terpe Skrevet April 5, 2008 Share Skrevet April 5, 2008 Ser at bilen min er blitt litt kalvbeint, sliter også innsiden på dekkene, går det å få justert dette?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richie85 Skrevet April 5, 2008 Share Skrevet April 5, 2008 Er bilen din senket da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bad_ip Skrevet April 5, 2008 Share Skrevet April 5, 2008 sånn er det på min bil også... sliter på innsiden av dekkene... det der er vel litt typisk bmw? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 2002 Fredrik Skrevet April 5, 2008 Share Skrevet April 5, 2008 Litt typisk BMW ja, men det blir ekstra ille etter senking. Hadde orginal senking fra BMW (M-Tech) og kjørte 2 sesonnger uten skjevsliting, skal også nevnes at jeg hadde firehjulskontroll også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mack10 Skrevet April 5, 2008 Share Skrevet April 5, 2008 Kan få kjøpt camberjustering på gs bildeler vet jeg. Dette gjør at man kan få rettet opp denne skjevheten. Hjelper vel gjerne på med en 4 hjulskontroll også... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
terpe Skrevet April 5, 2008 Forfatter Share Skrevet April 5, 2008 hva skjer på firhjulsKONTROLL da, kontrollerer de , eller justerer de Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet April 5, 2008 Share Skrevet April 5, 2008 De justerer hvis parameterene er utenfor grenseverdiene da.. Spissinga for eksempel (hvis dekkene ruller mot hverandre så vil dekkene slites fort). Grunnen til at du får negativ cambervinkel når du senker bilen er fordi hjulet kommer "lenger opp" og får den stillingen den ville fått hvis bilen krenget i en sving. Negativ camber gir bedre kontaktflate mellom dekk og veibane i svinger og felgen da står "rett" istedetfor at den står skjevt andre veien og bilen vil ut av veien - det er en av grunnene til at bmw ligger bra på veien når det svinger Så at dekket slites på innsiden er prisen man må betale for breie dekk og senka bil.. Bør forresten ta firehjulskontroll en stund etter at man har senka bilen, og spesielt rett etter at man får på svære sommerhjul. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
terpe Skrevet April 5, 2008 Forfatter Share Skrevet April 5, 2008 Takker for svar folkens Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet April 5, 2008 Share Skrevet April 5, 2008 Hvor mye er bilen senket egentlig? Ser det er ganske skarp vinkel på hjulet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
terpe Skrevet April 5, 2008 Forfatter Share Skrevet April 5, 2008 bilen er senket 35/35 Så d er ikke så mye Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå