Gå til innhold

Tips ang. senk E34

E.Wenaas
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en E34 som jeg vil få litt lavere, samt stivere. Har sommerfelger liggende, Rondell 58 8,5x18 og 10x18. Hvilken senk + dempere anbefales, og hvilken størrelse på gummi bør jeg gå for? Senken må se bra ut, og subbing vil jeg helst unngå. Justerbart understell er for min del uaktuelt økonomisk.

Tips og synspunkter mottas med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 senk bak blir litt i meste laget med Rondell 58 og 10x18". på min subber det ihvertfall hele tiden. dog kan du løse dette problemer med å valse hjulbuene bak (500,- pr hjulbue).

min mening er ihvertfall at det bør være minst 20mm forskjell på foran og bak. men jeg for min del har akkurat bestillt Lowtec 60/30, da jeg har hørt flere med 50 senk fremme som ikke har blitt fornøyd med høyden.

ang. dempere leverer lowtec og komplette sett med et godt utvalg av høyder. men jeg kan ikke svare på hva slags kvalitet de leverer.

jeg kommer til å kjøre med lowtec fjærer og Bilstein B8 dempere.

felgene kan du trekke med 255/35/18 og 235/40/18. da tror jeg du slipper subbing bak med 40mm senk. (jeg har 265 bak)

PS: høyden på Touring/sedan kan ikke sammenlignes med lik senk. (f.eks 45/35 på touring vil bli mye høyere på sedan)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

60-40 ser pent ut, bilen ligger da pent over hjulene, å ser ikke si ut på ræva;) Hadde det på min, men bunnpanne og generelt hele fronten ble vell lav synes jeg ;)

Kommer jo ann på om det skal se rått ut, eller være litt praktisk slit at du kan kjøre til huset dit å slippe å parkere på hoved veien (A) hehehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange gode svar.

Jeg er vell så opptatt av funksjonalitet som utseende, som JoCCe sier, så er det meningsløst å ha en så lav bil at man blir kjørendes rundt med det i bakhodet hele tiden, det har jeg E30'en til :) Tror jeg skal prøve meg på 55/35 - vil tro jeg får looken samt funksjonaliteten. Fint du nevner gummi Stuff04, jeg har nå 225 / 235, det blir alt for lite. Er heller ikke så pent med dekk strekk på en såpass stor bil som E34.

Blir jaggu godt med tørre veier og sommer sko!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...