Johnsen Skrevet April 2, 2008 Share Skrevet April 2, 2008 Tenkte å starte noe som sannsynligvis vil bli en veldig lang tråd. Har vært så heldig å få kjøpt en 1936-modell 319 som har gått i Mo i Rana siden den var ny. Min fammilie har kjennt til bilen i alle år. Karosseriet har stått ute de siste årene og dermed blitt bitt litt av rusten, mens motor, gearkasse, skjermer, interiør ol., har stått inne og er i fantastisk stand. MEN, det er èn ting jeg trenger hjelp til, da jeg ikke har noen som helt kontakter og peiling på hvor man kan finne hjelp, informasjon osv om slike gamle biler, da spesiellt bmw. Og hovedgrunnen til dette er at selve rammen er for øyeblikket ikke å oppdrive. Jeg må derfor enten få laget en ny, eller improvisere med noe annet. Jeg skal finne frem chassinr, så kan jeg med det komme noen vei? Her er noen bilder. Forrfra uten panser, skjermer og motor. Dollysete Her er vi begynnt med noe småtteri. Alt av rammeverk er laget av tre og har dermed ikke stortrivdes ute i noen år. Men alt bli igjenskapt som det en gang var. Det meste er ikke verre forråtnet enn at man kan bruke det som mal. Slik har den sett ut, og vil forhåpentligvis bli sett på veien igjen, sannsynligvis i denne fargekombinasjonen. Dette er\skal være en 319 fra samme tidsår. Det er den eneste andre slike jeg har klart å finne ut befinner seg i norge. Den står på vegmuseet nord for lillehammer, mener jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Astri Skrevet April 2, 2008 Share Skrevet April 2, 2008 Der har du fått deg ein sjelden perle kan eg tenka meg! Detta kan jo bli rått da. Såg de brukte denna typen bil i serien så hette Djevels arkitekt.. Det handla om arkitekten te Hitler. Denna tråden må eg følge med på! Vær flink å legge inn masse bilder då. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnsen Skrevet April 2, 2008 Forfatter Share Skrevet April 2, 2008 Ja, dette kan virkelig bli ei fin perle som kan vekke litt oppsikt på bmw-treff. Men det er nok langt frem i tid. Tid til overs er jo ikke det man har mest av for tiden, men! Jeg skal legge ut bilder av det som er underveis, ikke vær redd for noe annet. Jeg så det programmet selv, virkelig stilfulle biler. Jeg tar gjerne i mot synspunkter og veiledninger underveis. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kim@etnorgeikrig.com Skrevet April 2, 2008 Share Skrevet April 2, 2008 Du Kan jo starte med å ta kontakt med BMW Mobile Tradition. Mulig de har noen tips.. Ser faktisk ut som de har noen nye deller enda st.empfang@partner.bmw.de Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnsen Skrevet April 2, 2008 Forfatter Share Skrevet April 2, 2008 Ja supert! De hadde jo faktisk noe! Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnsen Skrevet April 4, 2008 Forfatter Share Skrevet April 4, 2008 Kom over en side hvor de driver med resurering av veteranbiler. www.holzkarosserie.de/html/bmw319_0.html Her er en 319 under oppussing, og som dere ser er det meste av tre. Er nok bare å sette i gang å spikke... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kim@etnorgeikrig.com Skrevet April 4, 2008 Share Skrevet April 4, 2008 Mener jeg har et svensk blad med en som hadde resaturet en sånn. Skall se hva jeg finner, så kan jeg sende de til deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnsen Skrevet April 4, 2008 Forfatter Share Skrevet April 4, 2008 Ja hadde du orket det så hadde det vært supert! venter i spenning jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet April 4, 2008 Share Skrevet April 4, 2008 Topp prosjekt! Gøy å følge med no annet enn Nok en E36 som får 60/40 senk og m-plastikk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mMy Skrevet April 4, 2008 Share Skrevet April 4, 2008 donald bil? men ja.. er vel rimelig sjeldne disse? selvom det kanskje ikke er bilmodellen som tiltaler meg mest lykke til =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikL Skrevet April 5, 2008 Share Skrevet April 5, 2008 19" BBS RX og de-lykter, så har du en perle! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnsen Skrevet April 5, 2008 Forfatter Share Skrevet April 5, 2008 19" BBS RX og de-lykter, så har du en perle! Hehe, det er faktisk en av reserveplanene. HVIS rammen ikke lar seg oppdrive, så må jeg improvisere. Da er en av planene å enten få tak i en ramme fra en 02 eller E21, eller noe annet som kan samsvare med størrelsen. Hvis dette skjer, så blir det å bygge noe litt mere shopperaktig med pipe over tak, gangstercap og fete hjul. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
muska Skrevet April 6, 2008 Share Skrevet April 6, 2008 Hei du... Anders fra BMW Klassiker Klubb prøver å få tak ideg på telefon men det har ikke lykkes. Prøv å ring han på nr jeg sendte på PM. Mvh Marianne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnsen Skrevet April 6, 2008 Forfatter Share Skrevet April 6, 2008 Ja, det skal jeg gjøre! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnsen Skrevet April 20, 2008 Forfatter Share Skrevet April 20, 2008 Da har jeg vært i kontakt med folk rundt om i hele verden for å finne tak i ny ramme til bilen. Og det har jeg klart, men av den pene sum av 9.800 euro!!! Så alternativet blir å skaffe eksakte måltegninger for så å lage ny ramme selv. Bilder av rammen kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå