Alex88 Skrevet Mars 30, 2008 Share Skrevet Mars 30, 2008 Ja, det hadde vært flott! Jeg skulle ned på biltilsynet og slå av en liten prat med de, og kunne få meg en kontakt som jeg kan følge opp igjennom dette "prosjektet". Men, virker til at de har noen relativt rolige dager der siden de tross alt stenger dørene klokken 15:15! Så jeg rakk ikke det på fredag. Men når det er sagt: Jeg kommer trolig uansett hva som skjer, ikke til å prøve å få bilen min godkjent før februar 2009, da har nemlig bilen min vært registrert (i norge) i 10 år. Har ikke så veldig lyst til å betale minst 15.000 kr for effektøkningen alene. Så i bunn og grunn vil det første jeg gjør her være å få byttet ut motor og slike ting som MÅ gjøres for at jeg kan begynne på dette og eventuelt avvente litt med bremser og andre ting som KREVES for at jeg skal kunne få godkjent dette. Synspunkter på akkurat det? Men det er en del som har byttet fra 320 motor til en 328. De ser jo like ut. Kompisen min ble stoppet og da var den ikke registret, de åpnet panseret men de så ikke forkjellen. Pluss du for gode bremser fra GS, så ta en titt eller bestill katalogen KAMPANJER HAR DE! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The_transporter Skrevet Mars 30, 2008 Share Skrevet Mars 30, 2008 jeg ville egentlig byttet alt annet ENN motor først jeg da for så å vente til bilen er 10 år.. og SÅ hive i motor.. for blir du stoppet i full teknisk.. og de tilfeldigvis legger merke til at det ikke er riktig motor, (lite sannsynlig men kan skje) så må du betale allikevel.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alex88 Skrevet Mars 30, 2008 Share Skrevet Mars 30, 2008 K-sportsracing kitt bremser foran 330mm fra 7.990kr på GS. Men tror han kompisen min angrer at han registrete den, men gjort er gjort. Koster en del med å få det godkjent i Norge, sånn er det bare Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenwil Skrevet Mars 31, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 31, 2008 Er det ikke han som selger også en M3 e46 motor? I oslo vel? Hvis det er han vet dere hvor i oslo han holder til? Og anngende den 328, hvordan har han trimmet og fått du 280 hester i den? Kan stemme det, han holder til i Oslo, og har også den motoren ute for salg. Hvordan han har fått 280 gamp vet jeg ikke, det står ingenting om det i annonsen. God gammeldags trim, håper jeg. Vil helst ha noe som er tilsvarende "originalt" som mulig, egentlig. Jeg sendte ham en e-post i går, så jeg avventer på svar fra ham om motorene, så får vi se. K-sportsracing kitt bremser foran 330mm fra 7.990kr på GS. Men tror han kompisen min angrer at han registrete den, men gjort er gjort. Koster en del med å få det godkjent i Norge, sånn er det bare Jeg er egentlig litt forvirret over hva som kan godkjennes og ikke godkjennes når det kommer til bilene. Jeg trodde i utgangspunktet at man kun kunne montere deler som har originalt blitt montert av BMW til et gitt karosseri og modell. Eller det man har fått tüv-papirer på - da har visst ikke biltilsynet så veldig mye de skulle sagt? Altså, at dersom jeg har byttet motor til typen M54B30 eller M52B28 og jeg skal ha godkjente bremser, er jeg nødt til å finne en bil med den kombinasjonen karosseri og modell for at jeg skal kunne påmontere bremser som skal bli godkjente. Eller er det slik at dette blit tatt på skjønn? At det er bremsenes effekt som i bunn og grunn er det som bestemmer om de kan bli godkjente for bilen? Er det som for meg i utgangspunktet høres mest logisk iut. Ikke vet jeg. Skulle selvfølgelig tatt en tur innom biltilsynet og hørt, det er jo de som i bunn og grunn faktisk skal godkjenne kjerra mi. Men akkurat nå sitter jeg på flyplassen (med obligatorisk pils, skål!) og er ikke tilbake i byen før ut i neste uke. Har helst lyst til å gå ned til de i egen person og ikke ta det over telefonen. Ser for meg at det er mest effektivt. jeg ville egentlig byttet alt annet ENN motor først jeg da Wink for så å vente til bilen er 10 år.. og SÅ hive i motor.. for blir du stoppet i full teknisk.. og de tilfeldigvis legger merke til at det ikke er riktig motor, (lite sannsynlig men kan skje) så må du betale allikevel.. Nå er våren i full anmarsj, det er etter sigende 13 grader her nå - og sommeren er like om hjørnet! Har veldig lyst til å få realisert dette litt kjappere enn ut i 2009. