Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Es-brusv:

Så ikke kommentaren din før nå jeg.. Er dette noe man kan gjøre selv?

Skal få sett på bilen imorgen, like før jeg blir eksosforgiftet vett :S

Skrevet
hadde det problemet med diesel lekkasje jeg også. På samme bil. Måtte stramme noe i commonrail systemet.

Samme problemet hadde jeg, men det var bare å stramme til mutteren på det ene røret fra Commonrailen. Jeg så at det lakk litt diesel rundt denne , og da var det bare frem med en 13mm (tror jeg) nøkkel og stramme litt.

PS: Commonrailen er den i blank messing på toppen.

• 6 months later...
Skrevet

Lenge siden jeg har skrevet denne tråden og anngående at det luktet diesel i coupen så er problemet løst, det var flexirøret på katasylatoren som var gåen og returslangene var morkne.

Anngående lysproblemet så har jeg ikke fått fikset dette enda, men har sjekket litt og tror det er tenneren som er gåen, og hørt denne er svindyr :S Noen som vet priser på dette?

Blit nødt til å fikse dette nå som det begynner å bli mørkere, kan ikke kjøre med par/tåkelys hele året..

Skrevet

Hvis du tenker på å skifte tenneren, så ville jeg ikke gjort det. Kjøp et uorginalt sett istede, koster jo langt under 1000kr for 2 tennere og pærer på ebay :)

Skrevet

Skal sjekke litt rundt, som du sier aloebiz.net kan jeg prøve å bytte pærene, får dem til under 300kr for et par på nettet så :)

Uorginalt xenon kit skal jeg ha i langlys og tåkelys, men blir nok uaktuelt å sette dette i hovedlysene da jeg allerede har orginal xenon fra før :/

• 3 weeks later...
  • 2 years later...
Skrevet
Lenge siden jeg har skrevet denne tråden og anngående at det luktet diesel i coupen så er problemet løst, det var flexirøret på katasylatoren som var gåen og returslangene var morkne.

Anngående lysproblemet så har jeg ikke fått fikset dette enda, men har sjekket litt og tror det er tenneren som er gåen, og hørt denne er svindyr :S Noen som vet priser på dette?

Blit nødt til å fikse dette nå som det begynner å bli mørkere, kan ikke kjøre med par/tåkelys hele året..

Hei! Ser det er lenge siden dette ble diskutert, men jeg har samme problemet på min og lurte på hvor mye det kosta for detta flexirøret og returslangene?? Det svir så jævlig i øya av diesel om dagen! Ikke brukandes nå når det er så kaldt ute og jeg skal prøve å være litt sosial! :wink:

Skrevet

Hei! Ser det er lenge siden dette ble diskutert, men jeg har samme problemet på min og lurte på hvor mye det kosta for detta flexirøret og returslangene?? Det svir så jævlig i øya av diesel om dagen! Ikke brukandes nå når det er så kaldt ute og jeg skal prøve å være litt sosial! :wink:

Nå vet ikke jeg hvilken årsmodell du har, men på M47-motor tar de 2500,- på Koed for den fremre katalysatoren som flexirøret sitter på. -9/01

Nr. 1 på bildet:

MTMyMDI0X3A=.png

• 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...