Gå til innhold

Benger's E46 320Ci - *Byttet*

Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg bestilt veivsensor fra koed.no. Kom på 780kr inkl frakt. Ikke så ille. "Ser frem til" å sette i gang med arbeidet. Ser rimelig bra trangt ut å komme til, ingen som har en DIY på dette ?

Regner med at det er en enkel skru ut, skru inn-jobb, men må ryddes en del plass for å komme til :roll:

Her om dagen led bilen skikkelig av problemet. 50 - 65km/t i 3.gir, bånn gass, klarte den på 6 sekunder :lol: Ikke akkurat artig å kjøre da nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ikke skjedd spesielt mye her.

Byttet veivsensoren, liten sak, måtte bare rydde vei. Men den uorginale veivsensoren fra Koed var defekt ved montering, motoren ble helt tulling etter oppstart. Så, kjøp originale deler fra BMW forhandler når det gjelder sånne ting. Ellers var nok ikke veivsensoren som satt der fra før ødelagt.

Har byttet Vanos O-ringene, og må si det at bilen føles helt anderledes. Konstant reaksjon med en gang, nesten uansett turtall. Ble mektig imponert over draget i 4.gir fra ca 2500 o/min. Har jeg diesel? :lol:

Ellers håper jeg på å få resatt de adaptive verdiene i bilen som anbefales etter overhalt/ny Vanos. Skal også ta en diagnose for å være på den sikre siden.

Nå skal jeg bare nyte bilen i sommer og kose meg. Ingen store planer foreløpig. Kanskje bytte styrestag etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers håper jeg på å få resatt de adaptive verdiene i bilen som anbefales etter overhalt/ny Vanos. Skal også ta en diagnose for å være på den sikre siden.

Hvordan resatte du dette?

Ved hjelp av Carsoft kan dette resettes. Jeg har ikke gjort det ennå, men er en som muligens skal gjøre det for meg. Hvis ikke har jeg lyst til å kjøpe Carsoft interface med kabler. Koster rundt en 1000-lapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Storkoste meg i solen med en bilvask + en liten photoshoot i dag :) Ingen proff fotograf, men prøver meg frem med et Canon Powershot Pro1. Digitalt "speilrefleks"kamera.

x7l3lj6ioz7l8qft5mma.jpg

utxjutkoaq479crhdpjk.jpg

e9a9wjq6zfx37hlxbjax.jpg

n52mfd56bti39i3omd1v.jpg

vsq9nokuw90wwogsyngz.jpg

hr9j6o1uov9gk0bgu9re.jpg

iunqstglvzhx8tw5l5x5.jpg

Dagens produkter:

hx8ywbqzan93nordl8xw.jpg

Hva syns dere?

Kritikk motas med takk, både ris og ros! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...