Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Kan noen forklare meg følgende utstyrskoder for min E46?

201 RAPE METHYL ESTER VERSION (RME)

760 INDIVIDUAL HIGH-GLOSS SATIN CHROME

8SP COP CONTROL

Jeg har også 724 EDITION SPORT. Hva er det utover det som er i M-pakka? Håper noen kan hjelpe da jeg er litt nysgjerrig :)

Edit: retta opp feil i tema.

Skrevet

Bilen kan kjøres på rapsolje (biodiesel)

Jasså, det visste jeg ikke. Er dette vanlig, eller er det ekstra som man må betale for?

Nysgjerrig siden jeg fikk komplett liste og var disse tingene jeg ikke aner hva er. Må si cop control hørtes interessant ut, men kan tenke meg at det ikke er "politi kontroll" ;)

Skrevet

Det er vel at den leveres med kloroform dispenser i hanskerommet...? :lol:

Beklager slækk spøk,men greide ikke lavære...he he

Skrevet

Det er vel at den leveres med kloroform dispenser i hanskerommet...? :lol:

Beklager slækk spøk,men greide ikke lavære...he he

:D He-he, blir litt skremt av at du faktisk kommer på den tanken. ;)

Skrevet

Jasså, det visste jeg ikke. Er dette vanlig, eller er det ekstra som man må betale for?

Nysgjerrig siden jeg fikk komplett liste og var disse tingene jeg ikke aner hva er. Må si cop control hørtes interessant ut, men kan tenke meg at det ikke er "politi kontroll" ;)

Dette er ekstra såvidt jeg vet, usikker på hvor mye det eventuelt kostet...

(Dersom du ser under tanklokket skal bokstavene RME vises og indikere at dette kan brukes på bilen)

Årsaken er at biodiesel er sterkere som løsemiddel enn vanlig diesel, men smører dårligere. I praksis betyr det at pakninger og slanger må ha en spesifikasjon som tåler dette, samt at dieselpumpa får tilstrekkelig smøring. Bonusen er at den er renere og soter mindre.

Vær obs på at dersom du går over til bio etter å ha kjørt lenge på vanlig diesel, så vil biodieselen løse opp dritt og avleiringer, slik at ett filterbytte vil være nødvendig etter ett par tanker.

(Og så lukter det "rart" av eksosen :lol: )

8SP COP CONTROL

Eneste jeg har vært borti er "Coil On Plug" på bensinmotorer som ikke har fordeler, men en coil per tennplugg. Men på en diesel??

Skrevet

760 INDIVIDUAL HIGH-GLOSS SATIN CHROME=Høyglans shadowline, og ikke den heslige mattsorte som var standard på 4-syl.

724 EDITION SPORT=Sportpakke M II (338) + interiørlister alu cube silber (770), regnsensor (521) og setevarme (494). Met. lakk ekstra. Basert på tysk prisliste, norsk utgave kan avvike.

Skrevet

Mange gode forslag her ja :D Skulle likt at cop-control var som du foreslår Mafia ;)

Må sjekke opp litt mer på den biodiesel-muligheten. Du sier det skal være mindre eksos når man kjører med vanlig diesel? Synes heller det kommer litt mye eksos når jeg tråkker godt på. Men, det kan jo også være andre ting vil jeg tro. Mener å ha sett bokstavene RME på tanklokket når du sier det.

Er vel neppe coil på denne nei ;)

Shadowline på bilen er blank ja, men visste ikke at den kunne være matt så klarte ikke tippe.

Takk så langt! Da er det bare cop control jeg ikke aner hva er...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...