2000Touring Skrevet April 7, 2008 Skrevet April 7, 2008 Har kjørt diagnose på bilen min (1999 320d e46), og fått feil på airbagsystemet mitt. Har fått opp en rekke feil, og har byttet en og en ting. Feilene er i forbindelse med passasjersetet. Har byttet de vanligste tingene så som ledning til beltestrammeren og sensormatta. Lampa lyser ennå(har selvfølgelig resatt feilkoden med carsoft). Feilene jeg nå får opp er controlunit, belt tensioner og rollover-sensor. Begynner egentlig å tro at det er kontrollenheten som er gåen. Kan liksom ikke tro at alt dette plutselig ikke virker. Er det noen som har vært borti at controluniten har kutta? Ser at GS har 2 stk brukt på lager - tenker da at det er en mulighet for at dette er en vanlig feil - men jeg har ikke lest noe om at noen har byttet denne enheten. Enheten har delenr 65778372521 er det noen som vet hvor denne sitter? Er det boksen som sitter under passasjersetet? Er det noen som har noen tips i denne sammenheng? Er det noen i området(Kongsberg-Drammen eller der omkring) her som har en slik kontrollenhet jeg evt kunne lånt/kjøpt billig, så jeg kunne teste om det er det som er feilen? På forhånd takk for tips. Mvh Inge B.
2000Touring Skrevet April 7, 2008 Forfatter Skrevet April 7, 2008 Ser nå at det står "driver airbag - controlunit" og "passenger belt tensioner - powersupply" Er det noen som har tips så spytt ut! Denne klarer jeg ikke alene... Inge B.
2000Touring Skrevet April 7, 2008 Forfatter Skrevet April 7, 2008 Ser nå at det står "driver airbag - controlunit" og "passenger belt tensioner - powersupply" Er det noen som har tips så spytt ut! Denne klarer jeg ikke alene... Inge B.
540is Skrevet April 7, 2008 Skrevet April 7, 2008 Har måttet skifte en beltestrammer/beltelås på e46, når standard tingene ikke hjalp.
2000Touring Skrevet April 8, 2008 Forfatter Skrevet April 8, 2008 Har måttet skifte en beltestrammer/beltelås på e46, når standard tingene ikke hjalp. Har vurdert det jeg også. Kjøpte du ny, eller fikk du tak i brukt?
trex Skrevet April 8, 2008 Skrevet April 8, 2008 Bare for å¨ha sagt det, så var Carsoft helt på jordet når det gjaldt feil på airbagsystemet på min E39. Carsoft sa at det var nettopp belt tensior som var feil, som jeg skiftet uten at det hjalp. En kjapp diagnose hos Autozentrum viste at det derimot var en satelittsensor montert i gulvet som styrer sideairbag, som var feilen. Byttet denne og alt var fint. Så vil bare si at selv om Carsoft fungerer finfint i mange tilfeller, så er det ikke til å stole 100% på. Carsoft er etter min mening best på feil knyttet til motor. Tommy.
2000Touring Skrevet April 9, 2008 Forfatter Skrevet April 9, 2008 Bare for å¨ha sagt det, så var Carsoft helt på jordet når det gjaldt feil på airbagsystemet på min E39. Carsoft sa at det var nettopp belt tensior som var feil, som jeg skiftet uten at det hjalp. En kjapp diagnose hos Autozentrum viste at det derimot var en satelittsensor montert i gulvet som styrer sideairbag, som var feilen. Byttet denne og alt var fint.Så vil bare si at selv om Carsoft fungerer finfint i mange tilfeller, så er det ikke til å stole 100% på. Carsoft er etter min mening best på feil knyttet til motor. Tommy. Hei! Er klar over det du sier her, men airbaglampa lyser, så noe er galt. Prøver å bytte de tingene som er mest vanlig først... Kvester en hel dag om jeg skal på originalverksted for å få tatt diagnose, i tillegg til at det er dyrt. Inge B.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå