Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hmm... :-k Har ikke fått det ennda. Men jeg fikk en gutt på onsdag, så jeg kan vel skrive av 25k på skatten til neste år da \:D/

Hvordan kan du det?? Har fått en gutt jeg og men, viste ikke at jeg rett på 25k i fradrag på skatten da.. Dette må du forklare :lol:

Javel? Gjelder dette jenter og? :P gratulerer forresten.:D

• Svar 160
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

3.2.10 Fradrag for kostnader til plass og stell av barn (foreldrefradrag)

"Har du barn som er 11 år eller yngre (født 1996 eller senere), kan du kreve foreldrefradrag for kostnader til pass og stell av barn som bor hjemme (kostnader til dagmamma, barnehage, skolefritidsordning o.l.).

Fradraget er egrenset til :

* kr 25 000 for et barn

* kr 30 000 for to barn

Fradragsgrensen økes med kr 5 000 for hvert ytterligere barn. "

****bla bla bla står masse mer nedover, hvis barnet er mongo eller no slikt osv blabla***

Alt dette står i det bladet du fikk før selvangivelse greia du har fått. fikk den sikkert for et par uler siden.

Glem ikke fagforenings kontigent ,premie til pensjonsordning i arbeidsforhold som man kan trekke ifra.

Jo åsså så klart kjøringa :)

Skrevet
Hmm... :-k Har ikke fått det ennda. Men jeg fikk en gutt på onsdag, så jeg kan vel skrive av 25k på skatten til neste år da \:D/

Hvordan kan du det?? Har fått en gutt jeg og men, viste ikke at jeg rett på 25k i fradrag på skatten da.. Dette må du forklare :lol:

Javel? Gjelder dette jenter og? :P gratulerer forresten.:D

He he.. nei jenter får ikke noe :lol:

Takker!

Skrevet
3.2.10 Fradrag for kostnader til plass og stell av barn (foreldrefradrag)

"Har du barn som er 11 år eller yngre (født 1996 eller senere), kan du kreve foreldrefradrag for kostnader til pass og stell av barn som bor hjemme (kostnader til dagmamma, barnehage, skolefritidsordning o.l.).

Fradraget er egrenset til :

* kr 25 000 for et barn

* kr 30 000 for to barn

Fradragsgrensen økes med kr 5 000 for hvert ytterligere barn. "

****bla bla bla står masse mer nedover, hvis barnet er mongo eller no slikt osv blabla***

Alt dette står i det bladet du fikk før selvangivelse greia du har fått. fikk den sikkert for et par uler siden.

Glem ikke fagforenings kontigent ,premie til pensjonsordning i arbeidsforhold som man kan trekke ifra.

Jo åsså så klart kjøringa :)

oi oi... blir jo nesten gratis barnehage plass det da :lol:

Skrevet

Fikk igjen hele 3000,- :lol:

Klarer ikke bestemme meg om de skal gå i BMW kassen (M-tech 2 front, M-Speil, Eksos eller senk) eller spares til Egypt turen i sommer.. Hmm..

Alt er kjekt å ha, selv om det ikke er rare summen da :D

Skrevet
Skatten min har det bra hun. I år som i fjor.

Hvis den va meint sånn så eg forsto den så va den skikkelig søte.

Den var tiltenkt min kjære, ja :love:

Skrevet
Må si at det mest hårreisende i skatteoppgjøret er den lave grensa for toppskatt. Gjennomsnittsinntekten i Norge er jo nesten på toppskattnivå nå. Dette var mitt første tilnærmet hele arbeidsår etter studier, og så bærer det rett på toppskatt. Elendige Kristin Halvorsen møkkakjerring, som er vår "folkevalgte" uten å faktisk være folkevalgt. :roll:

Støtter deg fullt ut på den! Helsikkens kjerring! Gla jeg ikke kjenner flere som er som henne!

Skrevet

fikk nesten 8000 i restskatt....men en del kjøring og reise jobb så får eg vel kanskje tilbake noen kr.... Har allerede kjøpt nye dekk og ny innerdel til schmidt felgen så eg er fornøyd. Berre håpe BMW legen ikkje har noken dårlige nyheter når 540'en skal inn for å lese ut feilkoder...

Skrevet

Fikk igjen 3647 tror jeg. Ikke så mye akkurat, men slipper hvertfall å betale noe. Kommer jo greit med, enten om det går til senkesett eller xenon, eller hva det gjør. Har nok å bruke penger på, på bilen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...