Gå til innhold

Ang felger med høyt innpress -> lavt innpress.


PenguiN-
 Share

Anbefalte innlegg

Stemmer det at dersom du tar en felg på feks 8,5x20 med Et 15 og skal ha det på en bil med Et 35 ca, at du kan "skjære" vekk noe på sentrets bakside? Altså at du må på et verksted (hvilken type?) og spørre om å få "dreid" av sentrets bakside ca 2 cm? at du da vil ha ca 35mm innpress kontra di 15 du hadde først?

(JA jeg prøver å se om jeg kan kjøpe 5 serie felger til min 3 serie og gjøre det på den måten der...)

Trenger ingen professor avhandling, trenger JA, NEI og evt hvor dette gjøres,hva det kan koste, og om resultatet er trygt/ok/forsvarlig =) og annen relevant informasjon=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til; Et 35 betyr 3,5cm ja?

Så da hvis jeg velger felger med Et 20, så blir jo det 2 cm, da betyr det at jeg får felgene 1,5cmfor langt ut, noe som lett kan kompenseres med smalere dekk enn "normalt" ? (9x19 med 225x35x19) feks...? er jeg helt på jorde? se klokkeslett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, felgens senterlinje (vertikalt på trillebanen) kommer så mye lenger ut enn originalt når du velger lavere profil. Velger du da bredere felger enn originalt i tillegg, så bygger de halvparten av den ekstra bredden ut på toppen (går du opp 2" får du med andre ord 25.4mm lenger ut i tillegg til de 20mm du dreier av.. totalt 45.4mm lenger ut.

Og ja, et maskineringsverksted kan dreie av anleggsflaten på felgen, men vær obs på at felger med lavt innpress er konstruert for biler med lavt innpress, og tilsvarende for biler med høyt innpress. For eksempel går jo ofte eikene på en 3-seriefelg utover mot senter, og har lite kant. Dette er for å gå klar kalippere. Når du bygger en 5/6/7/8-seriefelg om til 3-serieinnpress så flytter du eikene lenger inn, og kan risikere at det ikke er klaring til kalipperne. Finnes den ikke i innpresset du ønsker, så skal du ikke se bort fra at den er konstruert slik at det er liten plass, men det er jo bare å prøve..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk, i mange tilfeller ang. felger, så endres innpresset enkelt og greit ved å sveise på ekstra gods.. :P Det kan du jo feks dreie av igjen.. Dette går det an å spørre fabrikanten om :D

O.Z. racing sveisa bare på ekstra gods for å senke innpresset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...