Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En kompis av meg har fått satt på Eibachsett 35/35 på sin E39 med orginal dempere. Virker strålende fornøyd med kjørekomforten iallfall. Kan se mere om han sin tråd her. Venter spent på se hvordan det ser ut med nye 265 40 18" 58 rondell hjul. Settet ble kjøpt på gsbildeler.

Skrevet

Slik ble min med FK Automotive 40/20 senk og korte dempere fra supersport. På stygge vinterhjul her da vel og merke.

Bildet er fra rett etter jeg kjørte av bukken så bilen er faktisk litt lavere nå som jeg har kjørt en stund med settet. meget fornøyd med resultatet.

Settet ble kjøpt hos koed.dk

Prisen endte vel på ca 4500 til sammen.

mhq7xskl7i07e2my2ns2.jpg

Skrevet
Slik ble min med FK Automotive 40/20 senk og korte dempere fra supersport. På stygge vinterhjul her da vel og merke.

Bildet er fra rett etter jeg kjørte av bukken så bilen er faktisk litt lavere nå som jeg har kjørt en stund med settet. meget fornøyd med resultatet.

Settet ble kjøpt hos koed.dk

Prisen endte vel på ca 4500 til sammen.

http://images.bimmers.no/files/mhq7xskl7i07e2my2ns2.jpg

Det ble jo veldig pent! akkurat sånn utseende jeg hadde tenkt meg..

Men har som sakt tenkt å kjøpe SPAX RSX Coilover. Så kan jeg ha den ganske lav om sommeren, også stille den opp for å slippe å brøyte med bilen på vinteren :wink:

• 4 months later...
Skrevet

Hvis jeg kjøper senkefjører på 40/20 mm og itillegg kjøper senkeskåler på 10 mm....

Vil det si at bilen blir senket 50/30?

For det er akkurat det jeg har lyst til å gjøre nemlig...

Skrevet

Før du senker for mye bør du også tenke etter hvor og hvordan du kjører. Med en "lav 30 senk" og litt uflaks drar du med skjermkanten dersom du svinger og kjører på en kul samtidig, for eksempel inn til gårdsplasser, fortauskanter etc.

Kjedelig å legge for mye begrensninger på bilbruken :?

Skrevet

Nei det er jo soleklart at en gidder ikke ødelegge fremkommeligheten helt. Men eg føler det er for mye luft i hjulbuene mine nå, selv med 19 tommere og org.M-tech senk... Må få den litt lenger nedpå bakken... ;)

Se bare her:

6bwztb7hb86o64aixi52.jpg

Lurer nesten på om eg virkelig har M-understell...

Skrevet

Ser høy ut iallefall. Er det M-pakke med M-understellet da? Ser mest ut slik min gjorde FØR den ble senket med Eibach 30/25 og jeg har ikke ///M.

Edit; Se avataren min for "originalhøyden".

Skrevet

Bilen er jo en orginal M-sport som er importert, så det burde jo være m-understell... Hvor kan eg finne utstyrslisten da? Annet enn på tysk i brukermanualen...

Skrevet
Hvis jeg kjøper senkefjører på 40/20 mm og itillegg kjøper senkeskåler på 10 mm....

Vil det si at bilen blir senket 50/30?

For det er akkurat det jeg har lyst til å gjøre nemlig...

Nei. får ikke senkeskåler bak. senken blir som følger med skåler 50/20 !
  • 6 months later...
Skrevet

Hvordan blir hjulvinklene påvirket ved senking av E39? Mer/mindre toe/caster/camber? Ser at her blir det diskutert 20 eller 25 mm senk bak, blir hjulgeometrien bak så og si uendret da? Har sett at K-mac har kamberkit til E39, men hvor mye senk må til før man bør ha disse?

Fremme finnes det også forskjellige fjærbeinslager til E39, både med foring og med uniball. Uniball blir for stivt for mitt bruk, men k-mac stage 1 med poliuretanforing ser ut som et greit alternativ for hverdagsbruk.

Ved å senke mye fremme og lite bak, som foreslått i denne tråden, vil man reise caster og få mindre selvoppretting, jeg antar derfor at justerbart fjærbeinslager er anbefalt ved senk. Stemmer det? Er det noen som har hjulstillingspapirer etter montering av 40/20 senk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...