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alex88 Skrevet Mars 31, 2008 Share Skrevet Mars 31, 2008 jeg ville egentlig byttet alt annet ENN motor først jeg da for så å vente til bilen er 10 år.. og SÅ hive i motor..for blir du stoppet i full teknisk.. og de tilfeldigvis legger merke til at det ikke er riktig motor, (lite sannsynlig men kan skje) så må du betale allikevel.. Hvis bilen er 10år gammel da slipper man avgift vel er det ikke no sånt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenwil Skrevet April 1, 2008 Forfatter Share Skrevet April 1, 2008 Stemmer det, men forutsetter at bilen har vært registrert 10 år i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alex88 Skrevet April 1, 2008 Share Skrevet April 1, 2008 Stemmer det, men forutsetter at bilen har vært registrert 10 år i Norge. Da er det noe å glede seg til hvis man skal bytte motor:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenwil Skrevet April 2, 2008 Forfatter Share Skrevet April 2, 2008 Hehe, stemmer det. Som nevnt tidligere fyller bilen min 10 i februar neste år. Men som også sagt, jeg har lyst til å få dette gjort rimelig snart Fikk på den 2,8 literen hos han som selger den. Den hadde blitt solgt. Men han hadde treliteren inne, og ga meg et estimat og tilbud på alt som måtte byttes ut. Motor, drivverk, girkasse og eksos. Samtidig monterer de også, avventer pris på dette. Dette blir spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alex88 Skrevet April 2, 2008 Share Skrevet April 2, 2008 Hehe, stemmer det. Som nevnt tidligere fyller bilen min 10 i februar neste år. Men som også sagt, jeg har lyst til å få dette gjort rimelig snart Fikk på den 2,8 literen hos han som selger den. Den hadde blitt solgt. Men han hadde treliteren inne, og ga meg et estimat og tilbud på alt som måtte byttes ut. Motor, drivverk, girkasse og eksos. Samtidig monterer de også, avventer pris på dette. Dette blir spennende! hehe, det kan jeg tro. Fikk du ikke vite hvordan de 280 hestene ble født? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenwil Skrevet April 2, 2008 Forfatter Share Skrevet April 2, 2008 Dessverre ikke, men jeg hørte litt om treliteren og hvilke muligheter det er der. Antar at det er omtrent samme framgangsmåte der! Skal si ifra når jeg vet litt mer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alex88 Skrevet April 3, 2008 Share Skrevet April 3, 2008 Dessverre ikke, men jeg hørte litt om treliteren og hvilke muligheter det er der. Antar at det er omtrent samme framgangsmåte der! Skal si ifra når jeg vet litt mer Venter spent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALLSTAR Skrevet April 3, 2008 Share Skrevet April 3, 2008 fått nå mail om den M54B30 Kenneth?? koselig hjemme?? snø??? hehehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alex88 Skrevet April 4, 2008 Share Skrevet April 4, 2008 fått nå mail om den M54B30 Kenneth??koselig hjemme?? snø??? hehehe Det er flere som ikke kan vente ser jeg:P hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALLSTAR Skrevet April 4, 2008 Share Skrevet April 4, 2008 hehe så klart vi har snakket såå mye bmw på jobb nå at Kenneth er blitt helt frelst!!! morro det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenwil Skrevet April 17, 2008 Forfatter Share Skrevet April 17, 2008 Liten update: 2,8 literen var nok solgt, fikk ikke noe mer informasjon om trimminga på den der og da. Men han kunne gjerne montere treliteren. Sendte videre forespørsel på monteringstid og litt annet, men jeg har ikke hørt noe fra ham siden da. Lover ikke bra, så jeg antar at jeg dropper montering og motor fra ham. Spesielt etter at jeg ikke har hørt noe etter jeg "purret" på svar. Jeg har imidlertid tatt kontakt med Koed for å høre om de kan gjøre dette. Fikk vite at de la ned verkstedet rundt juletider og utfører ikke slikt arbeid mer. Men de kunne derimot skaffe meg en god pris på deler! Vurderer på om jeg skal sende en forespørsel eller ringe til Schmiedmann og høre om de kan være behjelpelig med det mekaniske. Allstar: JA det var snø, og JA det var mye fyll og fanteri. Men absolutt verdt turen nordover for å treffe gamle bekjente over et glass eller to! Og ja; frelst. Har gått til innkjøp av nye sommerdekk og felger, så det neste på lista er nok senkesett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå