Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei eg lurer hva som er den enkleste måten å få mere futt i kjerra :)

er ny på forumet og ny med bil så har ikke så god peil:P

har montert powerfilter fra biltema, og bestilt effektpotte,

har tenkt litt på kam. men veit ikkje om det er anbefalt ?

Skrevet

Det biltema filteret tror jeg ikke jeg ville stolt for mye på. Hadde heller gått for K&N, eller green da.

Filter og effektanlegg gir nok ikke noe merkbart mer trøkk, men du får tøffere lyd. Er egentlig litt håpløst å sugetrimme 316 sånn som jeg har forstått det. Har vært inne på tanken selv, men driter i det og bytter heller motor etterhvert;)

Skrevet

Problemet er vel at det koster masse penger for en bitteliten effektøkning, og som noen sa til meg når jeg var inne på samme tanker som deg; Det er kjipt å bruke 20.000 på å trimme en liten firer og så bli frakjørt av en original 325;)

Skrevet

ok ,skjønner :(:(

jaja..

men hvorfor vill den ikke gå noe bra ?har eg for lite moment i min 1.8 ?har ikke så god peil,men vill lære :)

Skrevet

Du kan ikke begynne å trimme en symaskinmotor.

316 er en bitteliten motor som det ikke er noe potensiale å bygge på. Du kan bruke 20000 på denne motoren men likevel blir du kjørt fra av en 325. bytt motor er den billigste og enkleste løsningen for deg.

Skrevet

en 325 motor er det mest holdbare og gunstige.. fra en 91-95modell.. motorene mellom 95 og 98 har dårlige sylinderforinger..

Skrevet
en 325 motor er det mest holdbare og gunstige.. fra en 91-95modell.. motorene mellom 95 og 98 har dårlige sylinderforinger..

takk :) hvor mye må eg gji for noe sånt da ?

Skrevet

Et annet alternativ er jo en M42- eller M44b18 eller -b19.

318IS motor. Drivlinja fra M43b16 går rett på og jeg tror ikke du må gjøre mer enn å bytte til skivebremser bak og ventilerte skiver forann for å få det godkjent. Da har du 140hk som er et bedre utgangspunkt for trimming og det er mindre arbeid enn å bytte fra firer til sekser.

Sugetrim= Trimming uten pustehjelp som turbo eller kompresor;)

Skrevet

Ville nok gått for motorbytte her også ja. Kommer til å koste deg mere å trimme bilen til neste modell, enn å faktisk kjøpe og sette inn en annen motor... Si ifra hvis du vil ha sekser forresten, har en 320 (M50B20) motor stående :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...