Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! :)

Min 316i går litt ujent på tomgang..

Turtallet dropper fra mellom 500 og 800 en god stund før det kan plutselig stabilisere seg..

Noen forslag om hvorfor dette skjer?

Skrevet

la meg gjette..... e46? sliter med dette jeg og... har ikke de store problemene med det... men det er veldig irriterende. Det er ihvertfall ikke falskluft.

Skrevet

Var en gåen innsugsventil som var gåen på min E46 318i 99mod. Gikk ujevnt på tomgang, jaget i grunn veldig og var så lang nede som til 500rpm.

Skrevet

hvis der er en innsugsventil som er gåen så skal jo problemet være konstant. må vel være mulig å fått en kompresjonstest for å sjekke om det er det, før man eventuelt river dritten i filler for å få skifta.

koster rundt en tusing for å skifte den selv (toppakning og ventil). flere tusen hvis det skal gjøres på verksted.

Må jeg gjøre dette så får jeg like godt porta,dreid ned kantene på insugsventilene og lagt på kobberpakning i samme slengen.

Skrevet

Ringte bmw mekaniker nå, han sier det er en veivhusventilasjonsventil og slangene til denne som forårsaker problemet på m43 99% av tilfellene.

Skrevet

11157501567 Ventil veivhus 456.30

11151743386 Slange veivhus 262.08

07129952109 Hylse 14.04

07129952107 Slangeklemme 11.70

Dette er priser fra GS-Bildeler

Skrevet

richie85 skrev:

"Var en gåen innsugsventil som var gåen på min E46 318i 99mod. Gikk ujevnt på tomgang, jaget i grunn veldig og var så lang nede som til 500rpm."

Jeg mener at det var nok ikke gåen innsugsvetil hos richie85, men veivhusventil. Og det er STOR forskjell på vanskelighetsgraden og timene på å bytte de to tingene.

Vel det er ikke store jobben det der. ventilen sitter på innsugsmanifoilen og men kommer lett til uten å demontere noe særlig. Slangene til ventilen må/bør også byttes under samme operasjon. Har du ikke peiling i det hele tatt på motorer så kan det nok by på noen små problemer. Har du en kompis med litt peil så er det en smal sak.

mvh Wracul

Skrevet
richie85 skrev:

"Var en gåen innsugsventil som var gåen på min E46 318i 99mod. Gikk ujevnt på tomgang, jaget i grunn veldig og var så lang nede som til 500rpm."

Jeg mener at det var nok ikke gåen innsugsvetil hos richie85, men veivhusventil. Og det er STOR forskjell på vanskelighetsgraden og timene på å bytte de to tingene.

Vel det er ikke store jobben det der. ventilen sitter på innsugsmanifoilen og men kommer lett til uten å demontere noe særlig. Slangene til ventilen må/bør også byttes under samme operasjon. Har du ikke peiling i det hele tatt på motorer så kan det nok by på noen små problemer. Har du en kompis med litt peil så er det en smal sak.

mvh Wracul

Godt mulig det bare var det som var problemet på min gamle bil, men var innsugsventil jeg fikk beskjed var problemet. Regningen kom p[ rundt 5000kr med jobb, så er enig teorien din om veivhusventilen. Dette ble gjort før min tid som mekaniker og var da dessverre nødt til å stole på hva bmw sier til meg.

Hvordan blir det med effekt i 318 kompressor? Drømte om det på min jeg og, men fant aldri noe bolt-on kit ala ESS.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...