Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor var du på eu godkjenning hen da?

har vært på eu både med senkesett som ikke var godkjent og kappa fjører har aldri fått feil på det.

trur det kommer an på fra sted til sted ;)

• Svar 745
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hadde vognkort og den bunka der fremme, øverst i hanskerommet. Alikevel, lå alt som hadde liggi der inne, utover hele bilen! Og nærlysa, de går det ann å stille opp jo, for jeg har de så de lyser nedover nå, stilt de helt ned.. Uten å tenke noe på det. Derfor lyser de vel ikke langt nok for reglene da. TÜV papirene på senkesettet lå også fremme. Og det var IKKE å måle avgasser eller noe sånt de holdt på med når jeg kom tilbake når de holdt på. Det er helt sikkert. Holdt den på bånn turtall, og ruset opp og ned lenge før jeg kom bort. Og når jeg kom, så sluttet de, og folk gikk tilbake til det de skulle holde på med liksom..

Dette var på Stathelle Auto.. Aldri sett bilene deres der. Min skal aldri ned dit igjen.

Skrevet

De er jo helt idioter, kjenner mange som har hatt problemer med de før, meg selv også , bruk det nye eu kontroll verkstedet ved siden av dekkspesialisten i porsgrunn isteden, kjenner litt til verksmesteren og han er grei, grindbakken skulle vært boikottet for lenge siden.

Skrevet
De sto å rusa bilen på bånn turtall? Har styrt litt med avgassmåling på EUok, da putter en jo bare den målern inni røret, og gir flat fjøl et øyeblikk...

Er vel bare røyktettheten de skal måle?

Er kun på diesel du skal gi flat pedal en kort stund og får godkjent/ikke godkjent, på bensin putter man bare inn en sonde i enderøret og venter på at tallene kal stabiliere seg. Skal egentlig ruse opp til 2000rpm for å måle lambda, men de fleste står på tomgang. Kan jo være de tok støymåling eller noe men tviler sterkt

Det med sotinga og senkinga må du egentlig bare regne med hvis du ikke kjenner de om tar kontrollen.

Skrevet
De er jo helt idioter, kjenner mange som har hatt problemer med de før, meg selv også , bruk det nye eu kontroll verkstedet ved siden av dekkspesialisten i porsgrunn isteden, kjenner litt til verksmesteren og han er grei, grindbakken skulle vært boikottet for lenge siden.

Hørte på jobb i dag også det er MANGE som har hatt problemer med de, og fått dårlig service. Snakket om en som hadde KJØRT bilen inn, betalt 15 000 i verkstedregning, og RULLET bilen ut igjen.. Helt håpløse folk. Ødelegger vist mer enn de fikser.

Skrevet
De sto å rusa bilen på bånn turtall? Har styrt litt med avgassmåling på EUok, da putter en jo bare den målern inni røret, og gir flat fjøl et øyeblikk...

Er vel bare røyktettheten de skal måle?

Er kun på diesel du skal gi flat pedal en kort stund og får godkjent/ikke godkjent, på bensin putter man bare inn en sonde i enderøret og venter på at tallene kal stabiliere seg. Skal egentlig ruse opp til 2000rpm for å måle lambda, men de fleste står på tomgang. Kan jo være de tok støymåling eller noe men tviler sterkt

Det med sotinga og senkinga må du egentlig bare regne med hvis du ikke kjenner de om tar kontrollen.

Syntes vel det er rart om det var noe støymåling, når de ikke hadde noe utstyr de holdt på med. Men setter aldri bilen min i nærheten der igjen.. Akkurat det med soting regnet jeg med ja, men senkesettet er jo forsåvidt greit, men TÙV papirene lå fremme, men er vel at det ikke er i vognkortet da. Og det gidder jeg ikke stresse med nå heller.. For i løpet av vinteren blir det justerbart! 8)

Skrevet

hehe..

Jaja.. Er jo bare at du ikke får den eu godkjent da så lenge du ikke har det i vognkortet.. Å legge frem tuv papirer hjelper ikke, for det er ikke verkstedet som skal se på de.. De skal bare godkjenne at monteringen er foretatt korrekt, at lys er justert og at du er klar over konsekvensene det medfører å senke en bil..

Skrevet

Jeg må bare få henge meg på her når det gjelder dårlige erfaringer med endel verksteder når det kommer til PKK - selv foretrekker jeg å få gjort dette hos Biltilsynet eller hos NAF; en ting er at de ikke har noen økonomisk fordel av å finne feil, en annen er at du har muligheten til å følge bilen gjennom kontrollen, noe som gir en mye bedre kommunikasjon med den som kontrollerer.

Du får lese resten av dette innlegget når du er i bedre humør, :wink: men jeg er enig i at Breitbau har et godt poeng når det gjelder vognkort og TÜV papirer - man ber nesten om å få en anmerkning når man dokumenterer på at man har senkefjærer og at de er ikke skrevet inn i vognkortet. :wink:

Men som du selv sier, så har du hele vinteren til å ordne dette på.:) Og uansett så er ikke bilen så dårlig at bårehuset er neste stopp for den. Hva tenkte du på når du tok dette bildet? :lol:

sb0cmwgn2ucr1ke9gyym.jpg

Skrevet

Haha, tenkte vel at dette var neste stopp om det gikk dårlig i dag! :lol:

Men ja, kjøper meg vinterbil nå, og leverer skiltene på BMWen, så har jeg vinteren på meg.. Skal bytte det meste av foringer og diverse, bremser, frontrute, også få på justerbart senkesett. Så blir det vel fort litt mer jeg finner ut av! :) Men når jeg leverer skiltene skal den ikke på veien igjen før den er i stand til det :)

Skrevet
Kjipt med PKK da, men SATAN så fin den bilen her har blitt nå... Faktisk en av de peneste sedan'ene jeg har sett :D

Tusen takk! :D Hjelper litt på humøret å få sånne komentarer kan du si! :D

Er kjipt med PKK ja, men er vel ikke største krisa siden jeg ikke skal kjøre bilen i vinter :)

Skrevet

:P Faen så mange som skal ha vinterbil for tiden.. :P

Jaja.. Med de forsikringene som er på E36 lønner det seg jo f... meg å sette den ned på brann og tyveri og kjøre slite Golf GTD

Bare forsikring sparer jeg jo 5000 kroner på, trekk fra 1500 for golfen, også sitter du igjen med 3500, og det er jo "nesten" nok til bensin for hele 6 mnd perioden..

Så kommer årsavgift i tillegg, så da går jeg jo noe i minus, men litt må man jo betale for å kjøre fint om sommeren..

Selv er jeg 24, og jeg regner med at det blir andre prioriteringer for disse litt yngre så fort økonomien i Norge stammer seg litt.. 2 biler for folk under 25 år er vel egentlig en luksus som har tatt helt av de siste 3 årene..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...