Gå til innhold

Godkjenning av dekk og felger, Trenger litt hjelp.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tidligere hatt 235/35/19" 8,5 felg og 265/30/19" 9,5 felg på bilen.

Tok med TUV papir på at bilen kunne ha forskjellig dekk dim foran og bak og fikk dette godkjent i vognkortet.

Har nå kjøpt meg 18" felger

Nå skal jeg ha 235/40/18" 8,5 felg og 265/35/18" 9,5 felg

Skjønner ikke helt biltilsynets problem siden bilen allerede er godkjent med forskjellige dimmensjoner.

Men finner ingen TUV papir på 8,5 og 9,5 18".

Noen som kan hjelpe meg med det?

Skrevet

Har du prøvd å kontakte de som forhandler/importerer felgene dine? Selv har jeg bare TÜV papirer til BBS felgene mine på 8,5 og 10 i 18" til E39, så det hjelper vel lite...

Skrevet

Ja, har snakket med de, og de har ikke fått tak i det, de sier å at jeg ikke trenger det siden bilen allerede er godkjent med forskjellig dim.

Samme hvilket merke det er, bare det er riktige mål på de.

Skrevet

Hvis innpresset er innom kravene på felgene så skulle du jo fått det godkjent, men biltilsynet har blitt meget trasig for å få godkjent ulike bredder på felg. De sa til meg at det var bare m3 og m5 som fikk dette godkjent. Hvorfor kune de ikke svare på.

Skrevet

Var ikke noe problem sist med min, men da hadde jeg jo papirer da :| blir så irritert når der er så firkantet!!!!

Ikke noen andre som har samme dimmensjonene på E39 her inne da?

Skrevet

Nå kommer vel alle M-tech modeller også med forskjellig bredde foran og bak originalt, så det kan ikke være kun M3/M5 som kan godkjennes med dette.

Må vel være enklest å kontakte en BMW-forhandler for å få oppgitt hvilke dimensjoner som er godkjent for bilen om det ikke spiller noen rolle hvilket felgmerke papirene er på? Eller må man ha TUV-papirer fra f.eks. BBS om man skal få godkjent BBS-felger? Skulle ha ført inn sommerfelgene mine jeg også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...