Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle gjerne senka bilen littegrann, særlig fremme. Ønsker å få hele bilen noe stivere, men vil også at det skal se litt bra ut. Problemet er at touringen allerede er lav nok bak, så der vil jeg helst ikke ha den noe lavere. Går det derfor an å sette på senkefjærer kun framme, eller vil dette herpe kjøreegenskapene fullstendig? Hadde tenkt eibach 30 framme. Eller finnes det senkesett som ikke senker men gjør den stivere bak, og senker normalt framme?

Hmmm... Noe må jo skattepengene brukes til :lol:

Skrevet

Flere har vel opplevd at bilen har blitt høyere bak etter senking, så tror ikke du trenger bekymre deg for mye. Kjøp et komplett eibach-sett, med dempere også selvsagt.

Skrevet

det senkesettet di kjørerkampanje på hos GS, "Supersport" til ca3000kr samlet med fjører og dempere 60/30mm, det er jo ganske bra etter hva jeg har hørt

Skrevet

Eibach har et sett 30/25 som skal være veldig bra. Har kjøpt det selv, men får ikke montert det før i neste uke. Jeg kjører med 17" og 18" og vil ikke ha bilen noe særlig lavere utifra hva jeg har sett av andre biler med dette settet. Samtidig ofrer man kanskje ikke alt av komfort med en slik senk, kontra 60/40 f.eks.? Spesielt om man kjører i by. (Har aldri hatt senk før, så det er bare gjetning. )

Skrevet

Takk for svar! Tenker vel noe av det samme som deg, larsero. Detta er jo fortsatt en familiebil som kommer til å bli dynga ned med bagasje en gang i mellom, dessuten kommer ikke kona til å bli så mye flinkere til å unngå hull i veien og fortauskanter, har jeg nå innsett. Derfor er nok 60/40 uaktuelt.

Er det dumt å senke f.eks. 40/30 uten å bytte dempere? De som står på nå er helt nye originale...

Skrevet

Det er fullt mulig å senke uten å bytte dempere, og 40/30 tror jeg skulle gå greit, men kortere og stivere dempere er også å anbefale mtp kjøreegenskaper... Også så mye morsomere i svingene;)

Edit: Min er jo også en familiebil. Har hatt med meg kjærring, jentunge OG kjærringas latterlig store lass med bagasje på tur noen ganger og det har gått fint det :twisted:

Edit2: Får vi en tråd om bilen din snart eller?;)

Skrevet

Hehe, ja, skal få det til etterhvert! Har litt planer på blokka nå, så må jo etterhvert ha en ris-og-ros tråd :)

Problemet er at når man er student, tar det alt for lang tid å realisere planer. Men nå SKAL felger og Angel Eyes snart på!

Liker det du har gjort med bilen din, Rabies! Ble dritbra med nytt interiør!

Skrevet

Skjønner greia. Er ikke student, men har ikke verdens høyeste lønn:?

Går å sikler etter noe m-plast nå;) Glad for å få inn det nye interiøret ja. Må bare få ordnet resten nå...:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...