elling Skrevet April 3, 2008 Skrevet April 3, 2008 Hepps Tenkte jeg skulle lage en liten tråd om Z3'n min. Det skal riktignokk ikke gjøres de helt store tingene med bilen, men siden det er såpass få Z3 coupe i norge vil kanskje noen ha interesse av dette. Bilen ble kjøpt inn i fjor sommer, i hovedsak en byttehandel mot min strøkne E39 535i Sort bil, stort sett orginal untatt hvite blinkere og senkefjærer. Siden innkjøp er det gjort en del teknisk vedlikehold (kam sensor, vifteinnslag, vannpumpe osv). I tilleg har jeg satt på H&R stabstag, weichers sport tårnstiver i motorrom, bygget ny eksos fra grenrør og bakover. Iløpet av neste måned kommer det fult sett med powerflex under bilen, mye snaxx fra Ireland Engineering for å stive av bakstillingen, samt justerbare kule koni og stålomspunne bremseslanger. Felgene skal også til lakking, antakelig sorte med en tynn rød racing-stripe rundt. I tilleg skal bilen en tur til opprettern, og lakke kanalene og litt div småskader. Skal få tatt godt med bilder snart Her er et fra sist sommer:
Johnsen Skrevet April 3, 2008 Skrevet April 3, 2008 Disse bilene er noe av det feteste BMW har laget, etter mi mening, så sant som du sier, trengs ikke å gjøre så mye med den! Gratulere!
Harald e30R Skrevet April 3, 2008 Skrevet April 3, 2008 Åh dette er drømme bil!! Litt ergelig at de ikke satte M50 eller M52 i de normale z3ene også.. Men cupen er JO utrolig Gromm!
elling Skrevet April 3, 2008 Forfatter Skrevet April 3, 2008 vanlig z3 (cab) kom også med M50 og M52 (og S motorene).. Coupe derimot kom aldri med under 2.8 liter.
Rogern Skrevet April 4, 2008 Skrevet April 4, 2008 kule biler dette! spesielle felger, mener d går en (m3) e30 på pure-pf.com med disse felgene. hva heter de?
elling Skrevet April 8, 2008 Forfatter Skrevet April 8, 2008 Idag fikk jeg melding fra USPS om at div deler er på vei : Forsterkninger til tårnhus bak: Rear bushing kit: Rear subframe mounts: Dette gjør forhåpentlighvis bakdelen av bilen noe stivere, og bør begrense vibrasjonene som slitne orginale foringer gir.. dette river som kjent istykker bakvogna på Z3, så det er sikkert greit å få på plass.. I tilleg datt en pakke fra roadstersolutions ned i postkassa i går: Magnetic stoneguards: Bakskjermene mine ser ut som noen har kasta stein på dem for morro skyld, så dette skader sikkert ikke.. Tok også med noen magnetic doorguards for morro skyld, sikkert kjekt de få gangene jeg må parkere i trange parkeringshus.. . Ellers skal jeg prøve å få tatt noen greie bilder iløpet av uka hvis sola holder seg.. Bilen skal inn til litt lakk og kos i slutten av mnd. Ellers er gule koni og nye bremseslanger (stål) på vei, så det blir vell en monteringshelg snart for alt av understellsgreier..
hagenisse Skrevet April 8, 2008 Skrevet April 8, 2008 Du går seriøst til verks ja. Spent på tilbakemelding på de sorte foringene der..
elling Skrevet April 8, 2008 Forfatter Skrevet April 8, 2008 mhm, gleder meg jeg og.. kommer mere biter og, samler opp en pen "haug" til en monteringshelg. Geira: jeg har tenkt meg utpå banen ja Hor å stå i depoet og se på. Men, jeg er rusten som fy, så det blir pen lunting rundt banen i starten ihvertfall.
elling Skrevet April 14, 2008 Forfatter Skrevet April 14, 2008 Hmm jeg vasket og gnukket på bilen på fredag, og tenkte å ta noen gode bilder på lørdags morgen.. men da snødde det faens meg sidelengs i Bærum. Uansett, bilen skal inn til opprettern for litt puss og lakk til helgen/uken, og så skal hele understellet på plass om 14 dager.. skal ta bilder
elling Skrevet April 17, 2008 Forfatter Skrevet April 17, 2008 Da kom julenissen aka postman pat på besøk med deler. Jeg har forsåvidt vist bilder ovenfor allerede, men kan jo hive ut et par til.. Stoneguards.. doorguards kom også. Foringene + stålomspunne bremseslanger. I tilleg kommer ny org. diffforing/oppheng. Stabstagene har allerede gromme foringer, siden jeg har montert H&R stabstag. Bilder av bilen som er ute å titter på vårværet (med vinterdekka på): Skaden forran i venstre hjulbue, er samme på andre sia: I morgen kveld starter vi med demontering, retting og pussing, før den skal lakkes til uka.. skal få tatt noen bilder når den er demontert håper jeg.
elling Skrevet April 18, 2008 Forfatter Skrevet April 18, 2008 Jepps, ikke noe som slår litt god gammeldags blueboxing, og 78 øre litern for 98 super (Har faktisk 3 pumper, og de tilhører alle sammen huseier, ikke meg..)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå