jensemann23 Skrevet April 3, 2008 Skrevet April 3, 2008 Demperene har bare 2 cm spillerom når bilen står stille, altså jeg ser bare 2 cm av demperstanga over gummidemperen. Fjærene jeg har satt på er av merket Lesjøfors og senker i følge TüV papirene 30mm foran. Bak har jeg originalfjærer. Det virker litt som om demperene bunner i gummien når jeg kjører i humper på grusvei. Hvor mye skal demperene ha "å gå på" nedover før de bunner i gummien egentlig? Trodde ikke at 30mm senk skulle bunne slik.. Kan jo ta bort gummistopperen, eller kappe dem i to så jeg får litt mer å gå på?
ingard Skrevet April 3, 2008 Skrevet April 3, 2008 Hva er vitsen med den gummidemperen hvis du ikke har problemer med klaring osv? Hvis du ikke skifter til skikkelige dempere, tar du knekken på dem fort. Btw, så tror det ville vært lurt for deg å kjøpe et komplett senkesett fra feks lowtec på schmiedmann, så slipper du alle disse småproblemer som er vanskelig å svare på.. Og da er alt nytt, og vil vare en stund framover.
BreitBau Skrevet April 3, 2008 Skrevet April 3, 2008 Hva er vitsen med den gummidemperen hvis du ikke har problemer med klaring osv? Hvis du ikke skifter til skikkelige dempere, tar du knekken på dem fort. Btw, så tror det ville vært lurt for deg å kjøpe et komplett senkesett fra feks lowtec på schmiedmann, så slipper du alle disse småproblemer som er vanskelig å svare på.. Og da er alt nytt, og vil vare en stund framover. Wørd... Dette har vel snart kostet deg mer enn ett nytt? Er det en eneste ting jeg har lært av å skru opp igjennom året, så er det det at det sjelden lønner seg å skru på igjen noe gammelt, og at det som regel blir minst trøbbel med å kjøpe nytt.. Kjøper selv nytt rubbel og bit.. Omtrent hver eneste mutter, bolt og klips jeg skrur ut har blitt byttet.. På prosjektet jeg har gående har jeg småregninger fra BMW og Koed for en plass mellom 12 - 15 000,- Mye av det er smådeler.. Feks koster komplett bolt og mutter-sett i bakstillinga over 2200 kr,- Nei kjøp nytt, og spar deg selv for trøblet.. Hastverk er lastverk, man får hva man betaler for, det må være dyrt om det skal være verdt noe og hele den regla der..
jensemann23 Skrevet April 3, 2008 Forfatter Skrevet April 3, 2008 har nok kostet meg nærmere 2000 totalt nå, og fremdeles er jeg ikke i mål:( Men disse demperene er helt i topp stand, ikke noe å utsette på dem. De er like lange som de originale som sto på, men jeg synes det er rart de skal bunne når fjærene bare senker 30m???
bård Skrevet April 3, 2008 Skrevet April 3, 2008 Demperne og fjærene er tydeligvis forskjellig fabrikat + nytt og gammelt så da sier det seg nesten selv at det ikke er helt avstemt med hverandre og da fungerer det ikke optimalt.
BreitBau Skrevet April 3, 2008 Skrevet April 3, 2008 Hmm.. kan nesten høres ut som om de ikke er beregnet for den aksellasten men.. Fjørene altså.. Nei jeg vet ikke ejg altså.. Ja når de er "nye" er jo dette litt ergerlig..
