Eirik Viste Skrevet Mars 31, 2008 Skrevet Mars 31, 2008 Har for salg meget bra M5 bremser med lite brukte skiver. 345/32 mm skiver framme og 328/20 mm bak. Med calipere og klaver framme og bak. Dette er mye kraftigere bremser enn de andre modellene som vissnok bare har 296 mm framme og 298 mm bak fra 520 til 535. Med 18 toms felger ser det veldig puslete ut med de små bremsene. Skivene er flytende compound både framme og bak. Selges for 5.500 kr + frakt. Bare skivene alene koster 5.800 kr framme og 3.520 bak hos BMW. Dette er kjempebillig. E32/34/28/31: Har sett at det kan være mulighet å bore hullene på spindelen en snau mm på hver side. Da skal man kunne feste caliperne. Tror de passer akkurat bak på boltavstanden. Hvis en dreier ned diameteren på navet til felgen ca 2,5 mm innerst, kan en også dreien til nye sentreringringer som er kraftige. Lage diameteren til e39 nav ytterst og en har en ca 3mm tykk sentreringsring som skal tåle belastningen greit. Det samme må gjøres bak. Da har du samme størrelse på bremsene som E34 M5 med Nürburgring bremser, men med E39 calipere. Det kan være at jeg får laget til et ferdig kit til bremsene. Men til dere som kan dreie selv, er det mulighet for mye bede bremser til de eldre BMWene også. Skal sjekke ut om caliperne bak passer bolt on i morgen på E32. Så nå kan du gripe sjansen til å få topp bremser og mye bedre optikk på din E39. Og også E32/43/28. Hilsen Eirik. 92 22 65 44 :
tmp Skrevet April 1, 2008 Skrevet April 1, 2008 passer de rett på e39 97mod 528i? Er de komplette? Bytte i en splitter ny super t70 turbo?
Eirik Viste Skrevet April 1, 2008 Forfatter Skrevet April 1, 2008 Hei. Regner med at bremsene passer rett på framme og bak. Det er i tilfelle bak det kan være forskjellig. Skal undersøke dette. Angående bytte i turbo, så har jeg ikke greie på det. Er ikke aktuelt for meg. Men det er sikkert mange andre om kunne være interessert i den. Gir deg beskjed i morgen. Eirik.
Morty999 Skrevet April 3, 2008 Skrevet April 3, 2008 åssen er det å få disse på e28? må vell kanskje ha større felger en 16" da?
Eirik Viste Skrevet April 3, 2008 Forfatter Skrevet April 3, 2008 Bremsene er ikke solgt. Har ikke bil for øyeblikket å teste ut skivene bak på, men skal ta dem med til en butikk og måle om de er like inni. Bremsene er så store at det er usikkert om 17 toms felger passer. De passer ikke til E34 eller E28. Da må i tilfelle klavene fra M5 E34 Nürburgring brukes. De koster sikkert 5.000 kr alene. Og det må lages til ringer rundt navet på bremseskivene pga større diameter. Vet ikke om det er så lurt. Men alle dere som har bremser opp til 535 har mulighet til å få kjempebremser til bilen til en veldig gunstig pris. Eirik.
Eirik Viste Skrevet April 4, 2008 Forfatter Skrevet April 4, 2008 Var innom Biltema i dag og sammenlignet en vanlig E39 bremseskive bak med M5 skiven. M5 skiven bygde en snau cm lenger ut. Vet ikke om caliperne retter opp den forskjellen. Ca 2 mm større bremseflate for håndbremsebåndene bak, men tror ikke at det er der problemet ligger. Ser ut til at jeg må spore opp noen som har en E39 og montere skiver og calipere for å se om de passer. Er det noen som kjenner til om E39 M5 har et annet innpress en de andre modellene? Takker i tilfelle for svar. Eirik.
Delousion Skrevet April 4, 2008 Skrevet April 4, 2008 Har ikke noe svar på dine spørsmål, men må bare få sagt at det er topp at du holder eventuelle kjøpere oppdatert til en hver tid! Er muligens interessert hvis det overhodet går an å oppdatere til M5 bremser på min Anyhow.. Takker for info Eirik.
Eirik Viste Skrevet April 6, 2008 Forfatter Skrevet April 6, 2008 I dag har jeg fått sammenlignet bremser med 520 97 mod. Framme passer M5 bremsene bolt on. Og bak ser det også ut til å gå bra. 520 skivene bak er nesten identiske inni med M5. Og de bygger likt fra framkant til bakkant. M5 har bredere håndbremsebånd, mens 520 har 1/5 cm på begge sidene av bremsebåndene. Men bremseskjoldet er for lite, så jeg fikk ikke prøvd det ut. Kunne ikke bøye det ut da det ikke er min bil. Bremscaliperne bak passer og. De ser ganske like ut, men det er 42 mm stempel i steden for 40mm på 520. Og så er klaven mye større for å få passe til de 30mm større skivene. Så dette er lovende for en enkel og billig oppgradering. Har fått tatt noen bilder som jeg håper å få lagt inn i morgen(med litt hjelp) Har stilt opp vanlige bremser og M5 ved siden av hverandre for å vise den enorme forskjellen det er. Har 2 sett med M5 bremser, og det ene settet har nesten nye klosser bak og bra klosser framme. Så den som slår til først trenger ikke å kjøpe nye klosser. Eirik.
Maloi Skrevet April 9, 2008 Skrevet April 9, 2008 Venter på bilder Eirik Jeg har "bestilt" meg ett sånn her sett bremser til E39 nå folkens visst dere er i tvil om det han sier, så kan jeg si ifra når jeg har fått mine:)
Eirik Viste Skrevet April 11, 2008 Forfatter Skrevet April 11, 2008 Hei Gunnar. 345/32 mm framme og 328/20 mm bak. 60 mm stempel framme og 42 mm bak. Trenger hjelp med bildene, og skal prøve å få det til i kveld. Ellers blir den første som jeg får pengene av caliperne med de beste klossene. Bremseskivene er alle i veldig bra stand på begge settene og caliperne beveger seg lett. Eirik.
Eirik Viste Skrevet April 11, 2008 Forfatter Skrevet April 11, 2008 Nå har jeg fått bilder av M5 bremsene til pc en på epost. Så hvis jeg får din epost, så kan jeg videresende bildene. Setter stor pris på om noen kan skrive hvordan jeg kan legge ut bilder på forumet. Eirik.
Eirik Viste Skrevet April 13, 2008 Forfatter Skrevet April 13, 2008 Nå håper jeg det kommer bilder fram.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå