Robin L Skrevet Mars 27, 2008 Skrevet Mars 27, 2008 hei. har en 97 525tds, e39. jeg lurer på hvilken olje jeg bør bruke på den... sist jeg skiftet olje siden, ca 2 måneder siden, brukte jeg syntetisk olje fra felleskjøpet. når jeg skiftet olje, tok vi av dekselet under motoren,og det kom ikke på igjen, da det var sprukket i 100 biter... så jeg må skaffe nytt... etter jeg skifta til den olja,(skiftet oljefilter og) syns jeg bilen "kakkler" mye mer enn den gjorde... mulig det har litt med at dekselet er tatt av, står bilen i dypsnø, høre det mye mindere... så at de selger castrol olje "billig" på mekonomen nå,349 for 4 liter eller hva det var. hvordan er denne? bør jeg bruke syntetisk? originalt oljefilter? sist jeg var utpå gsbildeler, anbefalte de castrol olje, men jeg husker ikke hvilken type olje de nevnte. tenkte å gi bilen en service om ikke lenge, med bytte av oljefilter, dieselfilter,luftfilter og olje.. bilen har gått 156000, bør jeg bytte gir og kardang olje? (manuellgir) Takker for svar
Sir Hofstad Skrevet Mars 27, 2008 Skrevet Mars 27, 2008 Først: finnes ikke dårlig Castrol. Den billige på mekonomen, vil trolig fungere bedre enn felleskjøpet sin. Prøver å gi et seriøst svar Brukte Blåtind mineralsk til 60 kr for 4 liter på de bilene som jeg hadde ansvaret for de siste 4 årene (gamle transit,caravelle T4, MB 309/310 ,boxer osv). Biler som gikk vannvittig mye. Og når vi gikk over til Omega-olje til 300 pr liter som garanterte 80 000 (ja 80), merket jeg lite forskjell.....
Robin L Skrevet Mars 27, 2008 Forfatter Skrevet Mars 27, 2008 80 000 på ett oljeskift så lurt det da? bytter olje,filter og av og til luftfilter hver vår og høst jeg. kjører vell ca. 12-15k i året... koster så lite at.. men lurte på om jeg skal prøve den castrol olja der. magnatec 5-40 står det på den. hvilken verdi skal jeg ha?! har brukerhåndbok på tysk til bilen, så det skjønner jeg ikke en dritt av..
mbkomfort Skrevet Mars 27, 2008 Skrevet Mars 27, 2008 Felleskjøpet olja kan kjøpes dyrt på Statoil viss du synes den er for billig. på en diesel er det lurt å skifte ofte, olja blir fort skitten. Littegrann oljeforbruk er også vanlig på en diesel
Sir Hofstad Skrevet Mars 27, 2008 Skrevet Mars 27, 2008 Lagt ut mange tråder med erfaringer på olje , som en som jobber med bil....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå