Gå til innhold

godkjenning bmw e30 EVO ?????????


Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann..

Noen her som har papirer på hvor mye jeg kan skjære ut av di orginale skjærmen bak på en e30 ved montering av m3 evo glassfiberbredding????

Biltilsynet sier at et bmw-verksted må dokumentere at jeg ikke har skjært ut mer enn lovlig før d svekker karrosseriet men bmw tar seg ikke av sånne godkjenninger lenger så va gjør jeg da???....noen som kanskje har papirer på va jeg skal gjøre for å få det godkjent hos biltilsynet????

Skrevet

Kan ikke hjelpe deg med papirene, men det beste må vel faktisk være å heller skaffe seg breddingen i stål i stede for. Så slipper du å tenke på at det sprekker osv senere. mener www.koed.dk har disse...

Regner med at du slipper å tenke på hvor mye du kan kutte da, siden det også er stål..

Skrevet

Men så er det det at det ikke finnes så bredt evo-kit som jeg ska ha i stål :?

kit-et jeg skal bruke er 12cm(6cm pr side) bredere bak enn en orginal m3 og 5cm(2,5cm pr side) forann....å d kommer uansett ikke til å sprekke opp igjen...har ikke planer om å lime å skru d fast sånn som mange gjør...

Skrevet

hvis du mener jeg kan valse så kunne jeg godt tenkt meg å sett deg valse ut skjærmene mine gitt:)hehe... skal nok ha bra utstyr for å klare å valse ut 7-8 cm:)

men du kan godt få lov å prøve :lol:

Skrevet

nye innerskjærmer ska lages uansett....men kapping er ikke "jalla" ...bilen ska være 100% gjennomført å da ska jeg ikke ha no ekstra blekk igjen inni skjærmene selv om d ikke syns....å d ska bli godkjent!!!!kan ikke gjøre ting sånn halvveis da veitu...

Skrevet

nei hater å ha ting halveis gjort, derfår mener jeg at å kappe blir teit, får du sa jo ingenting om innersjermer før nå;) men vis du ska ha de, å jøre de sjikkeli er de jo ikke noe problem å kappe litt;)

Skrevet

da er vi enige:) skulle gjerne kappa bort hele skjærmen fra døra å helt bak til lykta men da er d ikke mulig å få godkjent den hos BT...så lurer på om jeg kanskje bare må kappe den jevnt me innerskjermen for da har jeg jo ikke kappa bort no spesielt mye egentlig...

Skrevet

jeg knekker inn en kant i blekket der jeg ska feste den...akkurat som du gjør når du ska sveise på ei ny plate på karrosseri hvis du skjønner...da blir d nesten ikke no overgang mellom glassfiber'n å stålet...oxo borrer jeg hull i blekket på orginale skjærmen akkurat som du gjør når du borrer til sveisepunkt...men jeg kommer til å lage litt større hull så støper jeg fast glassfiber'n fra innersiden så den fester seg gjennom hulla i blekket....å ei tynn matte me glass over den lille sprekken på utsiden..så er d bare å pusse ne å finsparkle etterpå:)

Skrevet

Okei, er ikke så dreven med det der så kan ikke sio noe for eller imot. men vet bare at det alltid blir snakk om at det sprekker -uansett- når du bruker glassfiber.. hehe men lykke til vertfall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...