldig at vifta skal slutte å fungere iløpet av den tiden bilen sto iro å fikk byttet motor.

Jeg har gjerne dratt ut noe når jeg va inni med hånda å lette etter en plugg til hjernen.

Støpselet til hastighetsjusteringen står ivertfall i. Ellers har jeg ikke greid å kjenne noen løse ledninger noe sted.

Skrevet

Nå har jeg målt litt.

På kabelen som går fra bryteren, målte jeg 0 volt mellom alle lederene uansett posisjon på bryteren. Etterpå målte jeg på den grønne kabelen med brun stripe som går inn til bryteren.

Mellom denne og jord var det også 0 volt.

Prøvde å følge denne kabelen for å finne feilen, men den forsvinner rett etter koblingspunkt c204.

Noen tips om hvor feilen kan ligge?

Skrevet

Hvis du har en facelift modell og har byttet til en motor som er før facelift eller bruker en startmotor før facelift kan du koble sort/grønn i motorkontakten pin 15 til jord.

Skrevet

Du hadde helt rett der. Jeg fikk orden på det et par timer før du svarte.

Er det ikke avlasterrele på pre-facelift? Hvis det er, hvordan er det koblet der?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...