jensemann23 Skrevet April 3, 2008 Forfatter Skrevet April 3, 2008 de er 2-3 mnd gamle da.. Men kan jo hende det er grunnen til at han som hadde de skulle selge dem billig da:(
Loffen Skrevet April 3, 2008 Skrevet April 3, 2008 Opprett en prosjekttråd Så kan vi følge med på hva du faktisk driver med også, ikke bare småproblemene som hele tiden dukker opp
ingard Skrevet April 4, 2008 Skrevet April 4, 2008 har nok kostet meg nærmere 2000 totalt nå, og fremdeles er jeg ikke i mål:( Men disse demperene er helt i topp stand, ikke noe å utsette på dem. De er like lange som de originale som sto på, men jeg synes det er rart de skal bunne når fjærene bare senker 30m??? Helvete mann, du jobber i forsvaret. I stedet for å legge ut litt her og der, kjøp deg ALT nytt. Og for 6000 er ikke det så mye synes jeg. Til og med svinbillige supersport er bedre enn dette, for da vet du at alt er rett. Vær grei, og tenk på dette..
Fliid Skrevet April 4, 2008 Skrevet April 4, 2008 Knoting og undring er da alltid gøy : ) Teddysen; Nye bolter hist og pisst, nye clips osv. Skal man det etter? Når det går i stykker ja, men for all del .Alle driter jo ikke penger, deriblandt meg, så jeg monterer hopetall av gamle muttre og bolter. Gir meg ingen problemer! Men er det snakk om ting som faktisk er slitedeler, som bærekuler, støtdempere osv. Ja, da ser jeg poenget ditt. Men ærligtalt. Bolter : P
jensemann23 Skrevet April 4, 2008 Forfatter Skrevet April 4, 2008 hehe, joa. Grunnen til at det går litt på sparebluss nå er fordi jeg nettopp har kjøpt hus;p
jensemann23 Skrevet April 4, 2008 Forfatter Skrevet April 4, 2008 hvordan visste du at jeg jobber i forsvaret forresten`?
Balltre Skrevet April 5, 2008 Skrevet April 5, 2008 Kjøp M-tech/M3 gjennomslagsgummi/fjæringsgummi/gummidemper hvis det finnes til E36 eller kort inn den du har. Hvis ikke det hjelper må du kjøpe dempere som er stivere i inndemping. Eller kjøpe stivere fjærer, men da må du ha støtdempere som er stivere i utdemping. Jeg har en liten mistanke om at mange av de som kjører skamsenkete biler og skryter av "stivt understell" ligger bortimot konstant på denne gummien.
BreitBau Skrevet April 6, 2008 Skrevet April 6, 2008 Knoting og undring er da alltid gøy : ) Teddysen; Nye bolter hist og pisst, nye clips osv. Skal man det etter? Når det går i stykker ja, men for all del .Alle driter jo ikke penger, deriblandt meg, så jeg monterer hopetall av gamle muttre og bolter. Gir meg ingen problemer! Men er det snakk om ting som faktisk er slitedeler, som bærekuler, støtdempere osv. Ja, da ser jeg poenget ditt. Men ærligtalt. Bolter : P Tjah.. Les Haynes manual feks.. Når du har dratt til en bolt med riktig moment, også løser denne igjen så er det fare for å ta strekket i bolten, selv om det ikke er strekkbolter.. Eller noe sånt.. Hvertfall.. Jeg bytta;) Og jeg driter ikke penger jeg heller, men kan si det slik at alle slike småting som man tror er en dråpe i havet, blir en veldig stor innsjø det også når man setter det sammen.. Har bestilt "handleliste" fra Bmw 4 ganger i løpet av 1 og ett halvt år jeg har drevet med prosjektet.. Nå har jeg vel regna på at det til sammen er mellom 12 og 15 000 i smådeler og litt hist og pist fra Bmw.. Bare for å skru det sammen igjen.. Men så er jo Bmwen ny nesten snart åsså slipper jeg detta med halvrunda bolter osv.. Når det er nytt smetter alt så fint på plass
morteym Skrevet April 6, 2008 Skrevet April 6, 2008 Opprett en prosjekttråd Så kan vi følge med på hva du faktisk driver med også, ikke bare småproblemene som hele tiden dukker opp Hehehe!! Og jeg lo...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå