Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser på bildene at du har gjort det på samme måte som jeg gjorde det, bortsett fra at jeg ikke brukte ters men skruen dere ser i posten over.

Nedenfor ser dere prinsippet som Gunnar egentlig har beskrevet fyldig over.

Delene er dreiet slik at det ikke blir belastning på spindelen når du presser den på igjen.

dsc00048ji3.jpg

dsc00050yq5.jpg

dsc00049ff6.jpg

Deler for å presse ut og inn, noen deler brukes i begge operasjoner.

Skrevet
Har også fikset den klunkingen foran, he he he nei dette var morsomt, fint at det er andre som skal få slite også :D

Kom med det! ;)

Nå har jeg sett litt i papirene mine.

Jeg byttet først noe jeg ikke finner navnet på i farten, men som på folkemunne blir kalt "klikkestag". Forrige eier mente det kunne være dette. Mener det er Pendelstød det heter hos GS.

Det var det ikke. Klunkingen kom fremdeles når jeg kjørte over hull i veien. Særlig merkbart når du kjører på dårlig grusveis. Klunkelyden er svært karrakteristisk, ikke klikke lyd, ei heller direkte smell. Klunk er egentlig et treffende ord.

Deretter byttet jeg bærearm. Kjøpte det for 870 kroner hos Motor technik.

Fremdeles Klunking.....

Da byttet jeg en del jeg egentlig ikke trodde det var; Casterstag eller tryckstang som det kalles hos GS.

Denne delen betalte jeg 730 kroner for hos Motor technik.

Test tur på grusvei. Klunkingen var borte.

Jeg klarte ikke å fremprovosere klunkingen når delen sto på bilen, men etter å ha demontert den oppdaget jeg slakk i ene enden av delen.

Kan jo være samme delen hos deg som lager denne "klunkelyden". :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...