Tuti Skrevet Mars 26, 2008 Skrevet Mars 26, 2008 Er det nokons om veit om det er mogleg å få dei kjære fotoboksene inn på navigasjonen Navigasjonssystemet er av type buisness. Bilen er ein E60 2004 modell.
Saltkjelen Skrevet Mars 26, 2008 Skrevet Mars 26, 2008 Vel, jeg tror ikke dette er mulig på din navigasjon ettersom du ikke har kart-visning. Jeg tror derfor du må oppgradere til facelift navigasjon med 2D kart på business versjonen. Jeg har hvertfall ikke fått opp noe fotobokssymbol når jeg har brukt min navigasjon (professional) når jeg av og til bruker pilvisningen. Har du først kopi-CD'en med fotoboksene innlagt er det ikke noe problem å få det på bil med kart.
Saltkjelen Skrevet Mars 26, 2008 Skrevet Mars 26, 2008 Dette må lastes ned fra nettet, og det er en del jobb. Jeg vet desverre ikke hva som skal gjøres (annet enn at jeg har fått en DIY på hvordan det gjøres) og for min del ser det svært omfattende ut. Jeg tror man må være litt over middels interessert i data for å skjønne det. Får vel disse på pirateebay eller hva disse sidene heter.
Tuti Skrevet Mars 26, 2008 Forfatter Skrevet Mars 26, 2008 Vel, jeg tror ikke dette er mulig på din navigasjon ettersom du ikke har kart-visning. Jeg tror derfor du må oppgradere til facelift navigasjon med 2D kart på business versjonen. Takk for hjelp! Er dette kun ei software oppgradering som ein kan få med forhandlar?
Saltkjelen Skrevet Mars 26, 2008 Skrevet Mars 26, 2008 Det er desverre ikke bare en software oppgradering som må til. Da jeg hadde min forrige E60 (2004 mod) med navigasjonssystem business undersøkte jeg dette med BMW Norge. Jada, dette var mulig, men det måtte skiftes noen komponenter og gjøres en software oppgradering. De anbefalte meg imidlertid å kontakte min lokale BMW forhandler for mere informasjon rundt dette og hvor mye dette ville koste å oppgradere. Må nok fort regne med at det koster et par tusen kroner. Jeg kom aldri så langt at jeg undersøkte med forhandleren da jeg solgte bilen og byttet til ny E61 (2008 mod) med navigasjonssystem professional. Fotoboksvarselen fungerer utmerket og pålitelig, men husk imidlertid at den ikke avgir lyd. Ikonene kommer opp i kartet, det er det.. Håper dette hjalp deg litt mer på vei..
Tuti Skrevet Mars 27, 2008 Forfatter Skrevet Mars 27, 2008 Supert, ei glimrande utgreiing Skal ta kontakt med forhandlar over helga så evt. poste resultat til nytte for andre i same situasjon. Ellers var det dårlig i utgangspunktet å tilby kun pilvisning synest eg (systemet kosta vel sine gode 17k), men det var ein gong slik. Konkurentane hadde full pakke synest eg å hugse.
Tuti Skrevet Mars 31, 2008 Forfatter Skrevet Mars 31, 2008 Har no fått beskjed frå BMW i Ålesund at ein slik oppgradering (kart inn på nav busness frå 2004) ikkje er mogleg. Dei skulle ha 3950 kroner for 2008 nav disk. Det synest eg var ein ublu pris! Disken for 2004 manglar adresser i Møre og Romsdal og alle fylka nordover. Det var pussig!
Saltkjelen Skrevet Mars 31, 2008 Skrevet Mars 31, 2008 Hmm, det syns jeg var merkelig. Da ville jeg ha undersøkt litt med BMW Norge vedrørende denne saken og hørt om det faktisk er mulig. Vedkommende jeg snakker med på BMW Norge fortalte at bilen måtte skifte noen komponenter og ha en software oppgradering, men anbefalte å kontakte enten Stenshagen eller Bavaria Autozentrum for pris. Er jo mulig det er de to store forhandlerene som har peiling på det og ikke "lille" Brages...
Tuti Skrevet April 1, 2008 Forfatter Skrevet April 1, 2008 Ja, synest det var pussig eg også. Brages brukar å vere både hyggelige å oppegåande, men dette trur eg er verdt ein ekstra sjekk. Har sendt spørsmålet videre til Stenshagen så får vi sjå.
tinnsoldaten Skrevet April 1, 2008 Skrevet April 1, 2008 Har business 2007-2 nav DVD , brenner ut fungerende kopi til de som er interessert. PM så gjør vi en deal
Tuti Skrevet April 4, 2008 Forfatter Skrevet April 4, 2008 Fekk svar frå Stenshagen: DET GÅR, MEN DET KOSTER. DELER FOR CA. 55000,- KRONER + MONTERING. Hårreisane sum! Kan ein ikkje bruke samme skjerm skal tru?
tinnsoldaten Skrevet April 4, 2008 Skrevet April 4, 2008 Lurer på ka en sånn oppgradering koster hvis en får det gjort i Tyskland?
Saltkjelen Skrevet April 4, 2008 Skrevet April 4, 2008 Fekk svar frå Stenshagen:DET GÅR, MEN DET KOSTER. DELER FOR CA. 55000,- KRONER + MONTERING. Hårreisane sum! Kan ein ikkje bruke samme skjerm skal tru? Såpass, dette var jo en grotesk sum. Det er jo rett og slett ran, nei, da er det mer økonomisk å finne en ny bil med Professional navigasjon..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå