toomas Skrevet April 4, 2008 Skrevet April 4, 2008 byttet i dag motor i min 94 320 med vanos til en 95 modell 325 motor.. atlså fra m50b20 til m50b25 vel og merke en hamann motor men burde ikke spille noen rolle.. fikk motoren inn uten større problemer eneste jeg støtte på var at 2,5 litern hadde en annen lamda kontakt. sjekka noen sjemaer og koblet om.. så kom tiden til start og da viser motoren seg og være helt død altså ingen gnist.. men snurrer fint på startern.. noe annet jeg og la merke til at på kontakten som går over til bilen fra motor lednings nettet var det et kontaktpunkt mer på 2,5 en enn 2,0 motoren det var kontakt punkt 9.. noen som veit om noen liknende problemer i forhold til motor bytte eller noen som veit hva kontakt punkt 9 er ?
toomas Skrevet April 4, 2008 Forfatter Skrevet April 4, 2008 i den kontakta som går fra motor lednigs nettet og over til bil nettet er det nummererte stikk inni og stikk nr 9 er på motor lednings nettet og ikke på bil nettet.. Jepp ecu er og byttet
Sir Hofstad Skrevet April 4, 2008 Skrevet April 4, 2008 og da har du forklaring der... Kan tipse om hva du kan gjøre men tar litt tid.
toomas Skrevet April 4, 2008 Forfatter Skrevet April 4, 2008 jepp. er meget interessert i og få ordna detta da jeg har skrudd som en gud i hele dag for og få ferdi bilen og kansje rekke rudskogen i morra
toomas Skrevet April 4, 2008 Forfatter Skrevet April 4, 2008 jepp. er meget interessert i og få ordna detta da jeg har skrudd som en gud i hele dag for og få ferdi bilen og kansje rekke rudskogen i morra
toomas Skrevet April 4, 2008 Forfatter Skrevet April 4, 2008 skal jeg bytte over til 2 liter ledningsnett?
toomas Skrevet April 4, 2008 Forfatter Skrevet April 4, 2008 har nå og målt litt og når jeg omer trigger sensoren på b25 motoren så får jeg ikke noe mens når jeg gjør det samme med b20 motoren viser den div verdier.. men så skal det og nevnes at dette er to forskjellige typer triggere..
Sir Hofstad Skrevet April 4, 2008 Skrevet April 4, 2008 Mente lednnet fra 25. hvilken sensor mener du?
toomas Skrevet April 4, 2008 Forfatter Skrevet April 4, 2008 har bytta allt så det er b25 lednigs nett til ecu og motor.. mener sensoren som står nede og teller tenner på reimhjulet i bunn av motoren foran
Sir Hofstad Skrevet April 4, 2008 Skrevet April 4, 2008 Bytt den med den du vet virker. Styrer tenning
toomas Skrevet April 4, 2008 Forfatter Skrevet April 4, 2008 kontaktene var ikke helt like men slipa vekk en tapp og prøvde alike vel.. men funka ikke det heller.. 0 gnist.. får prøve og kjøpe en ny trigger sensor i morra.. men er fortsatt nysjerrig på hva den kontakt 9 over til bilen er for noe.. sjekket opp på autodata men da fannt jeg bare pin 9 inn på ecu men den var ikke til en dritt.. noe annet jeg og så som forskjell på b25 ledningsnettet var at det var 3 releer på siden av sikrings boksen istede for 2..
Sir Hofstad Skrevet April 4, 2008 Skrevet April 4, 2008 Og det var derfor jeg ba deg bytte til 25 lednnett. De 3 releene styrer pumpe, ECU og 02-sensor, mener jeg å huske. Bytter motor med gammelt nett inn til ECU risikerer du at pindata ikke stemmer. Spesielt på denne overgangsmoodellen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå