heineoen Skrevet Mars 23, 2008 Share Skrevet Mars 23, 2008 Hei! Min 316i går litt ujent på tomgang.. Turtallet dropper fra mellom 500 og 800 en god stund før det kan plutselig stabilisere seg.. Noen forslag om hvorfor dette skjer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrbrew Skrevet Mars 23, 2008 Share Skrevet Mars 23, 2008 sliter med akkuratt det samme...har ikke funnet ut hva det kan være Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjellsigvald Skrevet Mars 23, 2008 Share Skrevet Mars 23, 2008 kan vare tommgangsmotoren som treng litt smurning.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wracul Skrevet Mars 23, 2008 Share Skrevet Mars 23, 2008 la meg gjette..... e46? sliter med dette jeg og... har ikke de store problemene med det... men det er veldig irriterende. Det er ihvertfall ikke falskluft. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richie85 Skrevet Mars 24, 2008 Share Skrevet Mars 24, 2008 Var en gåen innsugsventil som var gåen på min E46 318i 99mod. Gikk ujevnt på tomgang, jaget i grunn veldig og var så lang nede som til 500rpm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heineoen Skrevet Mars 24, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 24, 2008 E46 ja Hvordan smører man tomgangsmotoren? Innsugsventil ja.. Er dette dyrt og bytte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wracul Skrevet Mars 24, 2008 Share Skrevet Mars 24, 2008 hvis der er en innsugsventil som er gåen så skal jo problemet være konstant. må vel være mulig å fått en kompresjonstest for å sjekke om det er det, før man eventuelt river dritten i filler for å få skifta. koster rundt en tusing for å skifte den selv (toppakning og ventil). flere tusen hvis det skal gjøres på verksted. Må jeg gjøre dette så får jeg like godt porta,dreid ned kantene på insugsventilene og lagt på kobberpakning i samme slengen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wracul Skrevet Mars 24, 2008 Share Skrevet Mars 24, 2008 Hmm, sliter med å tro at det er en ventil... tror det er større mulighet for at det er innprøytningsdysene som er slitt/møkkete.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heineoen Skrevet Mars 25, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 25, 2008 Å jævlar... Kan det være såpass at jeg må av med hele toppakninga? Dyserens? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wracul Skrevet Mars 25, 2008 Share Skrevet Mars 25, 2008 Ringte bmw mekaniker nå, han sier det er en veivhusventilasjonsventil og slangene til denne som forårsaker problemet på m43 99% av tilfellene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wracul Skrevet Mars 25, 2008 Share Skrevet Mars 25, 2008 11157501567 Ventil veivhus 456.30 11151743386 Slange veivhus 262.08 07129952109 Hylse 14.04 07129952107 Slangeklemme 11.70 Dette er priser fra GS-Bildeler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wracul Skrevet Mars 25, 2008 Share Skrevet Mars 25, 2008 Dessuten sa mekanikeren at min M43B19 er skuddsikker. Noe som lover godt for mitt M65 på original blokk kompressorprosjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heineoen Skrevet Mars 25, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 25, 2008 Okey.. Hvor sitter dette veivhuset da? Hva må av for å kunne bytte denne? Noe noen uten særlig teknisk innsikt kan få til? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wracul Skrevet Mars 25, 2008 Share Skrevet Mars 25, 2008 richie85 skrev: "Var en gåen innsugsventil som var gåen på min E46 318i 99mod. Gikk ujevnt på tomgang, jaget i grunn veldig og var så lang nede som til 500rpm." Jeg mener at det var nok ikke gåen innsugsvetil hos richie85, men veivhusventil. Og det er STOR forskjell på vanskelighetsgraden og timene på å bytte de to tingene. Vel det er ikke store jobben det der. ventilen sitter på innsugsmanifoilen og men kommer lett til uten å demontere noe særlig. Slangene til ventilen må/bør også byttes under samme operasjon. Har du ikke peiling i det hele tatt på motorer så kan det nok by på noen små problemer. Har du en kompis med litt peil så er det en smal sak. mvh Wracul Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richie85 Skrevet Mars 25, 2008 Share Skrevet Mars 25, 2008 richie85 skrev:"Var en gåen innsugsventil som var gåen på min E46 318i 99mod. Gikk ujevnt på tomgang, jaget i grunn veldig og var så lang nede som til 500rpm." Jeg mener at det var nok ikke gåen innsugsvetil hos richie85, men veivhusventil. Og det er STOR forskjell på vanskelighetsgraden og timene på å bytte de to tingene. Vel det er ikke store jobben det der. ventilen sitter på innsugsmanifoilen og men kommer lett til uten å demontere noe særlig. Slangene til ventilen må/bør også byttes under samme operasjon. Har du ikke peiling i det hele tatt på motorer så kan det nok by på noen små problemer. Har du en kompis med litt peil så er det en smal sak. mvh Wracul Godt mulig det bare var det som var problemet på min gamle bil, men var innsugsventil jeg fikk beskjed var problemet. Regningen kom p[ rundt 5000kr med jobb, så er enig teorien din om veivhusventilen. Dette ble gjort før min tid som mekaniker og var da dessverre nødt til å stole på hva bmw sier til meg. Hvordan blir det med effekt i 318 kompressor? Drømte om det på min jeg og, men fant aldri noe bolt-on kit ala ESS. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå