Oxa Skrevet April 4, 2008 Skrevet April 4, 2008 Hvorfor piper det i bremsene når man skal gå fra ca 20km/t til 0 km/t? Hvordan kan jeg bli kvitt dette? BMW 1 serie, 8mnd gammel
Hankook Skrevet April 5, 2008 Skrevet April 5, 2008 legge kobberfett på baksiden av bremseklossene, det var noe jeg ble fortalt, har samme problemet med min, sinnsykt frustrerende. EDIT: så du hadde en 8mnd gammel bil, da tviler jeg på at har skiftet bremseklossene. Så da er jeg usikker. spraye noe olje på bremseskiva, har jeg hørt hjelper midløertidigt, men med redusert bremsekraft:P
Oxa Skrevet April 5, 2008 Forfatter Skrevet April 5, 2008 legge kobberfett på baksiden av bremseklossene, det var noe jeg ble fortalt, har samme problemet med min, sinnsykt frustrerende.EDIT: så du hadde en 8mnd gammel bil, da tviler jeg på at har skiftet bremseklossene. Så da er jeg usikker. spraye noe olje på bremseskiva, har jeg hørt hjelper midløertidigt, men med redusert bremsekraft:P Tja, da tror jeg heller jeg satser på litt piping en redusert bremseeffekt Men takk for tipset
bmw530d99 Skrevet April 5, 2008 Skrevet April 5, 2008 Piping i bremsene kommer av vibrasjon. Klossene vibrerer mot skiven som forsterker lyden slik at den høres ekstra godt. På orginale bremseklosser er det normalt en pad av et materiale som skal holde (lime) fast klossen til stemplet i kalipperen. Denne paden virker dempende på de vibrasjonene som lager pipelyd. Kan være litt ulike løsninger her. Poenget er at om du smører kobberfett bak klossene vil det sansynligvis hjelpe en stund. Kobberet i fettet vil fungere som en demper. Men hva skjer når klossene blir varme etter en kraftig oppbremsing? Fettet blit varmt, og vil med tiden bli borte. Det samme skjer dersom du har olje på skivene. Å ha olje på skivene er direkte farlig, og må IKKE forekomme. Du har jo en ny bil, og jeg er sikker på at forhandler vil ta seg av dette dersom du gjør de oppmerksomme på problemet. Det er da tross alt ikke en gammel Volvo eller Toyota du kjører rundt i.
DanH Skrevet April 5, 2008 Skrevet April 5, 2008 Skikkelig kobberfett / KopaSlip (Ikke biltema) skal har ett bruksområde opp til 1300 grader. Ny bremser kan hyle litt før en kjører dem inn. Mulig det gir seg ved litt "bruk".
Hankook Skrevet April 5, 2008 Skrevet April 5, 2008 Men hva skjer når klossene blir varme etter en kraftig oppbremsing? Fettet blit varmt, og vil med tiden bli borte. Det samme skjer dersom du har olje på skivene. Å ha olje på skivene er direkte farlig, og må IKKE forekomme. Var jo bare en heller dårlig spøk fra min side, som jeg håper og tror at trådstarter forstod:P
Mexos Skrevet April 5, 2008 Skrevet April 5, 2008 Ta en prat med forhandleren. Du har jo garanti på bilen så bør jo være deres ansvar å ordne opp i dette
morteym Skrevet April 5, 2008 Skrevet April 5, 2008 Men hva skjer når klossene blir varme etter en kraftig oppbremsing? Fettet blit varmt, og vil med tiden bli borte. Det samme skjer dersom du har olje på skivene. Å ha olje på skivene er direkte farlig, og må IKKE forekomme. Var jo bare en heller dårlig spøk fra min side, som jeg håper og tror at trådstarter forstod:P Ikke for å overreagere, men noen kunne funnet på å prøvd dette.
Oxa Skrevet April 5, 2008 Forfatter Skrevet April 5, 2008 Men hva skjer når klossene blir varme etter en kraftig oppbremsing? Fettet blit varmt, og vil med tiden bli borte. Det samme skjer dersom du har olje på skivene. Å ha olje på skivene er direkte farlig, og må IKKE forekomme. Var jo bare en heller dårlig spøk fra min side, som jeg håper og tror at trådstarter forstod:P Ikke for å overreagere, men noen kunne funnet på å prøvd dette. Hehe.. Neida, ikke noe olje på bremsene her nei.. HEHE! Men kunne jo vært artig å prøvd dersom man bare har lyst å oppleve dårlige bremser! Hehe.. Tror nesten ikke jeg tør å klage mer på BMW nå etter de problemer jeg har hadd med bilen! Men bilen har "bare" gått 8000km å det bør ikke være noe piping i bremsene spør du meg.. Men jeg er ikke noe mekaniker så kanskje noen har bedre svar til meg?
-Shark- Skrevet April 5, 2008 Skrevet April 5, 2008 Men hva skjer når klossene blir varme etter en kraftig oppbremsing? Fettet blit varmt, og vil med tiden bli borte. Det samme skjer dersom du har olje på skivene. Å ha olje på skivene er direkte farlig, og må IKKE forekomme. Var jo bare en heller dårlig spøk fra min side, som jeg håper og tror at trådstarter forstod:P Ikke for å overreagere, men noen kunne funnet på å prøvd dette. Og det kunnne gått riktig dårlig. Snakk med forhandler du. De ordner det nok siden det er garanti enda. Ellers så hjelper: -Kobberfett/bremsepasta, på alle annleggsflater til klossen- unntatt mot skiva selvfølgelig! -Kappe spor i bremsebelegget-men for all del ikke kapp bort hele greia.
Oxa Skrevet April 5, 2008 Forfatter Skrevet April 5, 2008 Men hva skjer når klossene blir varme etter en kraftig oppbremsing? Fettet blit varmt, og vil med tiden bli borte. Det samme skjer dersom du har olje på skivene. Å ha olje på skivene er direkte farlig, og må IKKE forekomme. Var jo bare en heller dårlig spøk fra min side, som jeg håper og tror at trådstarter forstod:P Ikke for å overreagere, men noen kunne funnet på å prøvd dette. Og det kunnne gått riktig dårlig. Snakk med forhandler du. De ordner det nok siden det er garanti enda. Ellers så hjelper: -Kobberfett/bremsepasta, på alle annleggsflater til klossen- unntatt mot skiva selvfølgelig! -Kappe spor i bremsebelegget-men for all del ikke kapp bort hele greia. Hmzzz... Hørte jeg kutte/kappe Slike ord liker vi! hehe. Nei, tror bare jeg tar nok en telefon til forhandler å informerer de så får se nok en gang få besøk av bilen min Jeg rører ikke en ting teknisk med den bilen etter alle problemene jeg har hatt!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå