tarjei Skrevet April 5, 2008 Share Skrevet April 5, 2008 lurer på va som må til for at eg kan få min 320i motor til å yte mer. den har gått 280tusen ca. har tengt å ta en skikelig overhaling på motoren først så er det noen som har erfart va som skal byttes?? men har planer om å få den lit sprekere høyglanspolere isuget inni merker eg noe til det på motoren? har hørt at en m3 gt motor er en 320-328 motor som barre er bora opp til 3l og satt in forsterka deler og diverse. mvh tarjei tjønn tlf90627245 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet April 5, 2008 Share Skrevet April 5, 2008 Nå er du nok på bærtur. M3 GT motoren er en M3 motor Vet ikke hvor mye 320 motoren kan borres opp, men tror ikke den vil yte like mye som en 328 motor hvis du f. eks borrer den til en 2,8L. Den billigste er nok å bytte ut motoren. Eventuelt turbo konvertere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tarjei Skrevet April 5, 2008 Forfatter Share Skrevet April 5, 2008 m3gt usa modell altså den ser også prikk lik ut og nor eg fikk høre at det var motor med forsterka inmat og bora sylindre syns eg det var sansynleg men ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet April 5, 2008 Share Skrevet April 5, 2008 Kan ikke bore en B20 til feks 86mm som en B25 grunnet foringer er tynnere. Har en blokk som kan preppes til 2,8 men koster sikkert 11-12000. Smidde stempel osv da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bård Skrevet April 5, 2008 Share Skrevet April 5, 2008 Høyglanspolere innsuget inni? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tarjei Skrevet April 5, 2008 Forfatter Share Skrevet April 5, 2008 ja så bensin og luft går lettere inn vet det hjelper men vet ikkje om du vil kjenne bedre efekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet April 5, 2008 Share Skrevet April 5, 2008 Portingen du mener. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tarjei Skrevet April 5, 2008 Forfatter Share Skrevet April 5, 2008 ja det å men mener det eg sa ista også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bård Skrevet April 5, 2008 Share Skrevet April 5, 2008 Innsuget ditt er i plast, har du sett inn i det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tarjei Skrevet April 5, 2008 Forfatter Share Skrevet April 5, 2008 ja da skreiv eg feil mener det etter insuge altså i blokka men er bare noe eg har hørt så vet ikkje helt men gjør alt som må nesten for å få bedre efekt uten om turbo å alt det der. kan noen jelpe meg med det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet April 5, 2008 Share Skrevet April 5, 2008 Så enkelt at skal du ha mer effekt må du øke bor, eller slaglengde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet April 5, 2008 Share Skrevet April 5, 2008 høyglanspoler luftfilteret ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet April 5, 2008 Share Skrevet April 5, 2008 m3gt usa modell altså den ser også prikk lik ut og nor eg fikk høre at det var motor med forsterka inmat og bora sylindre syns eg det var sansynleg men ? Du er inne på noe her. M3 USA versjonen er vel en M52 motor, lik som 323 og 328. Kan godt hende den har fått lengre slaglengde, samt andre kammer og innmat. yter vel 240hk denne. Men er ingen GT versjon såvidt jeg vet. Er mange med 328 som monterer USA M3 kamakslinger for å øke effekten (Joar her inne har gjort det).M3 Gt er en S50B30 motor som er litt modifisert såvidt jeg vet? Dette kan Tommy her inne. Men du har ingen M52 motor, men enn M50 motor og den er eldre enn 328 og disse er derfor ikke helt like. M52 har blant annet Alu blokk og dobbel vanos? Samme gjelder vel 323. Noen som vet om 320 ble levert som M52 når m52 motoren kom? M52 kom vel i slutten av 94 eller 95? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tarjei Skrevet April 5, 2008 Forfatter Share Skrevet April 5, 2008 m3gt usa modell altså den ser også prikk lik ut og nor eg fikk høre at det var motor med forsterka inmat og bora sylindre syns eg det var sansynleg men ? Du er inne på noe her. M3 USA versjonen er vel en M52 motor, lik som 323 og 328. Kan godt hende den har fått lengre slaglengde, samt andre kammer og innmat. yter vel 240hk denne. Men er ingen GT versjon såvidt jeg vet. Er mange med 328 som monterer USA M3 kamakslinger for å øke effekten (Joar her inne har gjort det).M3 Gt er en S50B30 motor som er litt modifisert såvidt jeg vet? Dette kan Tommy her inne. Men du har ingen M52 motor, men enn M50 motor og den er eldre enn 328 og disse er derfor ikke helt like. M52 har blant annet Alu blokk og dobbel vanos? Samme gjelder vel 323. Noen som vet om 320 ble levert som M52 når m52 motoren kom? M52 kom vel i slutten av 94 eller 95? takk skal du ha endelig noen som var enig med meg her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet April 7, 2008 Share Skrevet April 7, 2008 Les litt nøye om motortrim og få god kunnskap om det først. Det som er etter innsuget er f. eks ikke blokka, det er topplokket. Det er så grunnleggende at det MÅ du vite skal du trimme en motor. Stikkord er høyere komp, kammer med mer løft og durasjon, mer luft og drivstoff. Les og lær først. Sett evnt. inn motor fra en 325. Det gir best resultat og er enklest. Å trimme en M50B20 til 192hk koster veeeldig mye penger, gir liten holdbarhet samt liten kjørbarhet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå